Tegn på sult?

liss24

Flørter med forumet
hvilke tegn ser du etter hos din baby om natten? til nå har det gått greit med ammingen, han har nok vært sulten når jeg har ammet, men skal være litt mer bevist fremover at vi ikke kommer i en situasjon hvor jeg ammer uten at han er sulten. Storebror ammet jeg hver gang han gav lyd fra seg, trodde det skulle være slik, det ble hyppig etter hvert, og verre etter ca 3mnd, så denne gangen skal jeg prøve å ikke gi baby denne vanen.

Når smokken ikke holder, prøver å få matet før han våkner skikkelig derfor venter jeg ikke alltid på gråt men om smokken blir spyttet ut 4-5 ganger på rappen.

Lurer litt på det samme.. Frøkna her sover stort sett mellom 6 og 8 timer først på natta, og da er hun selvfølgelig sulten når hun våkner. Men etter det våkner hun gjerne hver andre time, og jeg tenker at det er rart om hun er sulten så ofte, men synes ikke det er lett å tolke, så blir ofte til at jeg gir henne puppen.

Her tilbyr jeg noen ganger smokken først, er han sulten spytter han den ut. Ser ikke så mye på klokken når jeg gir han mat. Noen ganger vil han ha mat etter en time, andre ganger etter to eller fire timer. Merker fort om han er sulten eller ikke når jeg tilbyr puppen.

Akkurat dette har jeg også lurt på. Jeg pleide å putte smokken hver gang han ga en lyd, men etter en stund følte jeg at jeg lå og puttet smokk en gang i timen (ammet selvsagt med jevne mellomrom i tillegg), så jeg bestemte meg for å tilby pupp hver gang han våknet i stedet. Det hjalp faktisk. Nå har han hatt noen netter hvor han har sovet lenge, så da har det ikke vært noe problem.

Frøkna mi pleier å sove ca 5-6 timer og så blir hun en liten kålorm, og da ammer jeg henne :) vet ikke om hun er sulten eller bare urolig, men klokka pleier å være 4-5 på natta. Jeg har prøvd å si til henne at alt før kl 6 er uaktuelt å stå opp, men er vel en stund til hun forstår det :P

Frøkna mi pleier å sove ca 5-6 timer og så blir hun en liten kålorm, og da ammer jeg henne :) vet ikke om hun er sulten eller bare urolig, men klokka pleier å være 4-5 på natta. Jeg har prøvd å si til henne at alt før kl 6 er uaktuelt å stå opp, men er vel en stund til hun forstår det :P
Kjenner til hva du mener med kålårm. Blir en åme innimellom mi og :p

Min lager tydelige matlyder, pluss at han roer seg ikke med smokk hvis han er sulten. :)

Når hun lager lyder og beveger seg mye, da gir jeg pupp. Så spiser hun om hun er sulten.

Når smokken ikke er nokk. Han begynner å bli urolig å vrir mye på seg å tygger veldig på smokken.

Gir henne smokk og hvis hin ikke roer seg med engang er hun som regel sulten. Pleier og være i 6-7 tiden på morningen :-)

Takk for svar. Kjenner igjen mye av det dere sier her, har også en som blir som en orm i senga si, og han smatter og suger på hendene sine. Min har også sovet 5-6t fra han legger seg og til første amming, så da er han helt tydelig veldig sulten. Opplever også at han spiser oftere etter denne Soveøkta, gjerne 3-4 t til neste og så bare 2 til siste, men vil tro det er normalt at de må spise hyppigere igjen. MEN, i natt da var det hyppigere, og det har vært tendensen i det siste, så håper dette bare er økedøgn.. Min bruker også stokk,men har ikke brukt den på natta, kanskje på tide og prøve hvis nettene blir mer urolig og han ikke er sulten, har ikke lyst å ende opp som smokk..

Back
Topp