Tegn på modning/fødsel uke 35

Der kan du se, man blir så forvirret og "paranoid" føler jeg med forskjellige beskjeder. Og sist jeg var inne for sjekk, hadde jeg jo rier men ikke fødselsrier. Nå har jeg i 4 dager hatt sånn "stikking"/"graving" i fødeavdelingen, samtidig som det har vært fyrverkeriliv på frøkna. Noen ganger skikkelig tak som jeg skvetter av fordi det er veldig ubehagelig. Men nå tør jeg jo ikke ringe føden å spørre pga legen nå sist som gravde oppi fødeavdelingen min før å sjekke om modning(og den gravinga hennes var skikkelig vond). Nå føler jeg at jeg må tisse hele tiden selv bare et par dråper og magen er spreng hard.

Jeg opplever det samme som deg nå. Er 36+5 i dag og på kontrolltime på sykehuset sier de at deg er et godt tegn på modning og om fødsel skulle starte før planlagt igangsetting om en uke, så var det helt greit:happy:

Utrolig spennende tid foran oss nå og det er så spennende hver gang jeg logger meg inn for å se hvordan det går med dere andre:)

Dobbelthake har jeg hatt lenge :hilarious:

Reiste meg ifra sofaen og gikk på toalettet, fikk kynnere med en gang som utviklet seg til sterke menssmerter. Har hatt det sånn siden i går...

Håper ikke jeg må gå rundt sånn i ukesvis, er 36+5 :hungover:
Dobbelhake har jeg hatt lenge også. Men regner med det er inntaket av alt mulig jeg har hatt lyst på i dette svangerskapet[emoji23][emoji23] masse søtt og usunt[emoji23][emoji23]
Jeg er ganske god til å ligge på sofaen, men jeg får også kynnere når jeg reiser meg , og når jeg går føles det som om hele understellet mitt er i ferd med å ramle ut til tider[emoji85][emoji85]

Jeg opplever det samme som deg nå. Er 36+5 i dag og på kontrolltime på sykehuset sier de at deg er et godt tegn på modning og om fødsel skulle starte før planlagt igangsetting om en uke, så var det helt greit:happy:

Utrolig spennende tid foran oss nå og det er så spennende hver gang jeg logger meg inn for å se hvordan det går med dere andre:)
Hva gjør man... er så utålmodig Jeg, men det går jo ikke akkurat fortere mot slutten av svangerskapet.. Nå syns jeg liksom alt går så tregt, også så kjedelig å ikke orke å gjøre noe.
Mannen mener jeg kommer til å føde uke 36 eller 37, altså innen 2 uker. Magefølelse sier han. Min Magefølelse så igår at noe er på gang Nå, men idag er den magefølelsen borte

Dobbelhake har jeg hatt lenge også. Men regner med det er inntaket av alt mulig jeg har hatt lyst på i dette svangerskapet[emoji23][emoji23] masse søtt og usunt[emoji23][emoji23]
Jeg er ganske god til å ligge på sofaen, men jeg får også kynnere når jeg reiser meg , og når jeg går føles det som om hele understellet mitt er i ferd med å ramle ut til tider[emoji85][emoji85]
Bra det er flere med dobbelhake :hilarious:

Bekkenløsningen har blitt betydelig verre de siste 2-3 ukene. Må ha hjelp til nesten alt nå... Reise meg, legge meg til rette.
Verste er nok å komme meg opp fra å ligge på høyre side, over på ryggen og ut av sengen.
Blir fort en tåre eller to, i hvertfall om jeg ikke får hjelp :sorry:

Hva gjør man... er så utålmodig Jeg, men det går jo ikke akkurat fortere mot slutten av svangerskapet.. Nå syns jeg liksom alt går så tregt, også så kjedelig å ikke orke å gjøre noe.
Mannen mener jeg kommer til å føde uke 36 eller 37, altså innen 2 uker. Magefølelse sier han. Min Magefølelse så igår at noe er på gang Nå, men idag er den magefølelsen borte

NOE er vel på gang her både hos deg og meg:p Kjenner det litt på kroppen. Ja, hva gjør man....? Nå som jeg endelig har en tid å forholde meg til begynner jeg å se lyset :shy: Ellers har det vært å ta en dag om gangen og de dagene har vært trege med tanke på at man ikke får lov til å gjøre noe:wtf::wtf:

Jeg har hatt veldig mye stikninger i underlivet de siste dagene og jordmor mente det var et veldig godt tegn på at kroppen holdt på å gjøre seg klar :) at livmorhalsen modnet.

Er bare 33+5, men den siste uken har jeg hatt en del nedpress, såpass at jeg føler jeg må på nr.2 eller at jeg tenker at "nå må jo bare vannet gå pga trykket!"..kynnerne kommer hyppigere og noen av dem stråler ut i ryggen eller korsryggen, men de er jo absolutt ikke regelmessige :) Skvetter skikkelig innimellom fordi det stikker noe så voldsomt nederst ved skambeinet og ut i "fødekanalen":p Ble flau da jeg gikk på senteret i stad, for "hoier" jo høyt siden jeg skvetter sånn. Føler jeg må gå breibeint fordi hodet hans trykket sånn nedover.

Førstefødte kom uke 38, og vet at jeg gikk med slike symptomer i mange uker i forveien! Så belager meg på mange "herlige" uker fremover:hilarious:

Er bare 33+5, men den siste uken har jeg hatt en del nedpress, såpass at jeg føler jeg må på nr.2 eller at jeg tenker at "nå må jo bare vannet gå pga trykket!"..kynnerne kommer hyppigere og noen av dem stråler ut i ryggen eller korsryggen, men de er jo absolutt ikke regelmessige :) Skvetter skikkelig innimellom fordi det stikker noe så voldsomt nederst ved skambeinet og ut i "fødekanalen":p Ble flau da jeg gikk på senteret i stad, for "hoier" jo høyt siden jeg skvetter sånn. Føler jeg må gå breibeint fordi hodet hans trykket sånn nedover.

Førstefødte kom uke 38, og vet at jeg gikk med slike symptomer i mange uker i forveien! Så belager meg på mange "herlige" uker fremover:hilarious:
Sånn du beskriver det er sånn jeg har det . Også driver frøkna å baser noe voldsomt, samt stram mage når jeg går, sitter og ligger. Verst på kvelden og natten

Vært kvalm og uggen i går og i dag. Samt hodepine og løs mage. Ungen ligger forholdsvis langt opp og i sete, kan fødselen i det hele tatt starte spontant da, eller må rumpa helt ned i bekkenet for å starte rier?

Vært kvalm og uggen i går og i dag. Samt hodepine og løs mage. Ungen ligger forholdsvis langt opp og i sete, kan fødselen i det hele tatt starte spontant da, eller må rumpa helt ned i bekkenet for å starte rier?
Aner ikke :wideyed:
Vil jo tro at den ikke må være festet for at en fødsel kan starte?! Kanskje du burde spørre JM eller lege?

Sånn du beskriver det er sånn jeg har det . Også driver frøkna å baser noe voldsomt, samt stram mage når jeg går, sitter og ligger. Verst på kvelden og natten

Hvor langt på vei er du da? :) Denne ventetiden altså...Når man har født før termin før så begynner man jo å vente aalt for tidlig.:rolleyes:

Hvor langt på vei er du da? :) Denne ventetiden altså...Når man har født før termin før så begynner man jo å vente aalt for tidlig.:rolleyes:
Er 35 idag [emoji55][emoji55]Må bare smøre meg med tålmodighet.
Er bare så utrolig lei smertene. Vondt i sidene som hold og press i bekkenet . Blir snart gal her

Dråper med bittelitt urinlekkasje i morges(Tror det var det). 3 ganger på do på 15 minutter. Natten har vært merkelig . Våknet av at hun begynte å justere noe voldsomt og er skikkelig øm i magen og hatt smerter ut i sidene bak mot ryggen. Kjenner at jeg bare vil grine, er sliten. Skikkelig øm i underlivet/ fødeavdelingen.

Prøv å ikke legg så mye i tegnene, det skjer når det skjer :) du er i hvertfall ikke i tvil når det virkelig er i gang. Stikking / nedpress de siste ukene er veldig vanlige tegn og noen har mer av det enn andre :) jeg gikk slik med forrige i flere uker, det kom av at hodet hadde festet seg. Klarte nesten ikke å gå uten smerter samt at jeg hadde myye kynnere. Denne gangen har jeg nedpress, men ikke fullt så tette kynnere. Hodet er heller ikke festet i følge sist kontroll. Er nå i uke 37+3.

Vet ikke hva man skal kjenne etter eller opplever en gang jeg, ble satt i gang sist og det kan jo ikke sammenlignes

Dråper med bittelitt urinlekkasje i morges(Tror det var det). 3 ganger på do på 15 minutter. Natten har vært merkelig . Våknet av at hun begynte å justere noe voldsomt og er skikkelig øm i magen og hatt smerter ut i sidene bak mot ryggen. Kjenner at jeg bare vil grine, er sliten. Skikkelig øm i underlivet/ fødeavdelingen.

Skjønner du er sliten. Det er antakelig enda mer slitsomt når du går og kjenner etter hele tiden, og det er såpass lenge igjen til termin. Jeg kjenner igjen utålmodigheten når man er sliten og lei, men prøv å gjør ting som kan holde deg litt opptatt og forsøk å tenke på andre ting. Du kommer til å bli utslitt hvis du skal gå fra uke 35 til potensielt termin og lete etter tegn:Heartred Du kan jo ta med en urinprøve på legesenteret for å se at du ikke har urinveisinfeksjon - mtp at du føler du må tisse ofte og har smerter ut mot flankene. En urinveisinfeksjon kan lage mye trøbbel når man er gravid og kan kjennes ganske annerledes ut enn vanlig.

Lykke til, sender en klem :)

Skjønner du er sliten. Det er antakelig enda mer slitsomt når du går og kjenner etter hele tiden, og det er såpass lenge igjen til termin. Jeg kjenner igjen utålmodigheten når man er sliten og lei, men prøv å gjør ting som kan holde deg litt opptatt og forsøk å tenke på andre ting. Du kommer til å bli utslitt hvis du skal gå fra uke 35 til potensielt termin og lete etter tegn[emoji813]red Du kan jo ta med en urinprøve på legesenteret for å se at du ikke har urinveisinfeksjon - mtp at du føler du må tisse ofte og har smerter ut mot flankene. En urinveisinfeksjon kan lage mye trøbbel når man er gravid og kan kjennes ganske annerledes ut enn vanlig.

Lykke til, sender en klem :)
Uvi har jeg ikke alle prøver er fine .
Blir fort til at man ligger å tenker og kjenner etter. Spesielt når man ikke skal gjøre så mye annet enn å ligge eller gå på do...Er vel sikkert litt ekstra følsom Også, spesielt når hun er målt til å ligge ca 15% over normalkurve vekst

Back
Topp