Tegn på modning/fødsel uke 35

Gullnurket15

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
Hva var dine tegn på modning/fødsel? F.eks uke 35. Lungemodningssprøyte tatt rett før uke 31. 2.5 cm livmorhals og 1 cm åpning. Ingen modning ifølge lege som undersøkte for 1 uke siden.

☆ mensmirring
☆ kynnere
☆ press på endetarm
☆ løs mage
☆ press på blære
☆ trykk/støt i lysk/bekken
☆ "hold" i siden/sidene
☆ slim

》andre Tegn?

Jeg er uke 36+5 og har ikke blitt sjekket, men opplever:

- Hyppige kynnere/mensmurringer
- Løs mage
- Nedpress

Fikk beskjed av JM at det bare er til å vente :-)

Jeg er uke 36+5 og har ikke blitt sjekket, men opplever:

- Hyppige kynnere/mensmurringer
- Løs mage
- Nedpress

Fikk beskjed av JM at det bare er til å vente :-)
Jeg er så utålmodig og nysgjerrig. Første kom uke 36 uten noe form for varsel på 5 timer. Og graviditeten var helt herlig. Denne gangen har jeg masse plager og mye smerter og spreng.

Jeg blir jo ikke helt klok på legene heller. Før de sier jo forskjellig alle mann. En lege sier jeg kan gå til termin eller også over. De andre pluss JM sier jeg helt sikkert ikke går til termin pga av kort livmorhals og tidlig fødsel første gang. Samt at fødsel denne gang kan vøre mye raskere enn forrige gang da det kun tok 5 timer og jeg ikke hadde smertefulle rier før de siste 2/3 timene. Så da blir man forvirret

Jeg er så utålmodig og nysgjerrig. Første kom uke 36 uten noe form for varsel på 5 timer. Og graviditeten var helt herlig. Denne gangen har jeg masse plager og mye smerter og spreng.

Jeg blir jo ikke helt klok på legene heller. Før de sier jo forskjellig alle mann. En lege sier jeg kan gå til termin eller også over. De andre pluss JM sier jeg helt sikkert ikke går til termin pga av kort livmorhals og tidlig fødsel første gang. Samt at fødsel denne gang kan vøre mye raskere enn forrige gang da det kun tok 5 timer og jeg ikke hadde smertefulle rier før de siste 2/3 timene. Så da blir man forvirret
Det forstår jeg kjempe godt!
Og du som hadde mye action for tidlig denne gangen også er nok ekstra utålmodig i forhold til resten av oss med det du har gjennomgått og fått fortalt.

Jeg har fått beskjed av min JM at kynnere med mensmurringer var helt normalt og ikke noe å hverken bekymre seg over eller tro var noe, fikk motsatt beskjed i går på sykehuset.

Så nå tenker jeg det er bare å vente på flere tegn :-)

Det forstår jeg kjempe godt!
Og du som hadde mye action for tidlig denne gangen også er nok ekstra utålmodig i forhold til resten av oss med det du har gjennomgått og fått fortalt.

Jeg har fått beskjed av min JM at kynnere med mensmurringer var helt normalt og ikke noe å hverken bekymre seg over eller tro var noe, fikk motsatt beskjed i går på sykehuset.

Så nå tenker jeg det er bare å vente på flere tegn :-)
Der kan du se, man blir så forvirret og "paranoid" føler jeg med forskjellige beskjeder. Og sist jeg var inne for sjekk, hadde jeg jo rier men ikke fødselsrier. Nå har jeg i 4 dager hatt sånn "stikking"/"graving" i fødeavdelingen, samtidig som det har vært fyrverkeriliv på frøkna. Noen ganger skikkelig tak som jeg skvetter av fordi det er veldig ubehagelig. Men nå tør jeg jo ikke ringe føden å spørre pga legen nå sist som gravde oppi fødeavdelingen min før å sjekke om modning(og den gravinga hennes var skikkelig vond). Nå føler jeg at jeg må tisse hele tiden selv bare et par dråper og magen er spreng hard.

Der kan du se, man blir så forvirret og "paranoid" føler jeg med forskjellige beskjeder. Og sist jeg var inne for sjekk, hadde jeg jo rier men ikke fødselsrier. Nå har jeg i 4 dager hatt sånn "stikking"/"graving" i fødeavdelingen, samtidig som det har vært fyrverkeriliv på frøkna. Noen ganger skikkelig tak som jeg skvetter av fordi det er veldig ubehagelig. Men nå tør jeg jo ikke ringe føden å spørre pga legen nå sist som gravde oppi fødeavdelingen min før å sjekke om modning(og den gravinga hennes var skikkelig vond). Nå føler jeg at jeg må tisse hele tiden selv bare et par dråper og magen er spreng hard.
Hadde det sånn som du beskriver sist på onsdag, tirsdag og fredag. Gikk til legen med en alt for utvannet urinprøve som ble sendt på dyrking og fikk antibiotika for uvi.
Hadde vært oppe hele natten og tisset, så holdt ikke urin lenge nok til at den fikk konsentrert seg.
Viste seg etter dyrking at det ikke var det så stoppet på medisinene i går.

Har ingen tegn WHAT so ever [emoji85] uke 35+5 I dag [emoji1] veldig spent på når disse to har tenkt seg ut altså.

Hodet på tv1 driver og styrer neddi hufsa(kjennes det ut som) da [emoji23]

Hadde det sånn som du beskriver sist på onsdag, tirsdag og fredag. Gikk til legen med en alt for utvannet urinprøve som ble sendt på dyrking og fikk antibiotika for uvi.
Hadde vært oppe hele natten og tisset, så holdt ikke urin lenge nok til at den fikk konsentrert seg.
Viste seg etter dyrking at det ikke var det så stoppet på medisinene i går.
Alle prøvene mine er fine, så jeg forstår ikke noe. Eneste endringene nå siste uka er jo mer tak i magen, og ubehaget i bekkenet og diaré/ løs mage på 3 dagen.

Har ingen tegn WHAT so ever [emoji85] uke 35+5 I dag [emoji1] veldig spent på når disse to har tenkt seg ut altså.

Hodet på tv1 driver og styrer neddi hufsa(kjennes det ut som) da [emoji23]
Den styringa har jeg også.
I starten var det bare litt rart med "headbanging" nedi "fødeavdelinga", nå er det mer ubehagelig og hele tiden omtrent.

Alle prøvene mine er fine, så jeg forstår ikke noe. Eneste endringene nå siste uka er jo mer tak i magen, og ubehaget i bekkenet og diaré/ løs mage på 3 dagen.
Håper det skjer noe for deg snart da :-)

Kjenner selv at det blir fryktelig tungt å gå som dette i 3 uker +/- til :dead:

Håper det skjer noe for deg snart da :-)

Kjenner selv at det blir fryktelig tungt å gå som dette i 3 uker +/- til :dead:
De har jo sagt at hvis hun kommer nå så er det helt greit. Pga størrelsen hennes og lungemodningssprøyte så vil alt være bra. Ikke det at jeg håper hun kommer før minst uke 36, men dette er skikkelig slitsomt. Dagene er så tunge og jeg klarer jo ikke noe med lille på 2 år stakkar

Den styringa har jeg også.
I starten var det bare litt rart med "headbanging" nedi "fødeavdelinga", nå er det mer ubehagelig og hele tiden omtrent.
Stikker og graver. Er nesten så man får lyst til å kjenne om jeg kjenner en arm liksom [emoji23][emoji23][emoji23][emoji85]

Jeg har noe kynnere samt stikninger og murringer nedentil innimellom. I tillegg har jeg noen dager nedpress - og andre dager ikke. De dagene med nedpress er jeg ofte også løs i magen.

I tillegg har jeg begynt å få litt fødefjes, tror jeg, uten at jeg forventer at det skal være noe tegn på at hun snart kommer med det første. Jeg belager meg på at jeg har noen uker igjen, så får jeg heller bli positivt overraska om hun kommer før (men dog ikke før vi har fått sjekka skikkelig opp i leiet! :) ).

Jeg tror vi kan ha mange modningssymptomer uten at det trenger å bety fødsel, men for andre igen betyr modningssymptomene nettopp at fødsel nærmer seg. Vi ruger ulikt og modnes ulikt. Prøver defor ikke å legge for mye i alle tegna, men spennende er det når ting skjer i kroppen :) Hører på sånne pregnancy affirmations og gjentar til meg selv "my baby's birth will happen at the exactly right time for me and my baby, and I will be lovingly patient" - men det er jammen ikke like lett å være tålmodig alltid:smiley-ashamed005

Det siste døgnet har jeg hatt veldig til mensmurringer og tak i korsryggen. Har til tider nedpress og mye ubehag i livmoren. Synes også jeg har fått den dobbelthaken den siste uken (uten at det nødvendigvis er et tegn :P). Er 38+2 i dag og har vært på kontroll til jordmor, hun sa jeg kunne gå med disse murringene i flere uker til, så det trenger nødvendigvis ikke å skje noe snart. Det modnes iallfall :)

Jeg er plutselig blitt så ekstremt varm jeg. Koker k hodet liksom. Husker jeg var sånn de to forrige gangene også. I dag har jeg hatt en skikkelig følelse av at slimproppen skal gå, men den er fortsatt inntakt (såvidt jeg vet).

Veldig veldig mye kynnere og menssmerter i dag.

Det siste døgnet har jeg hatt veldig til mensmurringer og tak i korsryggen. Har til tider nedpress og mye ubehag i livmoren. Synes også jeg har fått den dobbelthaken den siste uken (uten at det nødvendigvis er et tegn :p). Er 38+2 i dag og har vært på kontroll til jordmor, hun sa jeg kunne gå med disse murringene i flere uker til, så det trenger nødvendigvis ikke å skje noe snart. Det modnes iallfall :)
Dobbelthake har jeg hatt lenge :hilarious:

Reiste meg ifra sofaen og gikk på toalettet, fikk kynnere med en gang som utviklet seg til sterke menssmerter. Har hatt det sånn siden i går...

Håper ikke jeg må gå rundt sånn i ukesvis, er 36+5 :hungover:

Back
Topp