tegn på for lite mat?

Lulu

Flørter med forumet
Når babyen er veldig rolig, skriker sjelden, og bare sover,  kan det være et tegn på at han får for lite melk? Noen som vet?
 
Det kan være det ja. Men har han flere våte bleier i løpet av dagen? Og bæsjer han gult? Da får han nok mat uansett. Kanskje du bare har et snilt barn. Aller beste metoden på å følge med på om de får nok mat er å følge med på bleiene. Godt våte bleier og bæsj flere ganger for dagen i starten.
 
jeg ville ikke fulgt med på bæsjebleier, da det er like normalt å bæsje 8-12 ganger daglig som 1-2 ganger i uka for spedbarn som blir ammet.. Følg heller med på om han har gode tissebleier..

Men som regel er vel kjennetegn på sultene spedbarn at de gråter ofte og mye, ikke lite....Om det ikke har gått for langt da...

Har han godt med tissebleier, og legger på seg som han skal så er du nok bare heldig og har fått en rolig soveunge...
 


janett85 skrev:
jeg ville ikke fulgt med på bæsjebleier, da det er like normalt å bæsje 8-12 ganger daglig som 1-2 ganger i uka for spedbarn som blir ammet.. Følg heller med på om han har gode tissebleier..

Men som regel er vel kjennetegn på sultene spedbarn at de gråter ofte og mye, ikke lite....Om det ikke har gått for langt da...

Har han godt med tissebleier, og legger på seg som han skal så er du nok bare heldig og har fått en rolig soveunge...


 
Høres ut som en baby som har det veldig godt synes jeg. Bare pass på at det er nok tissebleier hvis du ammer og ca en bæsje bleie om dagen hvis du gir flaske .
 
Han har ca 3-4 bæsjebleier hver dag. Kjenner det er tiss i bleiene men ikke sånn veldig  mye. Men det pleier som regel å komme en tissestråle når han ligger på stellebordet....
 
Hvordan er han når han først er våken da???
Våken og "med" eller er han slapp og utillpass...

Jeg tror egentlig du kan ta det med ro og nyte at du har en rolig sovebaby nå til å begynne med....

Men selvfølgelig er du urolig for noe så tar du kontakt med helsestasjonen eller lege....
 
Back
Topp