Tegn på fødsel

minnimi93

Flørter med forumet
Heisann. Hvordan startet deres fødsel?

Jeg er 40+2.
-Jeg våknet kl 6 i natt med setningsblødning.
- Påfølgende med små rier hvert 10 minutt.
-Slimproppen gikk kl 11.
-kl er nå 13 og jeg har rier, men syns ikke de er spesielt smertefull. Ligger på en 3-4 på min smerteskala. Riene kommer hvert 6 minutt nå. Antar at smerten skal ta seg kraftig opp innen fødsel

Jordmor sier at jeg er i latensfasen, å den kan ta sin tid.

Hvordan forløp deres fødsel fra første sikre tegn på at fødsel startet?

Noen som vil gjette hvor lenge jeg har igjen før jeg føder? I kveld? I morgen? På mandag
 
Heisann. Hvordan startet deres fødsel?

Jeg er 40+2.
-Jeg våknet kl 6 i natt med setningsblødning.
- Påfølgende med små rier hvert 10 minutt.
-Slimproppen gikk kl 11.
-kl er nå 13 og jeg har rier, men syns ikke de er spesielt smertefull. Ligger på en 3-4 på min smerteskala. Riene kommer hvert 6 minutt nå. Antar at smerten skal ta seg kraftig opp innen fødsel

Jordmor sier at jeg er i latensfasen, å den kan ta sin tid.

Hvordan forløp deres fødsel fra første sikre tegn på at fødsel startet?

Noen som vil gjette hvor lenge jeg har igjen før jeg føder? I kveld? I morgen? På mandag
Hos meg våknet jeg med smerter i nedre del av mage som kom veldig takvis, ca. hvert 5. minutt. Fikk time hos jordmor etter ca. 1 time og hadde da 6cm åpning. Vi kom oss på sykehuset, men ikke tid til så mye annet Lykke til!⭐
 
Første gang lekket jeg forstervann og ble satt igang på overtidskontroll på sykehuset.

De neste tre gangene har det startet med rier på kveld/natt som har gradvis blitt hyppigere og mer intense.

Alt av andre tegn til fødsel hos meg har vært flere dager/uke i forveien. Mens de 2-3 dagene rett før fødsel har vært helt «normale» :)
 
Hadde lette rier på natt et par dager før fødsel, men de gav seg bestandig på morgenen.
Dagen for fødsel gav de seg ikke når jeg sto opp, så da mistenkte vi at noe var på gang
 
Jeg var i latens 2,5 døgn før jeg gikk over i aktiv fødsel. Hadde regelmessige rier hvert 5. minutt i latens, men unntak av 2 timer hvor jeg hadde rier hvert 10. minutt ca, og trodde de var ganske kraftige, men skjønte på fødselsdagen at de jeg hadde hatt dag 1 ikke var på langt nær så kraftige som de skulle vært :laughing002 Vi ble innlagt på føden med 4 cm den tredje gangen vi dro inn på sykehuset for sjekk (ble sendt hjem de to første gangene). Er glad for at vi dro inn alle gangene, for man aner jo ikke hvordan akkurat sin kropp vil være før fødsel. Betryggende å bli undersøkt og få snakket med jordmor underveis. For noen går det jo raskt, mens hos andre går det langsommere. På dag 3 i latensfasen kom riene hvert 3. minutt, noen ganger litt raskere, og de var såpass sterke at jeg var avhengig av fysisk støtte fra partneren min for å komme meg gjennom dem. Jeg forsvant mer inn i dem fordi de var såpass kraftfulle. Også gikk det myyyye slim hver gang jeg gikk på do.
 
Hadd heftige rier hjemme fra 06:00-05:00, før æ fikk kom inn på føden lørdag.. Kom inn med 4cm, å på 3 tima med intense ria så hadd æ fortsatt 4cm bare kl 8. Så da ba æ om epidural. Fikk ikke epidural før kl 11, å da daua æ av rian. Men dem sjekka mæ først etter dem satt epidural. Da var æ 8-9cm allerede. Men gud kor digg det var med epidural! Trengte virkelig den pausen rett før pressrian.
fødsel min tanke: hadd det vært menn som skulla født, hadd det vært en enklere måte å gjøre det på
Fødsel var helt jævlig...å rett etter han ble født mista æ 1 liter blod, blødninger i magen, høyt blodtrykk, 6 jordmødre og 2 leger som jobba på mæ for å stopp blødninga og blodtrykket... gikk nesten riktig galt det her... tok dem 3 tima å stopp blødninga. Blodtrykket e fortsatt høyt da, å påvist mulig infeksjonsfare. Mulig blodoverføring i dag. Men han e ut!
 
Begynte med å få kynnere når jeg gikk. Stoppet med pause, ringte føden på et tidspunkt for å få veiledning. Begynte å få rier hos sviger noen timer senere, etter middag ringte først min mor også kk. Ble fortalt å holde meg hjemme og ta en dusj. Den dusjen var god gitt. Ettersom riene ble sterkere så ringte vi kk for siste gang og dro oppom for undersøkelse. Ble lagt in med 5cm åpning.

I starten var de veldig mensen lik, men vondere.
 
Back
Topp