Heisann. Hvordan startet deres fødsel?
Jeg er 40+2.
-Jeg våknet kl 6 i natt med setningsblødning.
- Påfølgende med små rier hvert 10 minutt.
-Slimproppen gikk kl 11.
-kl er nå 13 og jeg har rier, men syns ikke de er spesielt smertefull. Ligger på en 3-4 på min smerteskala. Riene kommer hvert 6 minutt nå. Antar at smerten skal ta seg kraftig opp innen fødsel
Jordmor sier at jeg er i latensfasen, å den kan ta sin tid.
Hvordan forløp deres fødsel fra første sikre tegn på at fødsel startet?
Noen som vil gjette hvor lenge jeg har igjen før jeg føder? I kveld? I morgen? På mandag
Jeg er 40+2.
-Jeg våknet kl 6 i natt med setningsblødning.
- Påfølgende med små rier hvert 10 minutt.
-Slimproppen gikk kl 11.
-kl er nå 13 og jeg har rier, men syns ikke de er spesielt smertefull. Ligger på en 3-4 på min smerteskala. Riene kommer hvert 6 minutt nå. Antar at smerten skal ta seg kraftig opp innen fødsel
Jordmor sier at jeg er i latensfasen, å den kan ta sin tid.
Hvordan forløp deres fødsel fra første sikre tegn på at fødsel startet?
Noen som vil gjette hvor lenge jeg har igjen før jeg føder? I kveld? I morgen? På mandag
Vi ble innlagt på føden med 4 cm den tredje gangen vi dro inn på sykehuset for sjekk (ble sendt hjem de to første gangene). Er glad for at vi dro inn alle gangene, for man aner jo ikke hvordan akkurat sin kropp vil være før fødsel. Betryggende å bli undersøkt og få snakket med jordmor underveis. For noen går det jo raskt, mens hos andre går det langsommere. På dag 3 i latensfasen kom riene hvert 3. minutt, noen ganger litt raskere, og de var såpass sterke at jeg var avhengig av fysisk støtte fra partneren min for å komme meg gjennom dem. Jeg forsvant mer inn i dem fordi de var såpass kraftfulle. Også gikk det myyyye slim hver gang jeg gikk på do.