tegn på fødsel?

Tweety

Mammalykke
Er det mange som har jevnlige sammentrekninger og mye press nedover? Jeg skal ha keisersnitt på fredag, men er usikker på om ting starter før med disse jevnlige sammentrekningene og nedover presset. Pluss di sa magen hadde sunket nå. Dette har vell alle nå på denne tiden? :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har termin neste søndag, 18, og magen er ikke sunket noen ting!!! Ligger langt over gjennomsnitt på magemålet, for magen står rett ut.... Er vel på tide denna magen skal dette ned nå snart vell??!

Eg merka intense kynnera no om dagen, særlig i dag tidlig.. Men da gav seg litt ettekvart.. Va hos JM i dag, og fekk bekrefta at mini låg godt neri bekkenet og at modningo va på gong.. :-o

Jeg har termin om akkurat en uke, har ikke merket noe til at det er i gang merker jeg begynner å bli utålmodig!

Har termin neste torsd. Magen har ikke sunket og hode er ikke festet :/ Førstegangsfødende. Håper hode fester seg før fødsel!!

Har hatt masse sterke kynnere og nedpress i dag. Magen har sunket litt og. Har termin 23.

Aner ikke om hodet har festa seg, skal ikke til lege før 15 januar så får se ka legen sier da... ( hvis ikke baby allerede er kommet da.)

Jeg har termin neste fredag (16), magen har sunket og hodet har vært festet siden forrige uke + mensmurringer som kommer og går men ingenting har skjedd enda... Håper det ikke er lenge til, vil ikke gå over tiden igjen :)

Jeg har termin neste søndag, 18, og magen er ikke sunket noen ting!!! Ligger langt over gjennomsnitt på magemålet, for magen står rett ut.... Er vel på tide denna magen skal dette ned nå snart vell??!

Er ikke alle magen synker hos før fødselen er i gang.
IKKE hør på "alle har det vel slik nå", for alle graviditeter, og gravide er forskjellige.
Spesielt hvis du er førstegangs, da synker magen sjeldent før fødsel uansett.
Er det samme som å si at alle som er andregangs føder før termin, eller får raskere fødsel enn sin første.
OP burde ikke si ting som "alle har det vel slik" :p

Selv så er termin den 18. Januar og ingenting har skjedd hittils ;)
Er førstegangs, så regner med å gå godt over tiden.
Har ingen smerter, ingen kramper, ingen ubehag, ingen rar utflod, ikke fått bekken-problemer, ingenting :)
Er godt fornøyd med å være snart 39 uker og sover godt, går tur med bikkja og har god appetitt!
Vil heller gå på overtid og ha det slik frem til det bare sier pang, enn å slite og føde før tiden :)

Har sterke kynnere som tar godt tak nederst i magen, gjerne regelmessig på kveldene og i hvile. Barnets hode har festet seg og magen er lav. Og jeg har fått bollekinn og pølsefingre! Har ikke termin før 30. Jan, men føler han kommer før den tid. Fødte forrige en uke før:) tørr nesten ikke håpe, men jeg venter veldig nå :P har liksom gått inn i en egen babyboble.

Er ikke alle magen synker hos før fødselen er i gang.
IKKE hør på "alle har det vel slik nå", for alle graviditeter, og gravide er forskjellige.
Spesielt hvis du er førstegangs, da synker magen sjeldent før fødsel uansett.
Er det samme som å si at alle som er andregangs føder før termin, eller får raskere fødsel enn sin første.
OP burde ikke si ting som "alle har det vel slik" :p

Puh, godt å høre!! Bare å smøre seg med tålmodighet :)) Og nyte tia med bare meg :)

Jeg er 36+2, tredjegangs, og magen begynte vel å synke for et par uker siden. Hodet har ligget langt nede i en mnd, men har ikke festet seg ennå. har en del nedpress, stikkinger og kynnere, men ikke noe regelmessig foreløpig. Bekkenet har stabilisert seg litt de siste dagene, men kan fremdeles ikke gå i normalt tempo eller lange distanser. Men har iallfall klart meg uten krykker i flere dager:)

Jeg har masse nedpress og tidvis regelmessige kynnere med tak i ryggen, særlig på kveldene. Har ikke termin før 2.feb, så er spent på når babyen kommer.

Jeg er 37+0 imorra, og fra jeg la meg igår har jeg hatt vonde menssmerter helt nederst i magen! Det kommer med gjevne mellomrom, men aner ikke hvor lenge mellom.. Tror nok bare det er kroppen som "øver" seg. Men dere andre som går med mensmurringer, strammer magen seg eller ikke? Min gjør ikke det, vil det si at det ikke er noe å bry seg om da? For magen strammer seg vel mår man har rier?

Jeg er 37+0 imorra, og fra jeg la meg igår har jeg hatt vonde menssmerter helt nederst i magen! Det kommer med gjevne mellomrom, men aner ikke hvor lenge mellom.. Tror nok bare det er kroppen som "øver" seg. Men dere andre som går med mensmurringer, strammer magen seg eller ikke? Min gjør ikke det, vil det si at det ikke er noe å bry seg om da? For magen strammer seg vel mår man har rier?

Jeg har gått sånn i over en måned:) Det gjorde min mor også. Jeg er tre dager på overtid.
Men jeg ser jo at for andre er det sånn fødselen starter, med mensmurringer og ryggvondt. Her har det derimot ikke betydd noe som helst, så jeg tipper jeg kommer til å få meg en trøkk når fødselen setter i gang:p

Eg hadde vertfall kynnera (intense) sammen med murring.. Blei heilt øm i magen.. Har ikkje hatt sånt i dag, so da går opp og ner tydeligvis.. :-P

Jeg er førstegangsfødende. Er 36+4 idag. Har termin 8 Februar. Jeg har for flere uker siden merket at babyen la seg til rette der nede med hode sitt ned, dette fikk jeg også bekreftet på en legetime for noen uker tilbake. Nå som jeg var på legekontroll igjen, mandag som var, fikk jeg beskjed om at hode hadde festet seg. Dette kom ikke som noen overaskelse på meg for jeg føler jeg har vist godt hvordan hun ligger der inne(:
Jeg har hatt veldig lite plager(ingen?) hele svangerskapet, men nå de siste tre ukene har kynnerne kommet hyppigere og hyppigere, MYE ryggvondt uansett hvordan jeg står eller sitter(beste er å ligge), og nå de siste par ukene har jeg hatt masse mensmurringer, utflod/slim og skikkelig nedpress. Kjenner det ordentlig nå på innsiden av låra?:-/ Ikke deilig.

En som lurte på om man merker forskjell på mensenmurringer og kynnere, det har ihvertfall jeg gjort. Kynnerne gjør magen min stein hard, det gjør ikke mensenmurringene.

Er egentlig forberedt på å gå over termindato pga jeg er førstegangs, men har lenge hatt på følelsen at jeg kommer til å føde før termin. Moren min fødte også både meg og søsteren min to og tre uker for tidlig, kan dette da være større sannsynlighet at skjer for meg??

Jeg er førstegangsfødende. Er 36+4 idag. Har termin 8 Februar. Jeg har for flere uker siden merket at babyen la seg til rette der nede med hode sitt ned, dette fikk jeg også bekreftet på en legetime for noen uker tilbake. Nå som jeg var på legekontroll igjen, mandag som var, fikk jeg beskjed om at hode hadde festet seg. Dette kom ikke som noen overaskelse på meg for jeg føler jeg har vist godt hvordan hun ligger der inne(:
Jeg har hatt veldig lite plager(ingen?) hele svangerskapet, men nå de siste tre ukene har kynnerne kommet hyppigere og hyppigere, MYE ryggvondt uansett hvordan jeg står eller sitter(beste er å ligge), og nå de siste par ukene har jeg hatt masse mensmurringer, utflod/slim og skikkelig nedpress. Kjenner det ordentlig nå på innsiden av låra?:-/ Ikke deilig.

En som lurte på om man merker forskjell på mensenmurringer og kynnere, det har ihvertfall jeg gjort. Kynnerne gjør magen min stein hard, det gjør ikke mensenmurringene.

Er egentlig forberedt på å gå over termindato pga jeg er førstegangs, men har lenge hatt på følelsen at jeg kommer til å føde før termin. Moren min fødte også både meg og søsteren min to og tre uker for tidlig, kan dette da være større sannsynlighet at skjer for meg??
Jordmoren jeg går til sier hvertfall at det ofte er likheter mellom mor og datters svangerskap:-) Men det er jonseøvfølgelig unntak på det også! Hun sier det kan være likheter i symptomer, svangerskapslengde, fødsel og størrelse på babyen!

Back
Topp