Jeg er førstegangsfødende. Er 36+4 idag. Har termin 8 Februar. Jeg har for flere uker siden merket at babyen la seg til rette der nede med hode sitt ned, dette fikk jeg også bekreftet på en legetime for noen uker tilbake. Nå som jeg var på legekontroll igjen, mandag som var, fikk jeg beskjed om at hode hadde festet seg. Dette kom ikke som noen overaskelse på meg for jeg føler jeg har vist godt hvordan hun ligger der inne

Jeg har hatt veldig lite plager(ingen?) hele svangerskapet, men nå de siste tre ukene har kynnerne kommet hyppigere og hyppigere, MYE ryggvondt uansett hvordan jeg står eller sitter(beste er å ligge), og nå de siste par ukene har jeg hatt masse mensmurringer, utflod/slim og skikkelig nedpress. Kjenner det ordentlig nå på innsiden av låra?:-/ Ikke deilig.
En som lurte på om man merker forskjell på mensenmurringer og kynnere, det har ihvertfall jeg gjort. Kynnerne gjør magen min stein hard, det gjør ikke mensenmurringene.
Er egentlig forberedt på å gå over termindato pga jeg er førstegangs, men har lenge hatt på følelsen at jeg kommer til å føde før termin. Moren min fødte også både meg og søsteren min to og tre uker for tidlig, kan dette da være større sannsynlighet at skjer for meg??