Tegn på at noe er i gang..

Har kraftige kynnere hvis jeg har vært i bevegelse eller er stressa. Har hatt det ihvertfall siden uke 28. Kommer dine uten at du gjør noe først?
De kommer ved bevegelse ila dagen, men på kvelden og ettermiddagen kommer de av seg selv. Leste et sted at om det er mer enn tre i halvtimen så er det ikke kynnere. På kveldstid har jeg minst tre i halvtimen, ofte tettere, men så dabber det av, kommer og går.. Har vært i kontakt med føden som sier de uansett ikke vil gjøre noe for å stoppe det siden jeg er i uke 35, så jeg må bare ta kontakt igjen om jeg faktisk går i fødsel, eller noe annet skulle skje. Jeg ble sykemeldt nå for å kunne holde meg mest mulig i ro, i håp om at det skal gå litt mer tid.

Jeg skal snart bli trebarnsmamma, er gravid i uke 35. Den siste uken har jeg hatt hyppige og kraftige kynnere, særlig på ettermiddagen og kvelden. Det hadde jeg ikke med de to forrige, så nå er jeg veldig spent på om lillesøsteren har tenkt å komme før termin! Jeg synes jo det er veldig tidlig og håper virkelig hun holder seg inne i et par uker, og gjerne en måned til! Samtidig begynner jeg å lure med tanke på kynnerne. Andre som har hatt heftige kynnere lenge før fødselen eller har det vært tegn på at fødselen er rett rundt hjørnet? Jeg har også litt rosafarge på utfloden, og masse mensmurringer...
Kan jo legge til at storesøster ble født for 13 år siden, to uker etter termin, og gutten i midten ble født i januar i fjor, på termin. Så de to siste graviditetene er veldig tette. Blir kun 14-14.5 mnd mellom de! Det kan jo muligens også påvirke om hun kommer tidlig. Grubler mye på dette og vil gjerne høre mer om hvilke erfaringer dere andre har!
Jeg er også tredjegangs uten noe særlig kynnere I tidligere graviditeter og har hatt maserier siden uke 32. Er 36+3 i dag. Vært et par turer på føden da de også har vært veldig regelmessige og vart i flere timer, måles godt innafor rie-styrke når de måler. Men, ingen påvirkning på livmorhalsen heldigvis :love2 Sist graviditet for 4 år siden så fikk jeg rosa utflod 3 uker før jeg fødte, hadde da også en runde med regelmessige tak.

Så min erfaring er heldigvis at nr 3 er en luring og at kroppen ikke nødvendigvis føder selv om den tydeligvis liker å trene på det :hilarious::dead:

@A-40289629 @Westie

Jeg er også tredjegangs, 36+5 i dag. Har hatt mye kynnere de siste ukene ved aktivitet, men både i går og i kveld har jeg har fått kynnere og murringer på kvelden mens jeg sitter helt i ro. Har hørt at man desverre kan gå sånn i lang tid før det modnes til noe mer. Men blir jo selv litt spent på om det kan bety at fødselen starter i god tid før termin. Mine andre to har begge kommet 40+2

Noen som har opplevd å ha ingen tegn før fødselen plutselig er i gang? Ingen kynnere, modningsrier og den slags.

Noen som har opplevd å ha ingen tegn før fødselen plutselig er i gang? Ingen kynnere, modningsrier og den slags.

Sniker
Bare blitt igangsatt før termin - men nå sist hadde ejg MASSE tegn, kynnere, murringer, økt utflod osv osv som jeg hadde hatt i sikkert en måned allerede. Skulle sjekke modning før igangsettelse og det var absolutt ingenting. Jm sa at mer umoden livmorhals kunne man ikke ha :hilarious:
Så det er søren meg ikke alltid at alle de plagene har så innmari heftig effekt før kroppen faktisk kjører igang fødsel.
Man må hvertfall ikke ha masse kynnere og modningsrier for å gå i fødsel, for noen skjer det bare helt plutselig :)

@A-40289629 @Westie

Jeg er også tredjegangs, 36+5 i dag. Har hatt mye kynnere de siste ukene ved aktivitet, men både i går og i kveld har jeg har fått kynnere og murringer på kvelden mens jeg sitter helt i ro. Har hørt at man desverre kan gå sånn i lang tid før det modnes til noe mer. Men blir jo selv litt spent på om det kan bety at fødselen starter i god tid før termin. Mine andre to har begge kommet 40+2
Ja har gått sånn en evighet og har mistet helt trua på at det betyr noe som helst :hilarious: Får også sammentrekningene når jeg er på mitt roligste og ikke i forbindelse med aktivitet, feks når jeg ligger i senga eller på sofaen. I natt våknet 4-5 ganger pga sterke tak og smerter foran I magen, men vet jo dessverre av erfaring at det bare er mas og ingenting produktivt. Det er forsåvidt greit en ukes tid til, litt tidlig enda :love2 Men blir vel gåendes både 2 og 3 og 4 uker til :hilarious:

Hadde ingenting av dette med nr 1 eller nr 2 :) hadde vel litt sammentrekninger/kynnere 3 uker før termin med nr 2 som jeg husker jeg målte med rieteller men ikke sånn at det skjedde ofte eller at jeg ble plaget med noe ellers.

Jeg skal snart bli trebarnsmamma, er gravid i uke 35. Den siste uken har jeg hatt hyppige og kraftige kynnere, særlig på ettermiddagen og kvelden. Det hadde jeg ikke med de to forrige, så nå er jeg veldig spent på om lillesøsteren har tenkt å komme før termin! Jeg synes jo det er veldig tidlig og håper virkelig hun holder seg inne i et par uker, og gjerne en måned til! Samtidig begynner jeg å lure med tanke på kynnerne. Andre som har hatt heftige kynnere lenge før fødselen eller har det vært tegn på at fødselen er rett rundt hjørnet? Jeg har også litt rosafarge på utfloden, og masse mensmurringer...
Kan jo legge til at storesøster ble født for 13 år siden, to uker etter termin, og gutten i midten ble født i januar i fjor, på termin. Så de to siste graviditetene er veldig tette. Blir kun 14-14.5 mnd mellom de! Det kan jo muligens også påvirke om hun kommer tidlig. Grubler mye på dette og vil gjerne høre mer om hvilke erfaringer dere andre har!
Jeg hadde uregelmessige kraftige kynnere (kjentes ut som svake rier) med alt 5-15 minutters mellomrom som varte i kanskje 2 ish timer flere netter fra uke 37 i forrige svangerskap. Datteren ble født 41+0. Men det var første baby og jeg opplevde heller ingen rosafarge på utfloden!

Det høres jo ut som noe er på gang da.. i det minste gode modningstegn :)

Jeg hadde absolutt ingen tegn med nr. 1. Var sikker på at jeg skulle gå overtid siden jeg ikke merket noe som helst til modning, men våknet kl. 05ish dagen før termin med noe jeg trodde bare var sterke kynnere og viiiipps var fødselen i gang :p

Jeg hadde uregelmessige kraftige kynnere (kjentes ut som svake rier) med alt 5-15 minutters mellomrom som varte i kanskje 2 ish timer flere netter fra uke 37 i forrige svangerskap. Datteren ble født 41+0. Men det var første baby og jeg opplevde heller ingen rosafarge på utfloden!

Det høres jo ut som noe er på gang da.. i det minste gode modningstegn :)
Slitsomt med kynnere! Lettet over å lese at flere har gått lenge etter at de fikk sterke kynnere. Når de startet for en uke siden trodde jeg at fødselen var rett rundt hjørnet. Jeg håper å gå til termin, eller rett rundt termin.

Jeg har hatt mensenmurringer nederst i magen, i korsryggen og litt nedover venstre lår i over 13 timer nå. De kommer omtrent hvert 2. min og varer i 10-15 sek. Men de er ikke så vonde. Har gått fra kanskje smerte 1 til 2 (på en skala fra 1-10). Så jeg vet ikke om det er starten på noe eller bare kroppen som tuller

Jeg har hatt mensenmurringer nederst i magen, i korsryggen og litt nedover venstre lår i over 13 timer nå. De kommer omtrent hvert 2. min og varer i 10-15 sek. Men de er ikke så vonde. Har gått fra kanskje smerte 1 til 2 (på en skala fra 1-10). Så jeg vet ikke om det er starten på noe eller bare kroppen som tuller
Så spennende:)

Ja, vannet bare gikk med nummer 1 og 2 uten forvarsel. Nummer 3 var planlagt KS, noe jeg skal ha denne gangen også. Så håper ikke noe skjer sånn plutselig før KS dato om litt under 2 uker :p

Våknet brått i natt (rundt 01:00) og trodde jeg tissa på meg. Men viste seg å være en kraftig blødning. Sjekk på sykehuset og alt er fint med baby. Godt og modent (som legen sa, ingen problem å få to fingre inn), men enda lang livmorhals. Lagt inn for observasjon i natt. Spent på å se om det tR seg opp eller dabber av!

Hatt modningsrier i ryggen i natt som strålte ned i beina! Og sammentrekninger.
Det roet seg så jeg sov resten av natten.
Men føler magen har sunket mer, murrer fortsatt litt i ryggen og hyppig sammentrekninger hele morgenen! Mer av slimproppen kom også. 37+0.
Håper uansett fødsel lar vente på seg. :wacky::facepalm:

Har menssmerter og et rart/ubehagelig trykk nedentil og mot baken i dag. Hatt et par kynnere også, men ikke noe regelmessig enda! Håper det tar seg opp… 40+4 i dag :smiley-ashamed004
Det trykket våknet jeg opp med i dag. Spesielt mot baken. Og generelt ubehag i det området. Men gikk over når jeg sto opp dessverre :p håper litt det er noe som modnes da jeg ikke har mange andre tegn :p 38+5 i dag :)

Har menssmerter og et rart/ubehagelig trykk nedentil og mot baken i dag. Hatt et par kynnere også, men ikke noe regelmessig enda! Håper det tar seg opp… 40+4 i dag :smiley-ashamed004
Her også, 39 + 5 idag. Men nå er jeg så himla lei av å tro at alt kan være tegn på fødsel.. :hilarious: Sender likevel fødestøv i din retning! Du er jo kommet over termin såjeg håper det tar seg opp for din del :D

Her også, 39 + 5 idag. Men nå er jeg så himla lei av å tro at alt kan være tegn på fødsel.. :hilarious: Sender likevel fødestøv i din retning! Du er jo kommet over termin såjeg håper det tar seg opp for din del :D
Du nærmer deg termindag da!! :smiley-bounce012
Samme her! :hilarious: Om det ikke er fødselstegn så er det modning på gang i alle fall, og det er jo bra det også! Føler likevel at denne gutten kommer til å bli i magen for alltid, haha

Juhu, endelig et tegn på at noe kan skje snart. Var akkurat på do og da var det masse blod på papiret og litt slim. Masse blod i doskåla også. Ringte sykehuset og skulle ta på bind og si ifra om det fortsatte å blø mye, hvis ikke var det bare å vente på riene:) Hatt litt mageknip/tak når jeg har reist meg i dag også men ikke tenkt så mye på det. Mitt tredje barn men første gang det skjer noe som helst FØR termin :p

Back
Topp