Tegn før fødsel :)

Wonderella

Gift med forumet
Sensommerbarna 2016
Noen som husker noe fra sist, hva som skjedde dagene før fødsel? Eller noen som har kjent på noe spesielt nå? Har fått sånne ustabile "slarkehofter" som jeg hadde de siste ukene sist, og masse stikkinger og murringer. Bare husker ikke hvor lenge før fødsel det kom :) Spent på å høre om noen andre husker noe :)

Jeg fikk kraftige maserier 5 dager før fødselen sist gang, og da skjønte jeg at dette var oppbyggingen (som aldri tok slutt :P ). Men husker ikke så mye om hva jeg opplevde i tiden før. Om det var noe spesielt som skjedde eller noe jeg merket. Husker bare at jeg var driiiitlei :P

I dag har jeg hatt ganske mye menssmerter, nedpress og stikkinger i underlivet, men føler allikevel at det er såpass svakt at dette nok kan være noe som holder på i flere uker (om jeg er riktig heldig ;) ) Men kan jo krysse fingra for at det tar seg opp... :)

Slarkehofter har jeg også.

Jeg hadde ikke så mye tegn med mine to. Jeg var dårlig i magen hele dagen med nr.2. Fødselen startet da med at slimproppen gikk etterfulgt av vannavgang som var misfarget. Riene kom mange timer senere. Med første startet det bare spontant med rier. Jeg hadde hatt stadig økende kynneraktivitet med nedpress og "stikkemodning" de siste ukene da.

Nå er det fortsatt 4 uker til jeg har termin og jeg merker ingenting. Det kommer en kynner nå og da, men det har det jo gjort gjennom hele svangerskapet.

Maserier hver kveld 4 dager før, pluss tømming av tarm. Og på kvelden før jeg fødte var jeg uvell og kvalm og vannet gikk 03:45 :-P

Merket ingenting spesielt før fødsel sist. Plutselig gikk bare vannet og etter en time kom riene :)

Første fødsel kom plutselig med rier. Gikk fra å være i helt fin form og til å ha en baby på 3,5 time.
Denne gang har jeg hatt plager i to uker...

Første fødsel kom plutselig med rier. Gikk fra å være i helt fin form og til å ha en baby på 3,5 time.
Denne gang har jeg hatt plager i to uker...
Wow! Høres ut som du hadde en intens fødsel! Min startet også med rier, men pang 49,5 timer senere, hadde jeg gutten min ;) Ha ha

Hadde du prøvd noe fødselsforberedende?
Nei, håper det går raskere denne gangen. Syntes bare deg var gøy når det startet likt, og tiden på forløpet var så forskjellig :)

Med nr 1 startet det brått ved at vannet gikk, med nr 2 hadde jeg maserier noen netter i forkant og slimproppen gikk samme dagen. Denne gangen er jeg ganske spent da nr 3 sies å være en luring ;)

Første starta med vannavgang. Så nå er jeg litt redd for at jeg ikke skal merke når fødselen starter før d er for sent, for d gikk så sykt fort forrige gang..

Første starta med vannavgang. Så nå er jeg litt redd for at jeg ikke skal merke når fødselen starter før d er for sent, for d gikk så sykt fort forrige gang..
Hvor lang tid tok det, og gikk bare plutselig vannet? Må være spennende. Håper isåfall at det gikk hjemme :)

Hvor lang tid tok det, og gikk bare plutselig vannet? Må være spennende. Håper isåfall at det gikk hjemme :)

Vannet gikk av seg selv klokken 11:45 lørdag formiddag. Hadde små murringer etterpå kanskje, men ikke som jeg husker. Jeg dusjet, spiste mat og kom til sykehuset 13:45. På vei dit i bilen så kjente jeg at ting skjedde, men d var ikke vondt. Jeg bare smilte og lo.

Ble lagt på ctg men d ble liksom ikke vondt og jeg ble sur og utålmodig. Jordmora foreslo at jeg kunne reise meg og gå. 16:45 reiste jeg meg, tok et par steg og da smalt d. Da kom åpningsriene som perler på en snor. Vondt som bare f. Vet ikke om d var 1 minutt mellom en gang.

Fikk fødestue kvart over fem/halv seks. Jordmora kom ikke før 18:00, og da hadde jeg sendt mannen for å lete etter henne. Han fikk til svar at hun skulle gjøre ferdig papirarbeidet sitt.

Hun brukte en evighet på å sjekke meg etter at hun kom, jeg sa at jeg kjente at barnet var på vei, men d var akkurat som om hun ikke tok meg seriøst. Da hun endelig sjekka meg etter en evighet (kanskje ett kvarter, men d føltes som en evighet), så så hun opp på meg og trakk i snora i veggen så hardt at den falt ut. Så løp hun på gangen og ropte noe.

Da kom d to-tre andre damer inn på rommet. På dette tidspunktet klarte jeg ikke å følge med, men fikk endelig lystgass og fikk presse. 18:59 var hun ute. Jeg hadde altså vondt i 2 timer og 14 minutter forrige gang, og er derfor redd for hjemmefødsel denne gangen..

Jeg var hjemme når vannet gikk ja. Lå i senga og hørte et smell. Huska jeg hadde lest om d, så mannen hjalp meg ut av senga. Jeg tok et par trinn og så kom d masse vann ut.

Vannet gikk av seg selv klokken 11:45 lørdag formiddag. Hadde små murringer etterpå kanskje, men ikke som jeg husker. Jeg dusjet, spiste mat og kom til sykehuset 13:45. På vei dit i bilen så kjente jeg at ting skjedde, men d var ikke vondt. Jeg bare smilte og lo.

Ble lagt på ctg men d ble liksom ikke vondt og jeg ble sur og utålmodig. Jordmora foreslo at jeg kunne reise meg og gå. 16:45 reiste jeg meg, tok et par steg og da smalt d. Da kom åpningsriene som perler på en snor. Vondt som bare f. Vet ikke om d var 1 minutt mellom en gang.

Fikk fødestue kvart over fem/halv seks. Jordmora kom ikke før 18:00, og da hadde jeg sendt mannen for å lete etter henne. Han fikk til svar at hun skulle gjøre ferdig papirarbeidet sitt.

Hun brukte en evighet på å sjekke meg etter at hun kom, jeg sa at jeg kjente at barnet var på vei, men d var akkurat som om hun ikke tok meg seriøst. Da hun endelig sjekka meg etter en evighet (kanskje ett kvarter, men d føltes som en evighet), så så hun opp på meg og trakk i snora i veggen så hardt at den falt ut. Så løp hun på gangen og ropte noe.

Da kom d to-tre andre damer inn på rommet. På dette tidspunktet klarte jeg ikke å følge med, men fikk endelig lystgass og fikk presse. 18:59 var hun ute. Jeg hadde altså vondt i 2 timer og 14 minutter forrige gang, og er derfor redd for hjemmefødsel denne gangen..
Såpass ja!! Her tok de vannet på ca 7 cm, så ingen erfaring med at det går spontant. Har bare tenkt litt på det nå på jobb :)

Såpass ja!! Her tok de vannet på ca 7 cm, så ingen erfaring med at det går spontant. Har bare tenkt litt på det nå på jobb :)

Jeg er sikker på at om de hadde tatt vannet mitt nå så hadde hun kommet ganske kjapt :p Hatt så masse kynnere og ubehageligheter i såpass lang tid nå, så om jeg ikke er moden så aner jeg ikke hva kroppen min driver med!

Back
Topp