Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Like «regler» som alt annet med koffein. 100-200 mg koffein burde være maks. (1-2 kopper)Er det greit å drikke te når man er gravid? Hva slags te drikker dere?
Er det greit å drikke te når man er gravid? Hva slags te drikker dere?

Åh, så bra!! TakkJa, du kan drikke både med og uten koffein.
Søk opp matportalen+gravid så kommer du til siden med matråd for gravide og kan se anbefalt mengde
Jeg drikker mye forskjellig, men glad i Earl Grey og diverse Pukkateer
Koffeinholdige drikkerLurer også på dette, finner ikke noe om te på matportalen annet enn at det ikke er energi i te??..
Savner å drikke forest fruit (så mye at jeg gråt.ehhh, hormonell ja..)
![]()
Herregud, gledens dag! Går og lager meg en kopp(eller 3) med én gangKoffeinholdige drikker
Kaffe, te og cola og såkalte ”energidrikker” inneholder koffein. Koffein i store mengder under graviditeten kan øke risikoen for negative helseeffekter hos fosteret. Maksimal anbefalt mengde under graviditeten er 200 mg daglig.
Koffeininnhold i ulike typer kaffedrikker er (per dl drikke):
Koke- og filterkaffe: 50-60 mg.
Pulverkaffe: 40 mg.
Espresso: 120 mg.
Te: 26 mg.
Coca Cola: 13 mg.
Energidrikk: 32 mg.
Dette er fra matportalen. Du kan drikke noen kopper forrest fruit med goood samvittighet
Alt du lurer på om mat finner du på denne siden, du må acrolle litt nedover for å finne dette med koffein. Men det som ikke står på denne sida, trenger du ikke bekymre deg for.
https://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/gravide/