Te

Er det greit å drikke te når man er gravid? Hva slags te drikker dere?

Ja, du kan drikke både med og uten koffein.
Søk opp matportalen+gravid så kommer du til siden med matråd for gravide og kan se anbefalt mengde :)
Jeg drikker mye forskjellig, men glad i Earl Grey og diverse Pukkateer

Man kan drikke mer te enn kaffe :)
Anbefalt mengde maks 200mg og 1 dl te med koffein er beregnet til: 26 mg
En kopp blir vel omlag 2 dl.

Har drukket mye te i mine svangerskap. Begrenset mengden koffeinholdig te og holdt meg helt unna grønn te. Drakk mye fruktte.

Lurer også på dette:D, finner ikke noe om te på matportalen annet enn at det ikke er energi i te??..

Savner å drikke forest fruit (så mye at jeg gråto_O.ehhh, hormonell ja..) :bored:

Ja, du kan drikke både med og uten koffein.
Søk opp matportalen+gravid så kommer du til siden med matråd for gravide og kan se anbefalt mengde :)
Jeg drikker mye forskjellig, men glad i Earl Grey og diverse Pukkateer
Åh, så bra!! Takk:D

Lurer også på dette:D, finner ikke noe om te på matportalen annet enn at det ikke er energi i te??..

Savner å drikke forest fruit (så mye at jeg gråto_O.ehhh, hormonell ja..) :bored:
Koffeinholdige drikker
Kaffe, te og cola og såkalte ”energidrikker” inneholder koffein. Koffein i store mengder under graviditeten kan øke risikoen for negative helseeffekter hos fosteret. Maksimal anbefalt mengde under graviditeten er 200 mg daglig.

Koffeininnhold i ulike typer kaffedrikker er (per dl drikke):
Koke- og filterkaffe: 50-60 mg.
Pulverkaffe: 40 mg.
Espresso: 120 mg.
Te: 26 mg.
Coca Cola: 13 mg.
Energidrikk: 32 mg.

Dette er fra matportalen. Du kan drikke noen kopper forrest fruit med goood samvittighet :)

Alt du lurer på om mat finner du på denne siden, du må acrolle litt nedover for å finne dette med koffein. Men det som ikke står på denne sida, trenger du ikke bekymre deg for.

https://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/gravide/

Koffeinholdige drikker
Kaffe, te og cola og såkalte ”energidrikker” inneholder koffein. Koffein i store mengder under graviditeten kan øke risikoen for negative helseeffekter hos fosteret. Maksimal anbefalt mengde under graviditeten er 200 mg daglig.

Koffeininnhold i ulike typer kaffedrikker er (per dl drikke):
Koke- og filterkaffe: 50-60 mg.
Pulverkaffe: 40 mg.
Espresso: 120 mg.
Te: 26 mg.
Coca Cola: 13 mg.
Energidrikk: 32 mg.

Dette er fra matportalen. Du kan drikke noen kopper forrest fruit med goood samvittighet :)

Alt du lurer på om mat finner du på denne siden, du må acrolle litt nedover for å finne dette med koffein. Men det som ikke står på denne sida, trenger du ikke bekymre deg for.

https://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/gravide/
Herregud, gledens dag! Går og lager meg en kopp(eller 3) med én gang :happy::happy::happy::happy:

Back
Topp