Det er mye som er bevist at har en bra effekt på forbrenningen, men oftest nevnes ikke hvor mye man må innta for at det faktisk skal kunne ha en effekt. Så ting som grønn te og chili vil nok ikke ha så stor effekt på forbrenningen fordi vi ikke inntar store nok mengder.
Nå er det koffein i flere typer grønn te på lik linje som kaffe, så man må bare passe på å ikke komme over 200mg daglig. Det finnes koffeinfrie typer også, men jeg har ikke klart å finne det på butikken. Gjennomsnittlig inneholder en kopp grønn te mellom 30-50 mg avhengig av type og hvor lenge man har te-posen oppi koppen.
Om du først skal drikke te så vil jeg påstå at grønn te er eg veldig bra valg. Den er full av antioksidanter som er gunstige for kroppen. Jeg tror nok ikke du vil merke forskjell på kroppen da, men det er ingen grunn til å ikke drikke det

Jeg syntes Lipton sin med roseblader på pakken (står «sencha» på den) er veldig god.
Når det kommer til vitaminer så kan du ta tilskudd av B12 selv om du ikke mangler det for kroppen tisser ut overskuddet

jeg tar doser på en del mer enn nødvendig, da vitaminet er vannløselig. Legen sier det ikke gjør noe. Man trenger i grunn ikke mer enn 2 mikrogram, men jeg spiser ikke kjøtt, så jeg tar minst 9 mikrogram, men har hatt en boks med 1000mikrogram nå som jeg har brukt. Kommer ikke til å fortsette med så høye doser da når den er tom fordi jeg ikke ser noen vits i det når man bare trenger 9 mikrogram og jeg ikke har mangel.
D vitamin der i mot er noe leger anbefaler alle å ta gjennom hele vinterhalvåret (minst 20 mikrogram) har man for nivåer av det kan man bli veldig sliten og deprimert. De anbefaler helst nivåer over 100, men informerer ikke om mangel før nivået er under 50. Det er et fettløselig vitamin, så man skal ikke ta overdrevne doser, men man må ta veeeldig mye før det kan ha en skadelig effekt. D vitamin kan man ta hele ukesdosen av på en gang, så kjøp en boks på 80 mikrogram på apoteket, så kan du f.eks ta en hver dag i en uke for å få nivået litt opp (laaangt i fra skadelige doser) så kan du ta en ukentlig etter det.