Te.. skal/skal ikke?

Mmmills

Betatt av forumet
Nå og da får jeg veldig lyst på te. Så lyst at jeg må ha det! :-P Men.. så har man hørt at man skal holde seg unna både det og kaffe. Så.. lurt eller ikke? Og PS! Her snakker vi vanlig pose-te fra butikken. Både svart og grønn.

trodde bare det var koffein man ikke skulle drikke mye av? te har jeg aldri hørt ikke er bra?

Nei jeg er ikke sikker. Prøv å google det. Grønn te tror jeg ikke var lurt værtfall, hadde noe med opptaket av folat å gjøre. Men som sagt, google det.

Te inneholder også koffein (kalles noen ganger tein når det er i te). Man behøver ikke holde seg helt unna te og kaffe, 1-2 kopper om dagen går bra.

Jeg holder meg unna kamillete. Kamillete frarådes bl.a. av kanadiske helsemyndigheter på grunn av økt risiko for spontanabort.

Drikker ett par kopper grønn te hver dag. Gjort det i flere år, kjøper på Asia butikker.
Noen som vet om dette er skadelig og jeg bør holde meg unna når jeg går gravid?

Sent from my iPhone using BV Forum

Drikker ett par kopper grønn te hver dag. Gjort det i flere år, kjøper på Asia butikker.
Noen som vet om dette er skadelig og jeg bør holde meg unna når jeg går gravid?

Trykk deg inn på den linken over her. Der er det videre linket til noe fra lommelegen. Der står det litt om det.

Ja da må grønn te kuttes ut i disse mnd.
Kjenner jeg nesten blir litt "gal", så redd for å gjøre noe "galt" som kan ødelegge for lille nurket.
Drikker en annen type te også, sto ikke om den i linken, men googlet det opp og er ikke bra når en går gravid, så kutter den og tvert i dag.
Bekymrer meg for å ha trukket dette daglig for at det allerede kan ha "skadet" noe. Er foreløpig bare i min 5 uke.

Eg drikke te heilt som vanlig! Tenker at eit par koppar går bra :)

Du kan drikke rød te, rooibos i så store mengder du vil. :) veldig mange urteteer som potensielt kan være skadelige. Nesten lettere å lete etter trygge urter.

Jeg har hørt at fruktte skal være innafor. Koser meg med en kopp om dagen, men prøver å unngå mer enn det pga. koffein.

Back
Topp