Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Concieve hjelper for at ikke miljøet der nede skal drepe sædcellene, spesielt nyttig for oss med lite til ingen elslim. solvipect hjelper for å få tynnere slim, og grapefruktjuice hjelper for å få mer slimingen av disse fremskynder el. Derimot kan lakrisrot og salvie te hjelpe fordi det stimulerer blodomløpet som igjen stimulerer eggstokker, eggledere og livmor.
Spennende! Prøvde å google litt rundt dette, men fant ingen entydige svar på dette med lakrisrot-te. Jeg fant derimot mange treff som sier at gravide i første trimester ikke bør drikke det, og også kvinner som bruker det for å framskynde fødsel (?). Det er vel fordi den stimulerer livmor
Har du noe erfaring med å drikke te? Jeg får ofte ikke EL før på CD 27, tror du det vil være verdt å prøve å drikke te for å se om den kommer tidligere?
Spennende! Prøvde å google litt rundt dette, men fant ingen entydige svar på dette med lakrisrot-te. Jeg fant derimot mange treff som sier at gravide i første trimester ikke bør drikke det, og også kvinner som bruker det for å framskynde fødsel (?). Det er vel fordi den stimulerer livmor
Har du noe erfaring med å drikke te? Jeg får ofte ikke EL før på CD 27, tror du det vil være verdt å prøve å drikke te for å se om den kommer tidligere?
Du skal være litt forsiktig med inntak av lakris som gravid, da forskning viser at det kan være negativt for fostret på sikt. Så om man feks drikker te med lakrisrot i, så er det greit å passe på å ikke spise for mye lakris utenom. Nå er riktignok verdien de så langt antyder er skadelig relativt høy, så jeg personlig er ikke spesielt stressa over det.Spennende! Prøvde å google litt rundt dette, men fant ingen entydige svar på dette med lakrisrot-te. Jeg fant derimot mange treff som sier at gravide i første trimester ikke bør drikke det, og også kvinner som bruker det for å framskynde fødsel (?). Det er vel fordi den stimulerer livmor
Du skal være litt forsiktig med inntak av lakris som gravid, da forskning viser at det kan være negativt for fostret på sikt. Så om man feks drikker te med lakrisrot i, så er det greit å passe på å ikke spise for mye lakris utenom. Nå er riktignok verdien de så langt antyder er skadelig relativt høy, så jeg personlig er ikke spesielt stressa over det.
Merket "yogi te" (som selges i enkelte matbutikker og helsekoster) er kjempegode, og søtet med lakrisrot. En fordel med lakrisen er jo at man ikke trenger å bruke sukker i tillegg, siden den gjør det veldig søtt. Jeg har brukt å drikke en del av smaken deres som heter "sweet chili" helt uten å tenke på at den kunne være positiv for fruktbarhet.