Te og juice

EE2017

Flørter med forumet
Dere som drikker te og juice, hvor mye drikker dere hver dag? Og når begynte dere evt?

Andre tips for å få EL til å dukke opp tidligere, borsett fra solvipect og concieve plus?

Eller andre tips for å få spiren til å sitte :)

Concieve hjelper for at ikke miljøet der nede skal drepe sædcellene, spesielt nyttig for oss med lite til ingen elslim. solvipect hjelper for å få tynnere slim, og grapefruktjuice hjelper for å få mer slim :) ingen av disse fremskynder el. Derimot kan lakrisrot og salvie te hjelpe fordi det stimulerer blodomløpet som igjen stimulerer eggstokker, eggledere og livmor.

Silicea for hud, hår og negler kan hjelpe på tynne slimhinner da det styrker og opprettholder normalt bindevev som slimhinner er :)

Ananas, særlig kjernen inneholdet et enzym som skal hjelpe for slimhinnene å bli mer motagelig for egg :)
Du deler en ananas i 5 og spiser en skive hver dag fra 1-5 dpo :)

Har også hørt betakaroten hjelper i dpo-land. Litt usikker på hvorfor.. Skal finne ut. Uansett er det bra med normal dose i disse tider :) Pass på å ikke få for mye, da for mye a-vitamin er lite gunstig :)

Andre ting som hjelper er å kutte ned på kaffe til max 2 kopper daglig da dette får blodårene til å trekke seg sammen og da ikke klarer å opprettholde et optimalt blodomløp :)

Last edited:
Fant dette om betakaroten:
Det beskytter DNA i egg og spermen for frie radikaler fordi det er en antioksidant.
Men pass på at om du tar multivitaminene eller andre vitaminer du tar ikke inneholder max mengde a-vitamin :)

Concieve hjelper for at ikke miljøet der nede skal drepe sædcellene, spesielt nyttig for oss med lite til ingen elslim. solvipect hjelper for å få tynnere slim, og grapefruktjuice hjelper for å få mer slim :) ingen av disse fremskynder el. Derimot kan lakrisrot og salvie te hjelpe fordi det stimulerer blodomløpet som igjen stimulerer eggstokker, eggledere og livmor.

Spennende! Prøvde å google litt rundt dette, men fant ingen entydige svar på dette med lakrisrot-te. Jeg fant derimot mange treff som sier at gravide i første trimester ikke bør drikke det, og også kvinner som bruker det for å framskynde fødsel (?). Det er vel fordi den stimulerer livmor :D
Har du noe erfaring med å drikke te? Jeg får ofte ikke EL før på CD 27, tror du det vil være verdt å prøve å drikke te for å se om den kommer tidligere?

Spennende! Prøvde å google litt rundt dette, men fant ingen entydige svar på dette med lakrisrot-te. Jeg fant derimot mange treff som sier at gravide i første trimester ikke bør drikke det, og også kvinner som bruker det for å framskynde fødsel (?). Det er vel fordi den stimulerer livmor :D
Har du noe erfaring med å drikke te? Jeg får ofte ikke EL før på CD 27, tror du det vil være verdt å prøve å drikke te for å se om den kommer tidligere?

For mye lakrisrot kan vel gi høyt blodtrykk, så man skal vel ikke drikke for mye av det heller. Også finner jeg som du sier at det kan stimulere livmor og evnt øke sjansen for spontanabort eller tidlig fødsel. Men vil tro det skal litt mengder til.
Men for å fremskynde EL, så skal man vel drikke det fra CD1 og frem til EL slik jeg har forstått det. Også stopper man å drikke det da :)

Jeg har ofte EL rundt CD20, så tenkte jeg skulle teste lakrisrot-te på neste syklus for å se om det kommer tidligere. Har EL i dag tror jeg, så blir ikke før om et par uker da. Men det blir vår første pp :D

Så nå at jef formulerte meg feil [emoji23] Mente te og juice for å fremskynde ja [emoji23]

Takk for andre tips :)

Jeg har hatt el cd18, de periodene jeg drakk to kopper salvie eller lakrisrot daglig cd1 til tempen steg/frem til el fikk jeg el cd13 :) denne gangen drakk jeg kun en kopp om dagen og fikk el cd18 igjen :)

Du skal være litt forsiktig med inntak av lakris som gravid, da forskning viser at det kan være negativt for fostret på sikt. Så om man feks drikker te med lakrisrot i, så er det greit å passe på å ikke spise for mye lakris utenom. Nå er riktignok verdien de så langt antyder er skadelig relativt høy, så jeg personlig er ikke spesielt stressa over det.

Merket "yogi te" (som selges i enkelte matbutikker og helsekoster) er kjempegode, og søtet med lakrisrot. En fordel med lakrisen er jo at man ikke trenger å bruke sukker i tillegg, siden den gjør det veldig søtt. Jeg har brukt å drikke en del av smaken deres som heter "sweet chili" helt uten å tenke på at den kunne være positiv for fruktbarhet.

Drar opp denne igjen, jeg! :)

Dere som drikker graprefruktjuice: hvor lenge før EL starter dere å drikke? Gidder ikke begynne helt enda, er tre uker til EL for min del (er litt restriktiv med kalorier, blir litt mye juice :P ) Holder det å drikke et glass hver dag i f.eks. en uke før?

I Tyskland drikker en del damer med gravideønske bringebærblad te fom mensen frem til eggløsning (ikke lenger!) og marikåpe te etter eggløsning :) Bringebærblad te skal visstnok øke blodgjennomstrømningen til livmoren og styrke livmorslimhinnen mens marikåpe te skal styre produksjonen av progesteron etter eggløsning :) Aner ikke om det funker altså! Men det skader vel ikke å prøve :)

Du skal være litt forsiktig med inntak av lakris som gravid, da forskning viser at det kan være negativt for fostret på sikt. Så om man feks drikker te med lakrisrot i, så er det greit å passe på å ikke spise for mye lakris utenom. Nå er riktignok verdien de så langt antyder er skadelig relativt høy, så jeg personlig er ikke spesielt stressa over det.

Merket "yogi te" (som selges i enkelte matbutikker og helsekoster) er kjempegode, og søtet med lakrisrot. En fordel med lakrisen er jo at man ikke trenger å bruke sukker i tillegg, siden den gjør det veldig søtt. Jeg har brukt å drikke en del av smaken deres som heter "sweet chili" helt uten å tenke på at den kunne være positiv for fruktbarhet.

Sweet chili har eg drukke mykje av denne pp, fordi eg har vært sugen på te. Tipptopp om den hjelper til med EL og [emoji16]

Back
Topp