Te for gravide

Frublomsterpotte

Betatt av forumet
Hei!

Jeg lurte på om det er noen av dere som vet om en god te til gravide?
Tenker da på uten koffein.. eller om det er noe annet i vanlig te som vi skal ha lite av :p
 
Jeg har lest at Pukka ikke anbefaler sine te til gravide. Det er pga ulike urter som kan stimulere livmoren bl.a
Generelt urtete ville jeg vært forsiktig med.
Men alle frukt og bær te er vel ok, og sikkert koffeinfri flere av de :) Du får mange gode i løsvekt.
Og nypete, som også er koffeinfri.
Grønn te kan hindre opptaket av folat, men begrenset inntak er ok.
 
London fruit&herbs company :D Helt fantastiske smaker. De hadde denne på A-hus da jeg fødte der sist, så den kan umulig være så dum med tanke på innhold og stoffer. Den er uten koffein ;) Gode smaker som appelsin m. Krydder, lime, blåbær, fersken, jordbær, bringebær ++ :D Den selges på stamples og helsekost. :)
 
Mye fruktte har en eller flere urter i seg som visstnok ikke er bra. Som nypete, der er det hibiskus.

Jeg var innom Kinsarvik helsekost og de har enorme mengder med te fra ulike merker. Men ikke en eneste ren fruktte. Samtlige innholdt urter eller koffein. Damen i kassen sa de ikke kunne anbefale gravide å kjøpe te hos de, sev om de solgte bl.a London Fruit&Herbs Company pga urter vi ikke bør få i oss.

Jeg har sluttet å drikke te etter å ha saumfarte innholdsfortegnelsene. Er det ikke koffein, er det urter.
 
Skriver under på studentmamma88 sin! Kjøpte en stor pakke på staples og drikker masse te! Beste teen jeg vet om med masse god fruktsmak!
 
Hva slags urter er det viikke skal ha?

Uansett drikker jeg fortsatt ingedærte, jeg! Enten fersk med sitron og honning eller pose-ingefærte.. :)
 
Mye fruktte har en eller flere urter i seg som visstnok ikke er bra. Som nypete, der er det hibiskus.

Jeg var innom Kinsarvik helsekost og de har enorme mengder med te fra ulike merker. Men ikke en eneste ren fruktte. Samtlige innholdt urter eller koffein. Damen i kassen sa de ikke kunne anbefale gravide å kjøpe te hos de, sev om de solgte bl.a London Fruit&Herbs Company pga urter vi ikke bør få i oss.

Jeg har sluttet å drikke te etter å ha saumfarte innholdsfortegnelsene. Er det ikke koffein, er det urter.

Æsj! Da er det vel bedre å bare drikke vanlig te da? Jeg er veldig dårlig på å lese meg opp på innholdsfortegnelse, og dette med urter har jeg lite peiling på..
 
Æsj! Da er det vel bedre å bare drikke vanlig te da? Jeg er veldig dårlig på å lese meg opp på innholdsfortegnelse, og dette med urter har jeg lite peiling på..
Mye bedre å drikke te med koffein etter det jeg har lest ja.. Er noe herk det der..
Grønn te er visst ikke bra det heller
 
Du bør drikke rooibos te! Helt koffeinfri! Og bare bra for gravide (ikke skummel som grønn te). Kommer i mange ulike smaker også - bare å spørre på spesial-te butikk. Min absolutt favoritt er rooibos Des Lords fra les palais Des thes (eller hva nå enn butikken heter), men butikken finnes bare noen få steder i landet. Teen smaker earl grey. Ellers har de fleste te&kaffebutikker godt utvalg av rooibos!
 
Back
Topp