Taxi - barneseter

Dragemamma

Forumet er livet
*MIA*
Vi skulle fra Oslo til gardermoen med taxi.
Når vi bestilte sa vi at vi måtte ha plass til to vogner, at vi hadde med en baby som hadde eget sete og en gutt på 2 som trengte ett bilsete med 5 punkts sele. De sa ikke noe annet enn ok.

Når taxien kommer starter sambo å lempe vogner, jeg tar storebror og skal sette han i setet....men der er det bare en sånn pute med rygg der man bruker bilens sele. Vi mener da at en 2 åring ikke skal ha sånt sete og sender bilen avgårde og ringer taxisentralen igjen. Neste bilen vi får har integrert pute også ett sånt bord til å sette over fanget til barnet som sitter på puten. Bilens sele skulle gå igjennom dette bordet.

Vi snakker med sentralen igjen og da sier de at de ikke vet hvilke seter de ulike sjåførene har.
(jeg vet at flere andre byer har seter på sentralen også kommer bilene og henter det setet de trenger for turen)

Det de på sentralen til slutt sier er at det er seter for de minste (de babysetene) og så er det pute med sånt bord over for de som er for store til å sitte i babysetene.

Hva syns dere om dette?
Er det holdbart at en unge/baby under ett år ikke skal sitte i sete? men på pute med bord?

Hva er deres erfaring med taxi og barneseter?

nei, er ikke holdbart, tar ikke taxi selv av samme grunn så lenge jeg ikke har med sete. (til nå har jeg jo brukt babysete, men det er det slutt på og det blir værre å dra med det store)

setene er tydligvis kjøpt på Nille er noe lignende og sjåførene har null peiling på hvordan det monteres, har selv sendt avgårde taxi med bagasjen min for deretter å gå selv.

Til motsetning da, så kan du se på NSB, som har hatt en del arbeid på linjen og derfor har satt inn buss på enkelte steder, de har handlet inn seter som acto graco cosmic comfort og besafe izi combi, og der er det ikke påbudt engang.

det er både bra og nødvenig at dere klager så taxinæringen etterhvert forstår alvoret, jeg tror mange er redd for å virke hysterisk når de står der med alt klart til å stige inn i bilen og sete er bare en pappbit med tråder i av et sete og de sier ikke ifra. De skulle ha vært obligatorisk sikringskurs for sjåførerer og de burde ha anstrengt seg for å være gode på dette for å "kapre" småbarnsfamiliekundene, desverre skjer ingenting viss ingen sier ifra

Akkurat det har jeg faktisk aldri hatt noe problem med.har ikke akkurat fått bakovervendt stol når dem har vokst ut av den minste men dem har fått stoler med god kvalitet som til hører den gruppen kg dem er i.

jeg lurer egentlig litt på hvor folk mener taxi folka skal oppbevare alle setene vi foreldre krever at dem skal ha?

ORIGINAL: murmelmy

jeg lurer egentlig litt på hvor folk mener taxi folka skal oppbevare alle setene vi foreldre krever at dem skal ha?

Jeg har vært med på (flere steder) at sentralen har et visst antall seter i ulike størrelser sånn at bilen som tar turen drar innom der og plukker opp sete på vei for å hente.
Derfor kan jeg ikke forstå hvorfor ikke alle sentraler kan ha dette.
Da tenker jeg bare på turer som er bestilt og ikke turer der du hanker inn første taxien du ser [;)]

samme sted hvor de oppbevarer dritt-jallasetene sine og i tilegg skal de kunne montere de

ORIGINAL: Dragemamma

Jeg har vært med på (flere steder) at sentralen har et visst antall seter i ulike størrelser sånn at bilen som tar turen drar innom der og plukker opp sete på vei for å hente.
Derfor kan jeg ikke forstå hvorfor ikke alle sentraler kan ha dette.
Da tenker jeg bare på turer som er bestilt og ikke turer der du hanker inn første taxien du ser [;)]

ja, selvfølgeig bestiller en, forventerikke at alle taxier skal ha flere seter stående i bilen sin. jeg tok f.eks taxi i porsgrunn, fra sentralen, de hadde haugevismed seter, men alle var enten ødelagte, dårlige og i tilegg hadde ingen der noen som helst anelse om hvordan en festet de

Back
Topp