taushetsplikten

ORIGINAL: tuppa86

Æ har jobba i butikk i ca 8 år, og har da ALDRI skrevve under på taushetserklæring..aldri hørt nå om det i butikken heiller..

Jobbet ikke 8 år da, men 2... Hadde kunder nesten hele tiden, så var ikke sånn at jeg gikk rundt og husket hva alle kjøpte av meg. Selv ikke kjendisene...

Da jeg jobbet på nille for maaaaaaaaaaaaaaaaange år siden skrev jeg ikke under på noe. Men mener å huske at vi ikke kunne si hva den ene eller andre personen hadde handlet.

Jeg husker det fordi jeg kjøpte lighter av en kollega av mamma (skulle ha til røyk og jeg var 13år eller no) og da sa jeg: "du kan ikke si noe om hva jeg har kjøpt uansett!" Hehe[8D]

ORIGINAL: Bouncing Buttplug

ORIGINAL: Buffeluremamma

Offentlige personer er offentlige personer.
De hverken kan eller skal beskyttes på samme måte som f.eks personer i pedagosisk taushetsplikt.
Kommer jo an på jobb, mennesker og situasjon synes jeg.

Disse offentlige personlighetene har valgt det selv, men det å f.eks begynne å snakke om en kontrakt f.eks Thomas Alsgård har inngått, og som ikke er offentliggjort det er et klart brudd.

Kødder du? Du mener ikke en "kjendis" har rett på privatliv på lik linje som deg og meg?[8|]

Om man ikke har lovpålagt taushetsplikt, så handler det om menneskenes egen integritet. Noen har det, noen ikke. Jeg foretrekker de som har det[;)]

Back
Topp