Tatt HCG!:):)

Annemor

Elsker forumet
Novemberskattene 2014 <3
Marsboerne 20 18
I dag har jeg tatt Blodprøve på HCG. Skal ta nr 2 på fredag og er så spent!! Håper på en god stigning :)
Hadde vært så godt med en bekreftelse på at ting går rett vei.
Noen andre som har målt HCG i det siste?:)

Satser på at det går bra. Hvilken uke er du i dag?
Jeg målte 8+2 og 8+4 er 12 uker på lørdag.

Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14

Satser på det ja:) er 9+1 i dag. Hadde du fin stigning?:)

Ja veldig. Legen skrev at den burde være over 7600 i uke 8. Min første var 96000 og andre 107000... :) har hørt 1 hjertelyd i uke 10. Max i uke 8 er 229000 men da er det som regel 3-4-5 i magen..

Ny termin 03.02.14

Satser på at prøven er fin ;)
Greit å få det bekreftet..
Heeh, legen min er på ferie frem til 5 august så her er det bare å smøre seg med tålmodighet :p..

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg tok 8+2 hadde 93.500 ca tok ny i dag 9uker blir spennende å se om d er blitt høyere siden vi ikke så no på ul

Den jeg tok i dag var 30813. Synes det var litt lite, Men ser det er innenfor referanseområdet for uke 9 så får satse på det er greit:)
Min fastlege har å ferie så har ikke time før 9 august! Men jobber på sykehuset så fikk sneket til meg et par prøver :)

Den jeg tok i dag var 30813. Synes det var litt lite, Men ser det er innenfor referanseområdet for uke 9 så får satse på det er greit:)
Min fastlege har å ferie så har ikke time før 9 august! Men jobber på sykehuset så fikk sneket til meg et par prøver :)

Er vel fint om du ikke er vært så veldig kvalm.??
Ny termin 03.02.14

Har ikke vær veldig kvalm nei. Litt små uggen i perioder men ikke mye. Vet ikke om jeg forsto deg riktig nå, men har kvalme og HCG nivå noen sammenheng? Sikkert dumt spm men det er jo lov her. Hehe

I 85% av tilfellene så har de med kvalme/ekstrem svangerskapskvalme veldig høy hcg ja. Og hcg nivået skal normalt synke fra uke 12 derfor begynner mange å føle seg bedre.. derfor bør man ikke ta hcg prøve for å sjekke liv etter 11+6.. sist svangerskap viste jeg ikke hva hcg var engang. så lærer noe nytt hele tiden. hadde jeg ikke trengt å ta hcg prøve selv hadde jeg sikkert ikke spurt å gravd så mye hos legen denne gangen heller.

Ny termin 03.02.14

Så bra da!:) Da høres det jo logisk ut for min del. Nå Lærte jeg noe nytt i kveld å:) tusen takk for gode svar:)

Prøve nr 2. Var i dag lavere enn på tirsdag:( 26021 i dag. Er 9+4. Vet ikke hva jeg skal tro.. Noen som har erfaring med dette?

Ja den var det på tirsdag. Nei har ikke snakket med noen for har bare vært på laboratoriet på jobb.men får vel ringe fastlegen på mandag:(

Krysser fingrene for god stigning.

Er det forskjell på hcg nivå ift kjønn?

Ja den var det på tirsdag. Nei har ikke snakket med noen for har bare vært på laboratoriet på jobb.men får vel ringe fastlegen på mandag:(

Jeg vil ikke skremme deg.. men når hcg nivået synker så betyr det at man blir mindre gravid og at kroppen produserer ikke graviditetshormoner lenger. .

Men ta en 3. prøve. . Det gjør man alltid for å dobbeltsjekke :)

Nr. 2 er på vei ♡ 20. Februar 2014

Ja jeg får gjøre det til mandag:(

Back
Topp