Tatt duo-test i dag!

Den perfekte mor er påan igjen

Forelsket i forumet
Marsboere 2020
Påskekyllingene 2020
Februarlykke 2022❄️
Blodprøvene får vi ikke svar på enda, men bildene var veldig fine. Utrolig god følelse! Ny termin ble også satt, og jeg ble flyttet frem fem dager. Er derfor 13+0 i dag, ny termin 27.3 :smiley-bounce016

Jeg kommer nok til å følge med dere litt likevel, det kan jo være det blir april før junior blir født.
 
Så bra! Jeg skal 3 oktober, grugleder meg. Grur meg i tilfelle noe er galt men gleder meg til å kunne slappe av. Tenkte jeg drar til legen imorgen å hører om jeg får tatt blodprøven der så kanskje jeg får svar på ultralyd dagen.
Gratulerer ❤️
 
Så deilig følelse<3 blodprøvene er nok fine de også:) Jeg skal ta den om 2 uker, er meeget spent:)
 
Så bra! Jeg skal 3 oktober, grugleder meg. Grur meg i tilfelle noe er galt men gleder meg til å kunne slappe av. Tenkte jeg drar til legen imorgen å hører om jeg får tatt blodprøven der så kanskje jeg får svar på ultralyd dagen.
Gratulerer ❤️
Trodde man måtte ta blodprøvene på sykehuset hvor man er henvist til fosterdiagnostikk jeg? Hadde vært meget praktisk for min del om jeg kunne tatt de hjemme i forkant. Lang reisevei:(
 
Trodde man måtte ta blodprøvene på sykehuset hvor man er henvist til fosterdiagnostikk jeg? Hadde vært meget praktisk for min del om jeg kunne tatt de hjemme i forkant. Lang reisevei:(

Det trodde jeg også men fikk brevet fra St.Olavs idag og der stod det at om vi ville ha svar på ultralyd dagen måtte vi ta blodprøven hos fastlegen og så en rekvisisjon jeg skulle gi dem. Håper bare det ikke er en «avansert» blodprøve som må behandles slik og sånn, er et lite legekontor så vi får se om det går. Lang reisevei her også, og vil ha svar helst igår
 
Det trodde jeg også men fikk brevet fra St.Olavs idag og der stod det at om vi ville ha svar på ultralyd dagen måtte vi ta blodprøven hos fastlegen og så en rekvisisjon jeg skulle gi dem. Håper bare det ikke er en «avansert» blodprøve som må behandles slik og sånn, er et lite legekontor så vi får se om det går. Lang reisevei her også, og vil ha svar helst igår
Kanskje du kan ta de på ditt lokalsykehus? Ofte litt lenger ventetid, men der sender de vel prøvene hver dag? Må dobbelsjekke mitt brev nå, har time samme dag som deg.
 
Kanskje du kan ta de på ditt lokalsykehus? Ofte litt lenger ventetid, men der sender de vel prøvene hver dag? Må dobbelsjekke mitt brev nå, har time samme dag som deg.
Ja spørs om jeg drar på sykehuset hvis de ikke kan ta det her lokalt. Uansett mye kortere vei dit og svar tidligere. Eneste som sto i brevet vi ikke måtte gjøre var å ta prøven på en fredag da de ikke tar tester i helgene
 
Ja spørs om jeg drar på sykehuset hvis de ikke kan ta det her lokalt. Uansett mye kortere vei dit og svar tidligere. Eneste som sto i brevet vi ikke måtte gjøre var å ta prøven på en fredag da de ikke tar tester i helgene
Utrolig praktisk, i mitt brev står det bare at jeg er henvist til fostermedisin, ikke noe om hvilken test eller blodprøver:(
 
Jeg fikk beskjed om at de måtte tas på Rikshospitalet, altså ikke på mitt legekontor eller sykehus. Men det gjør jo til at vi ikke fikk fullt svar i dag. Svaret på blodprøvene får jeg pr post hvis de er fine, eller så ringer de meg.

Du får automatisk tilbud om fosterdiagnostikk dersom du er 38 år eller mer ved termin, slik som jeg er. Man kan også henvises av andre grunner, men det gjelder vel først og fremst om det er grunn til å tro at du har økt risiko for trisomi pga gener.
 
Jeg fikk beskjed om at de måtte tas på Rikshospitalet, altså ikke på mitt legekontor eller sykehus. Men det gjør jo til at vi ikke fikk fullt svar i dag. Svaret på blodprøvene får jeg pr post hvis de er fine, eller så ringer de meg.

Du får automatisk tilbud om fosterdiagnostikk dersom du er 38 år eller mer ved termin, slik som jeg er. Man kan også henvises av andre grunner, men det gjelder vel først og fremst om det er grunn til å tro at du har økt risiko for trisomi pga gener.

Så rart at det er så forskjellig praksis rundt om. Men kan jo hende jeg får samme svar på legekontoret imorgen, har en følelse av det
 
Jeg fikk beskjed om at de måtte tas på Rikshospitalet, altså ikke på mitt legekontor eller sykehus. Men det gjør jo til at vi ikke fikk fullt svar i dag. Svaret på blodprøvene får jeg pr post hvis de er fine, eller så ringer de meg.

Du får automatisk tilbud om fosterdiagnostikk dersom du er 38 år eller mer ved termin, slik som jeg er. Man kan også henvises av andre grunner, men det gjelder vel først og fremst om det er grunn til å tro at du har økt risiko for trisomi pga gener.
Sist jeg tok den, så ble svare lagt inn i jourlanlen og den har jeg jo tilgang til på nett;)
 
Jeg tok den også i dag. Blodprøven tok jeg for to uker siden da jeg hadde innledningssamtalen. Fikk lav risiko for alt. Var i hvert fall det hun sa. Så da ble graviditeten litt mer virkelig. Så bra at du også gikk gode tilbakemeldinger :)
 
Jeg skal ta duotest 3.oktober. Må ta blodprøven på sykehuset samme dag som ultralyd, så får svar i etterkant:)
 
Jeg skal inn på rikshospitalet på tirsdag og jeg gruer meg noe enormt! :( Alt skal skje der har jeg fått beskjed om - samtale/veiledning, blodprøver og ultralyd. Måtte inn på sykehuset jeg sokner til på "før-samtale" og ultralyd før de sendte henvisningen videre til Oslo. Så jeg har allerede fått se et bankende hjerte inni der, men vet jo ikke om at er ok likevel. Er nok derfor jeg gruer meg sånn. De sa jeg får beskjed i etterkant resultatet av timen i Oslo.
Wish me luck! :nailbiting:
 
Back
Topp