Tatovering og amming

• Trådstarter Trådstarter Spørsmål
  • Opprettet Opprettet
S

Spørsmål

Guest
Hei alle der ute
Jeg lurer på om det er noen her som har tatovert seg mens dem ammet. Hvordan ble tatoveringen i etterkant?Gikk det greit å amme etterpå,merket du noe på babyen?
Jeg har lyst til å tatovere meg,men så delammer jeg. Jeg ser at det er delte meninger på nettet. Men jeg skulle gjerne hørt fra noen som har fått seg tatovering mens dem ammet.

Venninna mi venta til hun var ferdig med å amme, noe jordmor hadde anbefalt tror jeg :)

det vi vet om tatovering er at blekket ikke går over i morsmelken, men hvordan det vil bli seende kosmetisk ut etter på kan ikke jeg gå god for.
samt dette er et sår som skal heale, kommer det infeksjoner i såret så er det ikke alle antibiotikaer du kan bruke mtp ammingen.

det vi vet om tatovering er at blekket ikke går over i morsmelken, men hvordan det vil bli seende kosmetisk ut etter på kan ikke jeg gå god for.
samt dette er et sår som skal heale, kommer det infeksjoner i såret så er det ikke alle antibiotikaer du kan bruke mtp ammingen.
Helt enig! Ser ikke problemet med å vente til man er helt ferdig med amminga.

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Jeg fikk beskjed av hun som skulle tattooere meg at di ikke jore dette før mann var ferdig med amming.. Dette pga at smerten kan føre til at du mister melken..

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Grunnen til at det er anbefalt at man venter med tatovering til man er ferdig med å amme, er på grunn av at i en slik "stressituasjon" som tatovering er, så kan kroppen skille ut giftstoffer som kan gå over i morsmelken. Dette er selvsagt ikke noe bra for babyen.
Mengden giftstoffer kommer ann på hvordan din kropp reagerer på tatovering, hvor lang tid det tar osv ;)
Så om du vet at du ikke reagerer noe særlig på tatoveringer og det er en veldig liten tatovering, så er det nok ikke noe problem ;)

Dersom du virkelig vil tatovere deg nå mens du ammer, så er det bare til å pumpe ut den melken som har bygget seg opp mens du ble tatovert.

Hadde ventet til ettr amming jeg...

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Tror jeg venter, men... er det snakk om tatoveringer på brystet her? Eller mister de form og/eller farge andre steder også?!

Du har ikkje vurdert på å vænta till du e færdig me amming.. E det vært å gør det nær du ikkje e sikker...??

Det er snbefalt å vente til en ikke ammer

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Æ tatovert mæ mens æ amma å d gjekk bærre fint :) Tenkt itj over at d koinn værra farlig,før etterpå...

vent til du er ferdig å amme du. det er alt i fra stresset ved smertene du får, kroppen er opptatt med å komme seg etter en fødsel og produsere melk og ta vare på barnet. får du en infeksjon kan du bli syk og det må antibiotika til.
har mange tattos, ingen er tatt når jeg amma, den ene begynte jeg faktisk på da jeg var gravid, men det viste jeg jo selfølgelig ikke, fikk ganske så panikk da kan du tro..

Back
Topp