Tatovering mens gravid?

ssilje

Betatt av forumet
Jeg vet ikke om dette temaet passe inn her, men jeg prøver.
Jeg tenkte å ta en tatovering, men så fikk jeg en positiv g test, ikke misforstå, jeg et veldig glad for det! Men jeg lurte på om det er farlig å ta tatovering mens man er gravid? Fordi jeg leste et sted om at hvis tatovøren gjorde det riktig er det ikke farlig, men om tatovøren treffer slik at blekket går inn i blodet kan dette påvirke fosteret.. Er det noen her som har kunnskap om dette?

Takk på forhånd :)

Har ikke kunnskap om temaet, men tenkte selv å ta tatovering da jeg var gravid, men valgte heller å vente til babyen var født og heller være sikker på at det går bra. Foster kan også merke smerte og blir stresset av det :)

Tenker det er vel noe som du like gjerne kan vente til baby er født, hadde ikke tatt tatovering i de få mnd...

Det skal veldig, veldig, veldig mye stress og smerte til før fosteret påvirkes.
En tattovering gjør ikke SÅ vondt (for noen gjør det ikke vondt i det hele tatt), men det er jo ikke det som er det "farligste."
Infeksjoner kan bli langt verre når man er gravid, og det skal bare bittelitt mer vann i kroppen enn vanlig, før en tattovering vil se helt annerledes ut etter svangerskapet.
Kroppen bruker ganske lang tid på å komme tilbake til normalen, og mengden vann i kroppen, og antall strekkmerker, kan endre seg drastisk på dagen.
Jeg hadde aldri tattovert meg i svangerskapet, eller på det første året etterpå, minst.

jeg var med mamma da hun tok og tenkte jeg spontant kunne ta samtidig. Men tattovøren nektet og sa at de ikke tok på gravide da kroppen produserer en haug med adrenalin, som ikke er bra for fosteret og som i aller verste fall kan føre til abort (sa hun). Og så har det noe med at den kan endre seg senere.

Ingen erfaring selv men.. Anbefaler det ikke.
Ikke pga fosteret i seg selv, men pga infeksjonsfare.. Ooog fordi du aldri vet hvordan kroppen reagerer, proppfull av hormoner.. Mener det var noe med at sjansen var større for at tatoveringen kunne ende opp med å bli helt feil/stygg..?

Det er kanskje like greit å vente?
Men du velger selvsagt selv.

De fleste nekter å tusje gravide, spesielt om de er seriøse, så du må nok vente til lille er ute :)

Er det en seriøs tatovør så sier han nei både under graviditet og amming. :) Jeg visste ikke det ang amming før jeg spurte selv. Fikk beskjed om å ta kontakt når jeg var ferdig.

Det de over her sier stemmer ganske bra, infeksjonsfaren er ille, men det verste er adrenalinet. Det er ikke så vondt å ta en tatovering for deg kanskje, men kroppen din er i en konstant stresset tilstand, produserer for mye adrenalin. Siden du er så tidlig i svangerskapet kan det godt forårsake SA. Det er ikke verdt det

Er det en seriøs tatovør så sier han nei både under graviditet og amming. :) Jeg visste ikke det ang amming før jeg spurte selv. Fikk beskjed om å ta kontakt når jeg var ferdig.
Hva har det med amming å gjøre? Hormoner? Infeksjonsfare?

Vedrørende amming ; infeksjonsfare, fikk jeg beskjed om. Antibiotika kan påvirke amming feks, om man måtte trenge det.

De fleste seriøse tatovører tar ikke tatovering på gravide. Dette er pga faren for infeksjoner i blodet

Back
Topp