Tatoo og amming

Snuppeluppe

Gift med forumet
Noen som vet om man kan tatovere seg selv om man ammer?
Mener å huske at enkelte ikke tatoverer ammende, da det ikke er forsket på om blekket går over i melka...

blekk går inni melka??? har jeg aldri hørt noe om..
En jeg kjenner tattuerer og han tattuerer ikke gravide pga at huden forandrer seg i svangerskapet og fro at han mener at vannet kommer til å gå på de KUNN fordi han tattuerer!! hehe
Merkelig skrue, men å ikke tattuere noen som er gravid fortår jeg..

Antar det er av samme grunn som man helst ikke tar piercing på de som ammer (seriøse steder hvert fall), fordi det er infeksjonsfare. Det blir jo som et åpent sår, og har man skikkelig uflaks kan man bli syk og måtte gå på medisiner som ikke passer med amming.

ORIGINAL: hissigproppen

Antar det er av samme grunn som man helst ikke tar piercing på de som ammer (seriøse steder hvert fall), fordi det er infeksjonsfare. Det blir jo som et åpent sår, og har man skikkelig uflaks kan man bli syk og måtte gå på medisiner som ikke passer med amming.

Den kan jeg forstå.. kan vel hende han jeg kjenner ikke tattuerer ammende kvinner, men er liksom ikke noe man spør om når noen kommer inn å bestiller time...[8|]

ORIGINAL: Zera

Den kan jeg forstå.. kan vel hende han jeg kjenner ikke tattuerer ammende kvinner, men er liksom ikke noe man spør om når noen kommer inn å bestiller time...[8|]

Nei, ikke vet jeg.
Da jeg tok piercing i sommer ammet jeg fremdeles, men tenkte ikke over det. Så kom jeg og skulle fylle ut skjema hvor man krysser av på om man er gravid, ammer, tar medisiner osv og da tenkte jeg bare "å faen".

Men hun sa det gikk greit så lenge morsmelk var barnets hovedføde.

Vet ikke om tattoveringsstudioer har skjemaer man fyller ut på samme måte. Jeg tok siste tattovering for snart 6 år siden, så jeg husker ikke.

Nei, ikke vet jeg.
Da jeg tok piercing i sommer ammet jeg fremdeles, men tenkte ikke over det. Så kom jeg og skulle fylle ut skjema hvor man krysser av på om man er gravid, ammer, tar medisiner osv og da tenkte jeg bare "å faen".

Vet ikke om tattoveringsstudioer har skjemaer man fyller ut på samme måte. Jeg tok siste tattovering for snart 6 år siden, så jeg husker ikke.

Jeg  har aldri fyllt ut skjema når jeg har tattuert meg[:)]
Men forstår logikken med infeksjonfare (selv om den er liten med tattu om alt er sterlisert og den som tar tattuen behandleren den fint)..
Jeg begynte på en tattu når jeg var ca 6 uker på vei med Tuva, tenkte ikke over det med huden, infekjsonsfare osv da.. Men gikk bra heldigvis[:)]

Nei, ikke vet jeg.

Jeg  har aldri fyllt ut skjema når jeg har tattuert meg[:)]
Men forstår logikken med infeksjonfare (selv om den er liten med tattu om alt er sterlisert og den som tar tattuen behandleren den fint)..
Jeg begynte på en tattu når jeg var ca 6 uker på vei med Tuva, tenkte ikke over det med huden, infekjsonsfare osv da.. Men gikk bra heldigvis[:)]

Det er jo lett å glemme at det er infeksjonsfare da. Selv om det ikke ser ut som et sår, så er det jo det det er.

Jeg hadde nok heller aldri tenkt på det før, men så fikk jeg forklart det av pierceren min, og da gikk det opp et lite lys [:)]

man må egentlig fylle ut skjema.. ellers så er det ikke dokumentasjon på at tattooen faktisk ble gjort... men man kan ikke ta tattoo om man ammer.. huden er helt anderledes.. feks: kan ikke ta opp fargen, så det vil gråne med en gang.. du blør mer enn normalt.. så ikek gjør det.. vent til man er ferdig med amming^^ 

teiteste jeg har hørt. tatoverte meg når jeg amma jeg, no stress!

jeg tatoverte puppen da jeg ammet.... det eneste som skjedde var at jeg lakk mere

Back
Topp