Tarmskylling

Monkaponka

Forumet er livet
Huff.. denne magen min[&o] Har hatt skikkelig fordøyelsesstopp etter fødselen. Er det normalt? Mens jeg gikk gravid var fordøyelsen min på topp. Nå kan det gå en uke av gangen og det gjør ondt assa[&:].
Jeg spiser ikke brød, kun grovt knekkebrød. Får i meg nok fiber.
I morgen skal jeg bestille tarmskylling[8D], noen som har prøvd dette?

Jeg har ikke tatt tarm skylling, men ønsker deg lykke til[:)]

Har prøvd litt tabletter, men det hjelper bare der og da, så går det en nye uke igjen.. Tror nok at tarmskylling vil gjøre susen ja[:'(]

ORIGINAL: Monicus

Huff.. denne magen min[&o] Har hatt skikkelig fordøyelsesstopp etter fødselen. Er det normalt? Mens jeg gikk gravid var fordøyelsen min på topp. Nå kan det gå en uke av gangen og det gjør ondt assa[&:].
Jeg spiser ikke brød, kun grovt knekkebrød. Får i meg nok fiber.
I morgen skal jeg bestille tarmskylling[8D], noen som har prøvd dette?

uff, høres skummerlt ut med tarmskylling[&:][:o]men masse lykke til!!!!

ORIGINAL: Karin m mirakel

Dricker du nog vatten?? Det brukar hjälpa samt linfrön i yougurt. Lycka till med tarmskylling.

Net, vet du hva.. jeg drikker alt for lite vann for tiden. Var flink mens jeg gikk gravid og nå er jeg sløv.

Har bestillt time til torsdag og det værste er at jeg skal til en mann[&:]

Tarmskylling hørses ikke godt ut spør du meg, men det er sikkert fordi jeg har satt endel klyster i min jobb... *bæsjogæsj*
  Men tarmskylling er jo blitt populært og det hjelper nok en hel del...
 Tror jeg ville ha prøvd microlax, dulcolax, oljeklyster eller vanlig klyster.  Legen kan også skrive ut mixturer som man drikker og dagen etter så *kommer det*.  For det jeg vet så har de det reseptfritt på apoteket.  De som skal operere/sjekke mage/tarmsystem o.l får slikt før operasjon/prosedyren for å tømme systemet.

Jeg også har vært hard i magen, men heldigvis har det hjulpet med litt plommer og svisker...  Skjønner godt at dette er plagsomt og ikke minst vondt.  Ønsker deg masse lykke til.  Tror nok du skal få tømt systemet ja....

Takk.. Gruer meg litt til det her, men orker ikke gå sånn lengre.
Disse mixturene virker jo bare der og da og flere av disse tablettene blir man "avhengig" av (kommer seg ikke på toalett uten til slutt) Sånn vil jeg ikke ha det. Referat kommer enten dere vil eller ei[:D]

Du får ha lykke til Monicus - vi skal tenke på deg under tarmskyllen vi [:D], og glede oss til referat, hehe....

Ps: For meg hjelper det å ta en kaffekopp, om jeg går noen dager uten bommelomm!
Ellers er det ganske så mye fiber i knekkebrød, og om man ikke får i seg nok væske i tillegg, så blir det opphopning all mass!!! Kanskje litt mindre knekkebrød, og litt mer drikke får fart på sakene???

Ja lykke til lille snuppa... Du er tøff, men skjønner deg godt. Hadde det slik i begynnelsen selv, men er myyye bedre nå... Heldigvis... Det re noe herk det der og det verste som er...

Skal tenke masse på deg..

KLeeem

Å her har det vært mye dritt med magen [8D][8D][8D]

Hadde helt angst for å gå ordentlig på do etter fødselen fordi det hadde skjedd så mye der nede. Så etter en stund så stoppet det jo opp da [:'(] Måtte få samboeren til å kjøre inn til Oslo en søndag morgen, døgnåpet apoteket, for da presset det noe helt for jævlig på bak der [:'(][&:] Fikk sånn mini-klyster og Laktulose. Mini-klysteret gjorde virkelig susen [:D][8D]

Etter det har jeg tatt Laktulose nå og da, og nå begynner virkelig tarmer og mage å virke normalt igjen. Og det virker som om hemoridene også har forsvunnet [:)][:)] Prøver å drikke masse vann og drikke Biola som er mageregulerende [:)][;)]

Lykke til med skyllingen vennen [:)]
Du vil få så rene fine tarmer etterpå atte [&:][8D][:D]

ORIGINAL: Monicus

Takk.. Gruer meg litt til det her, men orker ikke gå sånn lengre.
Disse mixturene virker jo bare der og da og flere av disse tablettene blir man "avhengig" av (kommer seg ikke på toalett uten til slutt) Sånn vil jeg ikke ha det. Referat kommer enten dere vil eller ei[:D]

Gleder meg til referat jeg...... hahahaha!!! Neida, kom med det!!!!  Torsdag?  Da har jo vi noe å glede oss til.....
  Avhenginghet til avf tbl er ikke moro nei.... Du er litt for ung til å begynne med en slik avhengighet....  Lykke til igjen..

Back
Topp