Tar seg til hodet

Durken

Forumet er livet
1 åringen min tar seg mye til hodet om dagen. Både i bakhodet, foran i panna og rundt ørenen.

Virker ikke som om han har vondt, men han ser i grunnen litt forfjamsa ut.

Noen som har opplevd noe sånt? Er det vanlig med sånne perioder?

Det første jeg tenkte var lus.... Har akkurat vært en epedimi her nå og da sa de at vi måtte se etter de rundt ørene og nakken hvertfall... Virker det som han klør eller mente du noe annet?

ORIGINAL: Lasog

Det første jeg tenkte var lus.... Har akkurat vært en epedimi her nå og da sa de at vi måtte se etter de rundt ørene og nakken hvertfall... Virker det som han klør eller mente du noe annet?

Han har nesten ikke hår så tror vi hadde sett det om det var lus. Virker ikke som om han klør egentlig, bare holder med flat hånd på stedene på hodet og rundt øret.

Uff, han hadde ikke vokst i hodet på siste kontroll, så jeg tenker så klart det har noe med det å gjøre...

Da er det sikkert ikke det. [:)] Når var siste kontroll da? Kanskje ringe og høre om du kan komme inn og få nytt mål for å sjekke?

ORIGINAL: Lasog

Da er det sikkert ikke det. [:)] Når var siste kontroll da? Kanskje ringe og høre om du kan komme inn og få nytt mål for å sjekke?

Det var 3 uker siden. Kan ringe hs i morgen å høre hva hun sier.
Hadde bare vært så kjekt om noen her mente det var vanlig i denne alderen [;)]

veldig vanlig at små barn gjør dette ved ørebetennelse!

ORIGINAL: Mrs Lutz

Han er forkjøla så det er kanskje en mulighet... bør vi få legen til å sjekke selv om han ikke har feber?

Han her tok seg veldig mye til hodet i den alderen. Han ser jo alle andre kroppsdeler, men ikke hodet! Snakket med helsesøster, og hun var enig med meg- de tar seg mye til hodet fordi de synes det er rart at det er noe der[:D]

ORIGINAL: Gollemor

Han her tok seg veldig mye til hodet i den alderen. Han ser jo alle andre kroppsdeler, men ikke hodet! Snakket med helsesøster, og hun var enig med meg- de tar seg mye til hodet fordi de synes det er rart at det er noe der[:D]

Ja, det kan i grunnen være så enkelt [:D] Godt å høre at det kan være normalt også.

ORIGINAL: Durken

ORIGINAL: Gollemor

Ja, det kan i grunnen være så enkelt [:D] Godt å høre at det kan være normalt også.

[:)][:)]
Du får nesten bare følge med og se om det dukker opp noen symptomer på andre ting!

Hei Durken!

Ditta gjere Mali og ! Men eg har fånne ut at det må være i forbindelse med tenner og slikt.
Pluss ho er litt tett i nasa. Så er vel ikkje så godt å vite for dissa små kor dei skal holde for å døyve alt trykk
og denslags.

Men her har ho iallefall gjort det ei stund.

Pluss at ho tar seg masse på tunga og.. og holder den
Hehe..
Så er nok og en del av oppdagelsesferden på kroppen [:)]

Han er forkjøla så det er kanskje en mulighet... bør vi få legen til å sjekke selv om han ikke har feber?
nei det er ikke betennelse dersom han ikke har feber.
men det kan jo være begynnende? kanskje prøve med nesespray eller saltvannsdråper, gjerne før leggetid, dersom forkjølelsen presser på ører og bihuler.

nei det er ikke betennelse dersom han ikke har feber.
men det kan jo være begynnende? kanskje prøve med nesespray eller saltvannsdråper, gjerne før leggetid, dersom forkjølelsen presser på ører og bihuler.

Klart du kan ha ørebetennelse sjøl om en ikkje har feber!!
Det hadde lisja her.
Behandla det med saltvannsdråper og paracet/ibux til det gikk over..

Takk for svar.
Kan jo være både tenner og ører. Snakket med hs, og fikk en legesjekk i morgen.

Det gjorde ho eldste av mi å når hun var liten, spesielt når hun spiste eller skulle sove.

Var hos ostopat pga mange omganger av øreverk, hun mente det var noe som plaget de når de holdt seg til hodet,
at de prøver å stimulere selv det som er irriterende.

Men jeg vet ikke, hjalp ihvertfall her både øreverken og den "klassingen" på hodet.

Back
Topp