Tar du bringebærkapsler/drikker bringebær-te?

ORIGINAL: Jellybelly

ORIGINAL: ~*~CogJ~*~

Jeg er veldig kritisk til naturpreperat i svangerskapet, så nei.. 

Me too...

Me three  [;)]

Har bringebær-te i skapet da, men den var innkjøpt som all annen te her i huset, nemlig som nytelsesdrikk.

tar bringebær blad kapsler jeg. og smører mellomkjøttet 1-2 gang om dagen. har gjort det i litt over 1 uke nå.

spennende å se om det har noe for seg :)

*Sniker fra des09*

Jeg tok slike kapsler fra uke 32. Og både jeg og jordmor er overbevist om at det er roten til plagene, tidlig vannavgang og premature rier.
Fikk beskjed om å starte med de i uke 32 fra hun på helsekosten.

Så jeg anbefaler dem ikke, og jeg skal ikke ta dem neste gang. Da går jeg heller over tiden altså [:)]

Ville bare dele dette med dere[:D]

Det skal sies fødselen var lett, men den gikk nesten for fort, på grensa til styrtfødsel. Noe som heller ikke er bra. Derav mistet de kontrollen på Elias sin hjertelyd, men alt gikk bra altså! Bare veldig skeptisk til slike ting etter alt dette.

snartmamma: Vet ikke, selv kjøpte jeg mine i helsekostbutikk.

Spørsmål til dere andre som tar bringebærkapsler:
Hvor mange tar dere om dagen? Jeg bruker de fra Solaray, og der står det 2-3 kapsler 2 ganger daglig. Høres mye ut??

Jeg kjøpte bringebærblad teen! Men har ikke smakt en kopp! Så ikke før jeg kom hjem at man måtte drikke 3-4 kopper per dag for at den skulle ha virkning, og det orker jeg rett og slett ikke...
En ting er å drikke te, men å hive i meg kapsler som ikke er testet ordntlig tørr jeg rett og slett ikke... Det er heller ikke anbefalt av så mange fagpersonell...

Så her lar jeg naturen gå sin egen gang [;)]

Nope..

Tar ingenting av slike "kjærringråd".. Ungen kommer når h*n er klar for det..
Eneste jeg gjør er å ta akupunktur for forhåpentligvis sterkere rier denne gangen..

ORIGINAL: snartmammaa

ORIGINAL: frøken!

Hvor mange tar dere om dagen? Jeg bruker de fra Solaray, og der står det 2-3 kapsler 2 ganger daglig. Høres mye ut??

På min eske står det 2 kapsler daglig (anbefalt dose)
Så det gjør jeg [:)]
Har modnet en del, så jordmor mente at jeg ville føde før/til termin [:D]

Ok! Hvor mange mg står det at hver kapsel inneholder på din pakke? (400 mg bringebærblad hos meg..)

Tenk så deilig hvis du får føde litt før termin da! [:D]

ORIGINAL: Skogsrypa

Er det vanndrivende??

Da skal jeg nok se etter slik te, beina mine har drukna...[X(]

Ikke noe mer enn vanlig te, tror jeg... Tror masse vanninntak kanskje gjør større nytte da, etter det jeg har hørt! Huff, kjipt med masse vann i kroppen. Har du prøvd støttestrømper?

ORIGINAL: pineapple

Jeg kjøpte bringebærblad teen! Men har ikke smakt en kopp! Så ikke før jeg kom hjem at man måtte drikke 3-4 kopper per dag for at den skulle ha virkning, og det orker jeg rett og slett ikke...
En ting er å drikke te, men å hive i meg kapsler som ikke er testet ordntlig tørr jeg rett og slett ikke... Det er heller ikke anbefalt av så mange fagpersonell...

Så her lar jeg naturen gå sin egen gang [;)]

Kapslene inneholder akkurat det samme som teen... Blir bare mer konsentrert. Gjorde som deg og kjøpte teen først, men 3-4 kopper daglig er vanskelig å få i seg, synes jeg og.

På min eske står det 2 kapsler daglig (anbefalt dose)
Så det gjør jeg [:)]
Har modnet en del, så jordmor mente at jeg ville føde før/til termin [:D]

Ok! Hvor mange mg står det at hver kapsel inneholder på din pakke? (400 mg bringebærblad hos meg..)

Tenk så deilig hvis du får føde litt før termin da! [:D]

960 mg når man tar 2 Kapsler [:D]
Jordmor så stor forandring i hvor langt han lå nedi bekkenet nå enn før jeg begynnte med kapslene, og at han mest sansynlig var KLAR for å komme ut nå !!!
Fikk litt bakoversveis, men vil han komme snart så gjør han det altså, han er jo ikke prematur lenger(3,5 kilo) [:)]

Å ja, så det er litt mer i dine enn mine, ser jeg. :)
Blir spennende fremover da!! Er jo som du sier ingen fare hvis han skulle komme nå, så det er jo godt å vite. [:)]

Er det vanndrivende??

Da skal jeg nok se etter slik te, beina mine har drukna...[X(]

Ikke noe mer enn vanlig te, tror jeg... Tror masse vanninntak kanskje gjør større nytte da, etter det jeg har hørt! Huff, kjipt med masse vann i kroppen. Har du prøvd støttestrømper?

Er så ille at jeg ikke får på meg noen sko, og trykker jeg litt på foten med fingeren, blir det et stort "søkk" etter den..[8D] Skal se etter støttestrømper i dag tenkte jeg [:)]

Isj, høres både vondt og lite kult ut! [&:] Jeg har ikke så mye vann som deg, men bruker støttestrømper de dagene hvor jeg vet det blir lite hvile, og merker i alle fall veldig forskjell enn hvis jeg ikke bruker.

Jeg har begynt med bringebærkapsler nå, er 36 uker [:D]
Ei venninne av meg har tatt det i begge svangerskapene sine og har hatt veldig greie fødsler.
Om det er pga disse aner man jo ikke, men jeg er villig til å prøve ihvertfall. [:D]

Back
Topp