Tar dere vitamintilskudd?

Toffifee

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Januarlykke 2020
Februarbarna 2020
Maiskolbene 2023 :-)
Tar dere noen tilskudd av vitaminer? Her tar jeg folat, tran og sanasol. Har vurdert å begynne å ta jod-tabletter i tillegg siden det blir anbefalt for gravide, men har ikke fått fua ned på apoteket enda :p
 
Jeg tar også Nycoplus Gravid. Litt dyrt, men veldig kjekt med inndeling/dosering av ukedagene på hvert brett. Samtidig har de alt man bør få i seg, virker det som. Skal begynne å ta mer tran og mulig noe magnesiumtilskudd siden jeg får litt kramper i leggene til tider. Vurderer også noe jern i en eller annen form, leverkapsler fra Rein Styrke har jeg lest litt om.
 
Jeg tar nycoplus gravid :) Når vi prøvde tok jeg folat fra billige tester.
 
Jeg tar folat, jod og D-vitamin. Husker på å ta dem nå, men spørs om vi ikke må ha en påminnelsestråd om et par uker. :hilarious:
 
Tar folat og tran, har fått beskjed av jordmor i de forrige svangerskapene mine om at det er plenty bra nok :) (orker ikke å svelge sånne svære tabletter, men det er jo kjempebra med gravidvitaminer bare man klarer å svelge dem!)
 
Tar tran, jod og folat. Har egentlig brukt betakaroten på denne tida tidligere år på grunn av soleksem, men ser at det ikke anbefales for gravide
 
Her går det i nycoplus gravid :happy:
 
Tar nycoplus gravid jeg og. Tar multivitamin til vanlig for jod, folat og jern. Men syns det er greit å få omega3 fra tabellettene også når jeg er gravid.

(Er blodgiver + at jeg ammer til vanlig, så trenger litt tillskudd).
 
Nycoplus Gravid tar jeg også. Men synes det er litt vanskelig med de store kapslene når man er uggen og brekker seg lett.
 
Jeg tar kun tran og folat, samme som i forrige svangerskap. Så lenge jeg spiser variert og får i meg vanlig mat, og har ingen allergier utenom nøtter, så jeg mangler ingenting vesentlig, er legen min og jeg enige om at vanlig kost holder. Jeg spiser både fisk og mjølkemat, så jod er ikke noe problem.

Etter blodprøvene er tatt om noen uker vil jeg høre med legen om jeg trenger ekstra tilskudd av jern, husker at jeg gikk litt tom i jernlagrene i sist svangerskap. Enn så lenge kjører jeg på med grovt brød, leverpostei og rødbeter :)
 
Nycoplus Gravid tar jeg også. Men synes det er litt vanskelig med de store kapslene når man er uggen og brekker seg lett.
Ja jeg sliter nå med de store tablettene, så har bare tatt sana sol de siste to dagene. Orker ikke tanken på å svelge disse store i fare for at jeg kaster dem opp igjen
 
Tar omega 3, folat og jod. Multivitamin og jern innimellom. Har kjøpt meg en billig dosett med ukedagsinndeling på eBay. Har den liggende i badeskapet ved siden av tannbørsten. Fungerer bra, har ikke glemt dem hittil. Fyller opp én gang i uka.
 
Back
Topp