Tar dere tran?

Nektarin

Glad i forumet
Desemberglede 2015
I tillegg til folat, tar dere noen andre tilskudd? Jeg kjøpte en flaske tran i går, og med sitronsmak så var den faktisk ikke så verst. ;)

Og hvor lenge anbefalles det å ta folat? Glasser mitt er tomt om en ukes tid så jeg lurer på om jeg må kjøpe et nytt (8 uker på tirsdag).

Termin 20. februar -14

Legen min sa at det ikke var nødvendig med kosttilskudd dersom man hadde et normalt variert kosthold. Må nesten le litt av det... kan ikke si at jeg hadde et normalt variert kosthold de første ukene, for å si det mildt!!! Orket nesten ingenting. Nå er kvalmen heldigvis borte men jeg skulle ønske jeg tok kosttilskudd fra begynnelsen. Ellers har jeg prøvd å få i meg omega 3, men jeg er dårlig på det. Folat tar jeg hver dag. Går lett ned.

Jeg tar tran og folat. Må ta tran pga lav d vitamin.

Termin 09.februar med første frøet:)

Spiser den gravid pakka. Og der er det omega 3 i om jeg ikke tar helt feil???:-)

Har også kjøpt den gravidpakken. Må kjøpe ny til uken og da holder det ut første trimester :-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg tar folat og vitaminbjørner. Måtte gi opp den gravidpakken siden jeg brakk meg av de pillene/kapslene

Legen min så det ikke var nødvendig med noe itilegg til folat etter å ha sett på blodprøvene

Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14

jeg tar folat og noen dager calcium. Jeg drikker ikke melk, og derfor fikk jeg beskjed om å ta ekstra calcium sist jeg var gravid, tar innimellom til vanlig også!

Var nettopp på min første jordmortime og spurte litt vedr. folat. Hun sa det skal tas de tre første mnd, men at hun trodde det snart ville komme nye retningslinjer på dette. Iflg. forskning så viste resultatene at man gjerne kunne fortsette på folat igjennom hele svangerskapet, og hun rådet meg til det.. Noen andre som har fått tilsvarende råd fra jm/lege?

Jeg tar folat hele svangerskapet.
Har ikke alltid greid å ta trankapslene mine nå pga kvalme, men får nok til hver dag når kvalmen gir seg.

tar folat, prøver å få tatt Møllers total - tankapsler og multivitamin hver dag. I tillegg tar jeg kalk med d-vitamin noen ganger i uken pga at jegikke tåler melk. Tenker at det blir for mye å ta hver dag, så det blir litt i rykk og napp;)

Jeg tar de gravid-tilskuddene, der er det to omega-3 kapsler og to vitamin/mineralpiller til hver dag. Tar jern utenom og ekstra folat. Dvs de dagene kvalmen tillater å svelge piller. De verste dagene tar jeg bare folat, den er søt og liten...

Back
Topp