Tar dere solarium?

Mrs Lutz skrev:

Tøsa! skrev:

Mrs Lutz skrev:

Tøsa! skrev:
Nei. Aldri!
For det første vil jeg ikke se ut som en rosin før jeg blir 35 og for det andre så vil jeg ikke ha hudkreft.
Fatter ikke at folk er villig til å lide så jævli for skjønnheten.
Jeg ser definitivt mye bedre ut med litt farge, men det er så ikke verdt det.
Jeg bruker heller selvbruningskrem, ser nesten like fint ut.
Spent på å se hvordan antall tilfeller av hudkreft kommer til å eksplodere om noen år, er jo så mange som griller seg  for tia.
Rart med det, når sykdomsrisikoen er langt fram i tid, så er det mange som eksponerer seg for kreftfremkallende faktorer, hadde effekten kommet etter kort tid, så tipper jeg en hel del aldri ville røyka, tatt sol osv.

så du tror ikke kjemikaliene i selvbruningskrem kan være skadelig altså? for det er jeg spent på å se konsekvensene av om noen år fordi flere og flere bruker dette. å ta solarium og å være ute i sola har folk gjort leeeeenge og ikke noe som er nytt. selvbruningskrem har også en sykdomsrisiko langt fram i tid så det er helt sant som du sier - hadde folk visst så hadde de nok ikke brukt det.

man trenger ikke se ut som en rosin bare fordi man soler seg litt. da ville alle som bodde i sydlige strøk sett ut som rosiner når de er 35. og det gjør de ikke;) 

lide for skjønnheten? er det å lide å ligge i et solarium? og selvbruningskrem ser ikke nesten like fint ut - det blir ofte oransj farge, ser kunstig ut, skjoldete og det varer ikke like lenge + ødelegger klær.

Ærlig talt, det gjør det virkelig ikke.
Blir fint på meg, ikke orange og ikke et merke på klærne.

Oops, glemte denne: ;)

ved normal bruk ja så kan det blir fint. det samme med sol. det er ved overdrevent soling man ser ut som en rosin - og det er med overdrevet bruk av selvbruningskrem det ser fælt ut. kan liksom ikke sammenligne hver sine ytterpunkter.

Jeg vil påstå at å holde en unaturlig brunfarge vedlike ved hjelp av solarium er overdreven bruk.

Pleier å ta kanskje 2 ganger i februar/ mars.. da føler jeg meg så bleik etter vinteren. Er klar over farene, men tror ikke jeg får hudkreft og blir rynkete etter 2 ganger pr år.

ja, gjør det alltid på våren. Da drar vi sydover, og jeg NEKTER å være bleik... Er jo det uansett, blir ikke brun, men ser hvertfall levende ut etter oen ganger i tønna + en uke i syden. Og er jeg heldig, holder brunfargen helt til august!

Tøsa! skrev:
Nei. Aldri!
For det første vil jeg ikke se ut som en rosin før jeg blir 35 og for det andre så vil jeg ikke ha hudkreft.
Fatter ikke at folk er villig til å lide så jævli for skjønnheten.
Jeg ser definitivt mye bedre ut med litt farge, men det er så ikke verdt det.
Jeg bruker heller selvbruningskrem, ser nesten like fint ut.
Spent på å se hvordan antall tilfeller av hudkreft kommer til å eksplodere om noen år, er jo så mange som griller seg  for tia.
Rart med det, når sykdomsrisikoen er langt fram i tid, så er det mange som eksponerer seg for kreftfremkallende faktorer, hadde effekten kommet etter kort tid, så tipper jeg en hel del aldri ville røyka, tatt sol osv.

Signerer Tøsa, minus selvbruningskremen.

Nei... Gidder ikke.
Jeg er hvit, jeg blir rosa, og så hvit igjen. Så mye for den breømte brunfargen.

Har tatt solarium et par ganger, men siden jeg er litt småparanoid så har jeg alltid smurt meg med høy solfaktor først, så da blir det liksom ikke noen wow-faktor uansett.

Dollface skrev:
av og til...
vil heller bygge opp litt grunnlag forsiktig, enn å hive meg rett ut i sola og bli hummerrød i løpet av en dag... 

Nei jeg soler meg ikke i solarium. Gjorde det en god del i ungdommen og litt som voksen. Ble nesten avhenging av å være brun.
Så innså jeg (endelig) hvilken risiko jeg utsatte meg for, og gikk over til selvbruningskrem. Pr i dag, er det et bedre alternativ - selv om det kanskje hadde vært enda bedre å bare vært naturlig bleik.

Jeg synes det er skremmende hvor mange som misbruker solarium og "barbiedop" - til tross for advarsler.
Når de sitter der 10-15 år etterpå med føflekkreft eller hudkreft, vil de da tenke at det var verdt det?

Back
Topp