Tar dere solarium?

Engel

Forelsket i forumet

Selv er jeg livredd for de stålingene og holder meg unna. Er en stor smører av solkrem året rundt.

Tar du solarium?

Det er veldig sjeldent, nå tror jeg det er 1 år sia sist ...
Men har jeg både tid og penger, så tar jeg gjerne 25 minutter sol :)

I blant, men det er sjeldent. Mora mi er skrekkeksemplet på hvordan man ser ut etter å ha bodd i solarium, veldig lik en rosin.

ja, iblant! Kanskje 6-7 ganger i året- på et godt år! :P Jeg gidder ikke bruke penger på det så ofte, siden jeg blir veldig fort brun av vanlig sol :) De gangene jeg gjør det er det for å slappe av, for duverden så deilig det er :)

Svææært sjelden. Hvis jeg skal til varmere strøk så tar jeg et par runder i sola bare sånn at huden min ikke får sjokk.

Også tok jeg litt sol rett før jul. Jeg følte meg så stygg, feit og bleik og merker at jeg liker meg selv litt bedre hvis jeg ikke er blåbleik. Blir ikke brun av det lille jeg tar, bare ikke fullt så bleik.

nei. Det har skjedd kanskje 1 gang i året eller noe. 

Det er sjeldent. I såfall er det som regel om våren.

Har tatt noen ganger i år, kanskje en gang annenhver uke. Skal ikke mye farge til før man føler seg mye bedre! :-)

Ja av og til..nå før sommeren tar jeg litt, kanskje 1 gang hver 10 dag eller noe for å få litt farge og føle seg litt freshere. Jeg blir aldri brun da 

Nei, det gjør jeg ikke. 

Har prøvd ja, og skulle gjort det av og til pga. har litt eksem. 

Elsker sol ellers, og har fin og brun hud, men hater solarium :P

Nei, gjør egentlig ikke det. Sist jeg tok solarium var noen dager før bryllupet vårt, 2 år siden i august som kommer, og da var det bare for å friske opp fargen litt:)

Jeg burde egentlig kanskje ha tatt noen få minutter i uka om vinteren, både for å ikke bli så spagettibleik i huden, og fordi jeg merket at alt er så tungt, er så trett hele tiden og fri for energi og humør, så en liten  mengde hadde kanskje hjulpet mot det. Men husker jo aldri på det, eller har råd eller tid...

Nei det er mange år siden sist og nå vil jeg ikke utsette meg for det heller.

Dyrt er det også.

Men det frister jo alltid med en rask farge :)

Nei. Aldri!
For det første vil jeg ikke se ut som en rosin før jeg blir 35 og for det andre så vil jeg ikke ha hudkreft.
Fatter ikke at folk er villig til å lide så jævli for skjønnheten.
Jeg ser definitivt mye bedre ut med litt farge, men det er så ikke verdt det.
Jeg bruker heller selvbruningskrem, ser nesten like fint ut.
Spent på å se hvordan antall tilfeller av hudkreft kommer til å eksplodere om noen år, er jo så mange som griller seg  for tia.
Rart med det, når sykdomsrisikoen er langt fram i tid, så er det mange som eksponerer seg for kreftfremkallende faktorer, hadde effekten kommet etter kort tid, så tipper jeg en hel del aldri ville røyka, tatt sol osv.

Tar stort sett litt før sommeren, men ikkno fast.

Nei, det er kjedelig å bare ligge der og bli svett, og dessuten blir jeg ikke brun. Jeg satser heller på å holde rynkene unna noen år til, så får jeg heller være litt bleik.

innimellom. men jeg blir fort brun og fargen holder seg lenge så trenger ikke ta så mye eller ofte. tar kanskje et par ganger før jeg skal på julebord (og da holder fargen til nyttårsaften også). og kanskje et par ganger før shortsen må frem. eller kanskje ikke på et helt år.

jeg har psoriasis og om jeg i perioder har mye så hjelper det litt. men som regel holder det med sola jeg får på sommeren.

Tøsa! skrev:
Nei. Aldri!
For det første vil jeg ikke se ut som en rosin før jeg blir 35 og for det andre så vil jeg ikke ha hudkreft.
Fatter ikke at folk er villig til å lide så jævli for skjønnheten.
Jeg ser definitivt mye bedre ut med litt farge, men det er så ikke verdt det.
Jeg bruker heller selvbruningskrem, ser nesten like fint ut.
Spent på å se hvordan antall tilfeller av hudkreft kommer til å eksplodere om noen år, er jo så mange som griller seg  for tia.
Rart med det, når sykdomsrisikoen er langt fram i tid, så er det mange som eksponerer seg for kreftfremkallende faktorer, hadde effekten kommet etter kort tid, så tipper jeg en hel del aldri ville røyka, tatt sol osv.

så du tror ikke kjemikaliene i selvbruningskrem kan være skadelig altså? for det er jeg spent på å se konsekvensene av om noen år fordi flere og flere bruker dette. å ta solarium og å være ute i sola har folk gjort leeeeenge og ikke noe som er nytt. selvbruningskrem har også en sykdomsrisiko langt fram i tid så det er helt sant som du sier - hadde folk visst så hadde de nok ikke brukt det.

man trenger ikke se ut som en rosin bare fordi man soler seg litt. da ville alle som bodde i sydlige strøk sett ut som rosiner når de er 35. og det gjør de ikke;) 

lide for skjønnheten? er det å lide å ligge i et solarium? og selvbruningskrem ser ikke nesten like fint ut - det blir ofte oransj farge, ser kunstig ut, skjoldete og det varer ikke like lenge + ødelegger klær.

Back
Topp