Tar dere kosttilskudd?

Coco87

Betatt av forumet
Julibarna2014
Tar dere folat eller andre kosttilskudd for gravide? Hvor lenge har du gjort det?
 
Jeg tok når jeg gikk gravid med første, tok den "gravid" pakka med 4 piller, omega-3, folat og noe mer. Begynte når jeg fikk positiv test!
Men jeg glemte det litt av og oppdaget kvalmen minket de dagene jeg ikke tok...

Hadde glemt det litt av til jeg så pakken på 30% på vitus i dag. Så kjøpte en pakke. Er det noe vits når man begynner etter 6 uker? Står jo at man skal ta dem fra man planlegger å bli gravid frem til 12 uker.
 
Ja, du bør ta folat, men du kan kjøpe det i egen pakning.
Jeg tar folat og omega 3. Begynte da jeg fant ut av graviditeten i uke 6.
 
Var hos jordmor i dag. Hun sa at jeg skulle ta folat til uke 13. Så lenge det er sol trengte jeg ikke D-vitaminer, men etterhvert kan det være lurt å ta piller (med lav dose), men siden jeg drikker ekstra lett melk med tilsatt d-vitaminer trengte jeg egentlig ikke det heller. Så lenge man spiser variert og sunt er det alt som skal til :) Tar omega3 også, men der sa hun ikke noe om...
 
D-vitamin er det alltid manko på i Nord-Norge :p
Pleier å drikke melk tilsatt D-vitamin til vanlig og.
Tenker at et normalt sunt kosthold bør jo være bra nok ifht vitaminer men folat er vel kjekt å ha.
 
Folat har jeg tatt fra flere uker før jeg ble gravid :) tar omega3 nå, vanlig to stk. Jeg har slike gravid kosttilskudd men begynner jeg på de tar det ikke lang tid før de jeg bor sammen med skjønner tegninga :p (ungene og storebroren min). Gjemte de også for at ingen skulle finne de, ble så godt gjemt at jeg aner ikke hvor de er :)
 
Jeg har tatt folat i snart tre år :p Og så tar jeg D-vitaminer fordi jeg stadig befinner meg under eller i nedre sjiktet av det som er anbefalt av D-vitaminnivå. Og så har jeg kjøpt Omega-3-kapsler nå som jeg skal bli flinkere på å ta :)
 
Tar folat og d-vitamin. Prøvde meg et par dager på den gravidpakken med 3-4 tabletter, men de ble alt for store for meg, så det ga jeg fort opp. Like greit at jeg hadde en prøvepakke på disse og ikke måtte kjøpe en stor og dyr pakke :)
 
Tar en gravidpakke jeg kjøpte i utlandet, den er det ikke Omega 3 i, så må få kjøpt det for det vil jeg også ta :)
 
Syns å ha hørt at folat er anbefalt hele svangerskapet nå? Jeg tar hvertfall folat, omega 3 og multivitamin! Tok det før jeg ble gravid og kommer nok til å ta det en god stund til :)
 
Jeg tar folat og magnesium siden jeg endel leggkramper. Har tenkt å begynne opp igjen med d-vitaminer til høsten siden jeg bruker å ligge alt for lavt på det. Mulig jeg begynner med et multivitamintilskudd for gravide etterhvert :)
 
Har tatt multivitamin og folat siden før jeg ble gravid :)
 
Har tatt multivitamin og folat siden før jeg ble gravid :)
 
Back
Topp