tar dere kosttilskudd?

Miriamsmams

Glad i forumet
eventuelt hva tar dere? 

Jeg tar vitaminbjørn, sanasol, og tranpiller, og jern

Er blitt så skeptisk til kosttilskudd etter at de advarte mot kreftfare i media for en stund siden. Men er så utsatt for virus, så bør kanskje vurdere sanasol for en stund fremover... Tar ellers D-vitamin og omega 3.

Næææh, dette kan jeg ingenting om. :P

Jeg tar omega3, og det er det^^

Jeg kjøper sånn pakke med vitaminer for gravide på apoteket, er 4 piller om dagen. Non fler som tar de?

i forje svangerskap tok jeg noe som het gravitamin, funka greit for meg

Kun tran;)

Vit K + D og omega 3. Tok den "gravide pakken" med folat i første trimester :-) 

Ingenting. Burde gjerne gjort det

Nei, jeg tar ikke, bortsett fra at jeg tok GraVitamin frem til uke 17-18, pga folat (ja jeg vet at jeg ikke trenger ta det så lenge, men spiste nå bare til boksen var tom jeg da :-P) Vi spiser fisk til middag 3-4 dager i uka, laks på brødskiva, drikker en liter sk.melk for dag, litt juice innimellom- og har ellers et variert kosthold. Så føler ikke jeg har behovet for å ta ekstra vitamin, man kan faktisk få i seg for mye.

Så for dere som tar omega3 og multivitaminer, husk å ta vitaminer da uten A og D! Det er de vitaminene som er i tran osv :-) Hehe, med fare for å høres bedrevitende ut, så er det ikke meningen :-) Jeg kommer selvsagt til å begynne med vitaminer hvis kroppen gir meg noe som helst signal på at den trenger det- eller legen sier det :-)

lykkebo skrev:
Ingenting. Burde gjerne gjort det

emoticon

Det er vitamin A og E en ikke skal få for mye av; vitamin D er får en ofte for lite av her i nord! Jeg har nå kjøpt sanasol i kveld, og forhåpentligvis hjelper det på virusene mine, for de vil søren ikke slippe taket:( 

Jeg tar bare omega 3.

Okei, men den multivitamin som jeg har i skapet stående, den er uten A og D vitamin hvertfall- beregnet for bruk sammen med omega3. Mulig jeg tar feil, men det spiller ingen rolle for min del akkurat nå hvertfall :-) Og det var den beskjeden jeg fikk på apoteket.

Ja, omga 3 tabletter, biovit og jern etter at legen gav meg beskjed om at jeg hadde lave jern lagre

Back
Topp