Tar dere hensyn?

smash

Forumet er livet
VIP

Her i huset elsker jeg og ungene tomatsuppe, lapskaus, fiskeboller og fiskegrateng.
Mannen liker ingen av delene... Han skal helst ha pizza, biff +++

Hittil har jeg laget de tingene nevnt over, når mannen jobber overtid. Men han jobber ikke så mye overtid lenger, så da blir det veeeldig sjeldent vi spiser det..
Tar dere hensyn til mannen deres og lager kun ting som han liker, eller hender det dere lager ting som du vet ungene elsker, og ikke bryr dere om at han ikke liker det?

Er ikke så mye manne ikke liker, men han er ikke så begeistret for fiskeboller.
Men ungene elsker det, så lager det innimellom likevel.

Nå er jeg alenemamma. Men da jeg bodde sammen med min ekssamboer, så lagde jeg det barnet likte også. ( min daværende stedatter) Nå likte han det meste da.

Vi har ikke råd til å spise biff daglig eller helse til å leve på pizza. Han får spise det han får servert eller ta seg en skive. Han er voksen. Men når det skal sies spiser minmamm det meste som blir satt forran han.

Nå er mitt barn så liten enda at hun ikke spiser med oss, å har en mann som er altetende.

Men jeg hadde nok laget det som du og barna er veldig glad i fra tid til annen uansett. Flertallet liker det jo, å man kan jo ikke leve på pizza,biff,taco osv hele tiden:)

Så ja, jeg hadde laget det:)

Min mann er omtrent alt etende, så her er ikke det noe problem.
Men jeg hadde heller fokusert på å lage mat ungene liker, mannen kan alltids lage noe annet om han ikke vil ha.

Jeg lager for det meste mat som alle liker i allefall sånn noenlunde.

Mannen takler ikke sterk mat, det bør jo heller ikke jentungen få, så det lager jeg meg til sen middag om mannen er borte en gang og storkoser meg! :-)

Men alle må ofre litt synes jeg og den som ikke liker middagen får ta seg ei brødskive i stedet. Jeg lager ikke to middager! Dog jeg ville nok ikke laget noe som en av oss virkelig mislikte!

Jeg er så lei av taco, pizza, koteletter, pølser +++
Og fiskeboller ++ er jo såååå godt!!!! Ikke liker han potetmos heller! Er det mulig:P

Har laget fiskeboller èn gang, og da stekte han seg en grandiosa...

smash skrev:
Jeg er så lei av taco, pizza, koteletter, pølser +++

Og fiskeboller ++ er jo såååå godt!!!! Ikke liker han potetmos heller! Er det mulig:P

Har laget fiskeboller èn gang, og da stekte han seg en grandiosa...

Oi...

Taco og pizza er helgemat og koteletter er "fredagsmat". Pølser er jo ikke "mat" (hadde jeg visst sagt til mamma da jeg var lita)

Hadde satt foten ned og sagt at han får være et eksempel for ungene sine og tåle at han ikke liker alt du serverer like godt. Verden snurrer ikke rundt ham og det gjør ikke middagsplanen heller ;-)

Mannen er skjemt bort hjemmefra, så han likte ikke noe som kom fra havet før han traff meg. Litt dumt da at jeg elsker all mat fra havet...
Lillesøster i huset er for liten til å spise, men storesøster elsker fisk og slikt, og fisk er sunt, så det blir det minst 1 gang i uka!
Jeg sa fra til mannen for lenge siden at nå vi får barn, har du med å spise sjømat og lat som du elsker det. Her skal ikke ungene våre få bli like bortskjemt og sære i matveien som han. (Og jøss, mannen har funnet ut at fisk egentlig er ok, det er bare mamman hans som ikke kan lage detemoticon )

Absolutt ikke!

Mannen min var SVÆRT bortskjemt og likte for eksempel ikke fisk, ikke noen grønnsaker, og ellers var det elst pizza han ville ha.. Flyttet inn med meg og spiser nå det aller meste (ja, jeg tar æren for det;) )
Han var vant med at moren laget det han ville ha, så da han flyttet derfra som 22åring så fant han fort ut at det nyttet lite hos meg..emoticon

MalinDalin skrev:
Vi har ikke råd til å spise biff daglig eller helse til å leve på pizza. Han får spise det han får servert eller ta seg en skive. Han er voksen. Men når det skal sies spiser minmamm det meste som blir satt forran han.

Sign

nei det gjør jeg ikke hver gang,
her så lager jeg mat til tider som gubben ikke er så glad i men han spiser bare for å vise ungene at de må smake

Når jeg lager middag, lager jeg noe alle liker

Når han lager, lager han det han får beskjed om

Ja, det gjør jeg. Lager ikke middag som jeg vet han overhode ikke liker eller klarer å spise. Samme forventer jeg tilbake. Greit at en skal kunne smake og spise mat som ikke er favoritten, men å spise mat en absolutt ikke liker ser jeg ikke poenget med.
Er nok mye fordi jeg selv er veldig kresen.

akkuar de tingene du nevte som fiskeboller/grateng o.l liker han ikke. så jeg tar litt hensyn der, siden han absolutt ikke liker det. men lager det hvis han jobber sent eller noe. Men ungene mine spiser så så si alt mulig. hjemmelaget pizza er fredagsmat her, biff er dyrt til mange så vi har det ikke så alt for ofte. 
Tenker som at når jeg begynner i jobb igjen og kommer hjem til mat jeg absolutt ikke liker er det kjipt å være sulten etter en lang dag å måtte lage seg en separat middag. 

her i huset så må jentungen eta det som er til middag selv om hun ikke er noe spesielt glade i det og da får gubben gjøre det samme også :-)

Er mye jeg ikke er så glad i selv men det er viktig å variere syns nå jeg. så jeg ville ikke tatt så veldig hensyn til det. Vi har noen dager han bestemmer og noen dager jeg eller unga bestemmer. synes det fungerer veldig fint :-) (men jeg lager ikke ting som jeg veit er helt uaktuelt å spise for han da, og ikke meg selv heller ;-) )

IsThaBeth skrev:
Når jeg lager middag, lager jeg noe alle liker

Når han lager, lager han det han får beskjed om

HAHAHHAHAHA! Samme her!

Nei.. jeg tar ikke alltid hensyn til han når jeg lager mat.... da hadde vi hatt ett veldig ensformig kosthold her i huset.
Men jeg lager også mat som han og ungene elsker og jeg misliker.....  f.eks pølse og potetmos, hamburgere og lungemos....

Da lager jeg selvfølgelig TO middager, en som vi liker og en mannen liker emoticon

haha, not!! Da hadde han heller måtte ha spist brød asså emoticon

Back
Topp