Tar dere fortsatt folat?

Snorkfrøken1982

Betatt av forumet
Også etter passerte 12 uker? 

Jeg har liksom fortsatt av vane, men kom plutselig på at det er kanskje ikke så viktig lenger nå som jeg snart er 17 uker! 

Lurer på om legen ikke nevnte noe om at det var viktigst før og inn i første timester..

Jeg fortsatte også å ta dem av vane, men sluttet da jeg la merke til det. Men det gjør vel ikke noe om man tar det? Det kan vel ikke gjøre noe skade?

Tar de enda ja.. Kommer til å ta til brettet er tomt..
Er ikke farlig å fortsette å ta de nei. :) Spurte Jm om det:)

Er vel noe som heter folatmangel også? De som har lav blodprosent? Om jeg ikke husker helt feil fra skolebenken ;) 

Så da tenker jeg og at det ikke kan være farlig å fullføre brettet!! 

Jeg tømmer glasset, så får vi se. Noen mener jo at man har ekstra behov for folat hele svangerskapet og også i ammeperioden..

Jeg fikk beskjed om å fortsette da jeg manglet det meste.
Måtte på dobbel dose b-vitaminer, jerntabletter, bio-magnesium og folat.
Skåret altfor lavt på prøvene mine.

Tok bare de 2 første ukene jeg.. etter at kvalmen og oppkast begynte har jeg ikke tatt noe som helst... tar ikke omega kapslene heller da jeg brekker meg sånn hver gang og av tran kaster jeg opp..

leste en plass at nevralrøret lukker seg 21 dager etter befruktning, så folat har kun effekt fra før man blir gravid og de første 4 ukene av graviditeten. Det sto i samme artikkel at bare 1 av 4 tar folat tidlig nok, jeg er nok av de 3 av 4...  

http://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/gravide/n_av_fire_tar_folat_tidlig_nok-1

menmen, droppa folat etter uke 12 da det i tillegg kan øke kreftfare...resultater fra en annen studie. Man skal uansett fortsatt ta folat i svangerskap, men jeg unngår multivitaminer med folat til vanlig da det ikke er noe man trenger med mindre legen anbefaler tilskudd av det.

http://uit.no/nyheter/artikkel?p_document_id=160129

Jeg tar Triobe (mangler B-12) og i de er det folat, så så lenge jeg må ta b-vit må jeg ta folat :)

Regner med legen gir klar beskjed ved mangler :) 

Er jo så mye man skal tenke på, men jeg skal spørre jordmor om folat i morgen!

Back
Topp