Tar dere forsatt g-tester ?

Jeg er førstegangsfødende, og jeg har bare testet en gang. Er jo redd for spontanabort så klart, men regner med det er liv så lenge ikke noe virker galt. Forsøker å ikke stresse mer enn nødvendig for ikke å utløse noe. :chicken:

En slik pakke jeg har kjøpt med 10 striper koster omtrent det samme som én clear blue digital. Jeg synes bare det er gøy. Men om jeg hadde visst det jeg vet nå om graviditetstester, så hadde jeg antagelig lagt merke til at ting ikke gikk som det skulle 7-8 uker tidligere enn jeg gjorde den gangen jeg hadde MA. Så sånn sett kan det være et poeng.

Hvordan ville du lagt merke til det?

Nei. Tok en CB som ble veldig positiv +, deretter to CB digital med hhv 1-2 og 3+ en uke senere!

Hvordan ville du lagt merke til det?
Jeg tok en digital graviditetstest 12 eller 13 dpo som var negativ og en ny 14/15 dpo som var positiv. Hadde jeg gjort det samme denne gangen, ville jeg allerede der ant at noe var galt. Ellers så ville jeg sannsynligvis kunnet observert svake testresultater de kommende ukene om jeg hadde fortsatt å teste enten med strimler eller sett etter når jeg nådde 3+.

Hvor
Jeg tok en digital graviditetstest 12 eller 13 dpo som var negativ og en ny 14/15 dpo som var positiv. Hadde jeg gjort det samme denne gangen, ville jeg allerede der ant at noe var galt. Ellers så ville jeg sannsynligvis kunnet observert svake testresultater de kommende ukene om jeg hadde fortsatt å teste enten med strimler eller sett etter når jeg nådde 3+.
hvorfor må det være noe galt om man først tester positivt 14/15 dpo?? For det stemmer ikke.. jeg testet positiv 1 uke etter ikm, og vet om flere som har gjort det. Ikke alle tester før ikm fordi HCG stigning hos kvinner er veldig forskjellig.

Hvor

hvorfor må det være noe galt om man først tester positivt 14/15 dpo?? For det stemmer ikke.. jeg testet positiv 1 uke etter ikm, og vet om flere som har gjort det. Ikke alle tester før ikm fordi HCG stigning hos kvinner er veldig forskjellig.
Det trenger ikke å være noe galt om man tester positivt først 14/15 dpo. Men nå vet jeg at jeg har rask HCG stigning, og får positivt fra 8-9dpo. I et sunt svangerskap for meg - personlig - er teststrek og kontrollstrek omtrent like sterke ved 14 dpo. Nå er dette 6. gang jeg er gravid, så jeg har fått litt referansegrunnlag.

Det trenger ikke å være noe galt om man tester positivt først 14/15 dpo. Men nå vet jeg at jeg har rask HCG stigning, og får positivt fra 8-9dpo. I et sunt svangerskap for meg - personlig - er teststrek og kontrollstrek omtrent like sterke ved 14 dpo. Nå er dette 6. gang jeg er gravid, så jeg har fått litt referansegrunnlag.
Så fint at du kjenner kroppen din. Vi er alle forskjellige. Jeg har vært gravid 2 ganger, og hatt fått positiv test sent begge gangene, og det er normalt for meg :happy: begge deler er helt normalt og individuelt.

Så fint at du kjenner kroppen din. Vi er alle forskjellige. Jeg har vært gravid 2 ganger, og hatt fått positiv test sent begge gangene, og det er normalt for meg :happy: begge deler er helt normalt og individuelt.
For meg har de to gangene jeg testet positivt sent endt med MA og SA, men det er som du sier veldig varierende fra person til person. De to siste gangene startet jeg å teste fra 6 dpo. Det ville selvfølgelig vært skikkelig sløsing av tester om det ikke var for at jeg er ganske trygg på at jeg blir gravid om det finnes mulighet for det.

Back
Topp