Tar barnet skade av dette?

Fixa

Andre møte med forumet
Jeg fant nylig ut at det er alkohol i lettøl. Jeg drakk to glass sist helg da jeg ble overrasket med et selskap ute av venner (bursdag). Jeg ba om alkoholfritt i baren og fikk servert lettøl, og antok det var trygt. Har jeg skadet barnet? :pale

Det er alltid litt alkohol i slikt øl, men det skal være minimalt, og regner med de på restauranten tok hensyn til dette :)

Har lest litt om det, og rundt 0.5 % kan sammenlignes med kefir eller gjær i brød. Altså ingen fare :)

Takk, jeg håper det. Ble skikkelig lei meg og engstelig nå. :sad010Den ene var ingefærøl vet jeg, den andre er jeg usikker på.

Huff, selv om man prøver å gjøre så godt en kan så skjer dette. Fremover blir det kun brus og vann hvis jeg er ute!

Jeg kommer til å ta meg 1-2 alkoholfri øl ute om jeg har lyst på det, da alt jeg har lest på nettet virker trygt :)

Jordmødre i Spania (tror jeg det var?) anbefaler heller alkoholfri øl enn brus og andre sukkerdrikker, da øl inneholder mer vitaminer og mineraler ;)

Det er alltid litt alkohol i slikt øl, men det skal være minimalt, og regner med de på restauranten tok hensyn til dette :)

Har lest litt om det, og rundt 0.5 % kan sammenlignes med kefir eller gjær i brød. Altså ingen fare :)
Lettøl og alkoholfritt øl er ikke det samme. Opp til 0.7% regnes som alkoholfritt. Lettøl er opp til 2.7%. Uansett ikke din feil TS- det går helt sikkert veldig fint, det var jo ikke store mengder ♡ Lettøl har også lavt alkoholinnhold. Men de som serverte her burde få en klar tilbakemelding på at det ikke var ok.

Lettøl og alkoholfritt øl er ikke det samme. Opp til 0.7% regnes som alkoholfritt. Lettøl er opp til 2.7%. Uansett ikke din feil TS- det går helt sikkert veldig fint, det var jo ikke store mengder ♡ Lettøl har også lavt alkoholinnhold. Men de som serverte her burde få en klar tilbakemelding på at det ikke var ok.
Ja, jeg sa jeg var gravid og ikke skulle ha alkohol. Jeg leste ikke på etiketten, jeg fikk bare servert i et glass. Jeg skal passe bedre på fremover, kan ikke stole på andre her. :nailbiting:

Ja, jeg sa jeg var gravid og ikke skulle ha alkohol. Jeg leste ikke på etiketten, jeg fikk bare servert i et glass. Jeg skal passe bedre på fremover, kan ikke stole på andre her. :nailbiting:
Dårlig service! Er sikker på at alt kommer til å gå helt fint med lille ♡ For alt hva jeg vet har det skjedd med meg og - jeg har bestilt alkoholfritt ute noen ganger og bare fått i et glass:)

Men hvordan vet du at du fikk lettøl og ikke alkoholfritt da? Den servitøren/bartenderen må jo ha vært helt sløv. :eek: Tror uansett ikke det er noen fare for babyen din. :)

Jeg fant nylig ut at det er alkohol i lettøl. Jeg drakk to glass sist helg da jeg ble overrasket med et selskap ute av venner (bursdag). Jeg ba om alkoholfritt i baren og fikk servert lettøl, og antok det var trygt. Har jeg skadet barnet? :pale
Alkohol i gjærbakst og youghurt også. Det skader ikke å drikke lettøl eller å spise boller :)

Og så kan du jo tenke på alle som ikke vet at de er gravide før ganske sent som drikker. Det skal nok store mengder til før det er varige skader.
Jeg vet ikke hvor langt på vei du var da du drakk disse glassene, men selv var jeg 5+ noen dager da jeg fant ut og hadde hatt en fin påske med godt i glasset nesten hver dag. Bekymrer meg ikke videre over det.
Det går nok helt fint :happy: men den som serverte deg bør jo passe litt på da! Er ikke greit å servere alkohol til noen som ber om å få uten :shifty:

Back
Topp