Tar alle TUL for å se om hjertet slår?

Jeg fikk UL i går pga mistanke om graviditet utenfor livmor, heldigvis var det bare en syste på 22x20 mm inni egglederen som lagde smertene. Tenker jeg tar en i uke 12 for å se at alt går bra før vi forteller ungene. Sist når jeg mista uke 16 blei de veldig lei seg. Så vil være litt mer sikker denne gangen før vi sier noe. Men skal ha oppfølging på sykehus videre pga GBP i 2016. Men usikker når det er fra. Hvis vi ikke får på sykehuset i uke 12 blir det privat. :)

Jeg fikk UL i går pga mistanke om graviditet utenfor livmor, heldigvis var det bare en syste på 22x20 mm inni egglederen som lagde smertene. Tenker jeg tar en i uke 12 for å se at alt går bra før vi forteller ungene. Sist når jeg mista uke 16 blei de veldig lei seg. Så vil være litt mer sikker denne gangen før vi sier noe. Men skal ha oppfølging på sykehus videre pga GBP i 2016. Men usikker når det er fra. Hvis vi ikke får på sykehuset i uke 12 blir det privat. :)
Hva er GBP?

Jeg vet ikke om jeg skal ta tidlig ultralyd. Har selvfølgelig litt lyst, men jeg er overraskende lite stressa nå, og vil se an litt om vil bruke tid og penger på reising og privat. Har litt troa på at jeg kjenner det hvis noe er galt.. Skal ikke se bort i fra at jeg endrer mening da :rolleyes:

Er usikker på om jeg bestiller tul. Legen min har hatt et utdatert ultralydapparat som jeg har fått sett babyen på i uke 7 og 12 de to forrige svangerskapene. Nå har legen fått nye kontor, uvisst om de har fått nytt eller tatt med seg det gamle apparatet. Så er spent på legetime om en uke.

Hvis ikke hun har ultralydapparat lengre, så blir det kanskje en tul rundt uke 12 :) Mest for å se at alt er som det skal før vi annonserer her og der (om vi klarer vente så lenge..)

Tar TUL i uke 7+2 fordi vi har hatt IVF.
Klarte ikke å slappe av fra positiv test, bekymra hele døgnet og krisemaksimerer hele tiden, så fikk en TUL hos fastlege 6+2. Det hjalp.

jeg har bestilt 2 stykk privat, en i 9+0 (ville helst vert i uke 7 ca, men ingen ledige før) og en i uke 12+1,
den første bare for å berolige meg selv og den andre i ett lite håp om å få vite kjønn :)

Jeg må avlyse bryllupet mitt pga graviditeten, hvertfall flytte det drastisk, så vil gjerne ha litt ekstra forsikringer

Jeg skal nok bestille privat ul på volvat i uke 11-12 tenker jeg :) Skulle gjerne tatt om ei uke når jeg er i uke 6, men får vel prøve å være tålmodig :p Det koster jo litt også.

Med forrige tok jeg TUL 7+2:) Var fint å se et bankende hjerte :Heartred Tenkte jeg skulle prøve å se om jeg klarte å vente til OUL denne gangen, og heller se om jeg finner hjertelyden etterhvert :happy: men spørs om jeg klarer det da :happy090

Jeg tenker å bestille tul til uke 10, evt 11 om jeg klarer å vente en uke til når jeg kommer så langt som å bestille.. :rolleyes::shy:

Jeg ble tilbudt tidlig ultralyd hos fastlege i uke 8 for å sjekke hvor langt jeg er på vei ettersom dette svangerskapet kom litt brått på. Skal gjøre det neste uke. Også skal jeg ta fosterdiagnostikk i uke 10, da blir det også ultralyd. Så begge mine tidlige ultralyder blir gjort av det offentlige, ikke privat.

Jeg hadde ultralyd 7+0, men da kunne de ikke se så mye annet enn at det var graviditet i livmor (utvendig ul). Fikk da time 3 uker senere, så skal 5.feb og da er jeg 10+0. Begge er privat, men jeg er i utlandet, så her betaler jeg 350 kr bare. Jeg har ønsket tul fordi jeg hadde mye smerter i begynnelsen av svangerskapet.

Har lyst til å ta en om 3uker, da er jeg rundt 8 uker - eller rundt uke 12, eller begge deler.

Back
Topp