Tar alle tidlig ul?

Godt å høre at det ikke bare er meg,,,, ja er litt fristende når jeg ser så mange andre gjør det. Men etter jobb er jeg helt ferdig, har ikke overskudd til en time kjøring til byen ul og en time hjem igjen og om fosteret er sykt tror jeg ikke jeg kan ta abort likevel, så da får jeg vel bare vente til juni
Hvorfor kan du ikke ta abort om fosteret er sykt?

Vi har ikke vært, og skal ikk heller.
Med de to andre så hadde jordmora jeg gikk til ultralydapparat og tilbydde også 3D. Vi kjøpte derfor en pakke som inkl 2 vanlige ul og en 3d ul :)
Men her vi bor nå så er det såpass lite at det tilbudet får man ikke hos jordmor :p

Alle venninnene mine som har fått barn har ikke vært på tidlig ul. Jeg får tidlig ul fordi jeg har mistet så mange ganger at de vil følge meg nøye opp. Ser ikke grunn til det hvis man ikke har bekymringer eller risiko svangerskap :)

Jeg viste ikke hvor langt jeg var på vei, da jeg plutselig fant ut at jeg var gravid... Så da bestilte jeg en privat ul for å finne ut av det :) ellers så hadde jeg ventet til OUL :)

Jeg hadde egentlig aldri tenkt å ha tidlig UL, men har måttet hatt det pga at vi har hatt prøverørsbehandling. Hadde det ikke vært for det hadde jeg ventet til uke 18-19 ☺

Jeg fikk fordi jeg var gravid utenfor livmor sist, så ville forsikre meg om at det var på riktig plass denne gangen.. Angrer ikke, syns det er trygt å ha sett hjertet :)

Jeg har vært på en og skal på en til :)
Den første va pga blødning.
Den andre er pågrunn av reddselen for ny MA så jordmor mente jec trengte den sikkerheten i uke 12!

Vi hadde egentlig ikke tenkt, men etter å ha mistet i uke 12 merker jeg at jeg trenger litt ro i sjela. Vi gjorde det ikke den gangen jeg mistet, og angret senere, da jeg tror fosteret hadde vært dødt en stund... Men hadde nok ikke gjort det hvis jeg ikke hadde mistet tidligere.

Jeg blir fristet av alle her, men som mine to tidligere så tenker jeg å ta en tidlig ultralyd i uke 11, bare for å se at alt er ok med nakkefold. Sist jeg gjorde det hos gynekologen så plumpet hun jaggu ut med kjønn og. Jeg ble veldig overrasket!!

Hadde ikke tatt tidlig ul om jeg ikke hadde det sv.skapet jeg hadde sist.

Tok ikke med førstemann. Men vi har brukt litt tid på å blitt gravid og gleder oss veldig til å se at det er en liten en der inne... :)

Hvorfor kan du ikke ta abort om fosteret er sykt?
Det handler om min overbevisning. Dersom fosteret er for sykt til å overleve vil det jo dø før eller senere. Jeg ønsker da å la naturen gå sin gang. Nå har jeg aldri vært i en slik situasjon så helt sikker kan jeg ikke være, men det er utgangspunktet mitt. Jeg ser allerede på det lille fosteret eller embryoet som en baby, jeg mener det ikke er opp til meg å avgjøre hvor vidt eller hvor lenge det skal få leve. ( da snakker jeg om meg selv og mitt liv, hva andre tenker og velger er opp til dem og jeg forstår at andre velger annerledes enn meg eller hva jeg i teorien ville gjort...)

Det er mye som kan skje om man velger å la babyen fortsette å være i magen om det ikke er levedyktig. Det er ikke alltid at naturen sin gang klarer å ordne opp og du må gå med en ikke leve dyktig baby i magen helt frem til fødsel - en av tingene som kan skje da er at mor er syk. Men jeg avslutter mitt her. Siden jeg har Vært igjennom nøyaktig dette så velger jeg å ikke ønske å kommentere mer da noen som ikke har opplevd det kan uttale seg nøyaktig :)

Man må selvsagt se det an på situasjonen og noen ganger må man avbryte svangerskapet, er det ingen annen utvei så er det ingen annen utvei. Dette er vel uansett noe som hver og en selv må vurdere hva som er riktig for dem så tenker jeg også vil avslutte denne diskusjonen her, enig med deg poten at noen kanskje har opplevd eller kommer i lignende situasjoner og det er vondt.
Så håper vi alle at vi bærer på og får et friskt barn.

Jeg har tatt tidlig ul fordi det er prøverør. Skal på ny tidlig ul om en uke eller to, som en del av dobbeltesten som man blir tilbudt hvis man er over 38. Der kan man få avklart om det er sannsynlig at barnet har kromosom feil.Synes det er veldig greit å være forberedt på dette på forhånd, enn å få vite det rett etter fødsel. Da har jeg tid til å sette meg mer inn i rettigheter, og muligheter for støtte og hjelp :)

Har en fastlege med ultralyd apperat og tror han syns d er like spennende som meg ☺
Og så hadde jeg blødninger sist svangerskap pga muskelknute i livmor.

Back
Topp