Tar alle tidlig ul?

Ønsker oss en til

Mamma til en, en til på vei
har lagt merke til at svært mange har vært eller skal på tidlig ultralyd. Er det bare meg som ikke tenker å ta ul før den ordinære i uke 17-19?

Har også lagt merke til at nesten alle her tar tidlig UL :P jeg har ikke tatt og fikk ikke hos legen heller selvom jeg har hatt to SA. Så jeg skal ikke før OUL :-)

men hadde jeg hatt tilgang til en privat klinikk så skulle jeg gjerne betalt for tidlig UL bare for å forsikre meg om at alt er i skjønneste orden :)

Jeg skal ikke. Var ikke sist, så tenker jeg får bite tenna sammen å vente til oul:p blir veldig frista av at alle andre gjør det, men må kjøre et stykke i tillegg til at det koster en del.. så drøyer det nok:)

Jeg tok kun tidlig UL fordi jeg ikke viste hvor langt jeg var på vei. Hadde ikke hatt mensen siden tidlig novemver i fjor.
Og syntes det var greit å vite ☺ hadde nok ikke tatt UL om det ikke var for det☺

Jeg hadde nok ikke gjort det selv, hadde det ikke vært for at overlegen som fulgte meg ved den siste MA sa at jeg skulle henvises for for tidlig ul hvis jeg blir gravid igjen. Hatt to MA.

Veldig glad for at vi valgte tidlig ul siden det er tvillinger i magen :) Men er jo igrunnen ikke nødvendig. Vi har bare valgt å ha det i alle 3 svangerskapene, uten noen spesiell grunn :)

Jeg skal heller ikke på tidlig ul. Har veldig lyst men! :) håper bare jeg får høre hjertelyd hos jordmora neste torsdag. Da greier jeg å slappe av til ordinær ul! :)

Godt å høre at det ikke bare er meg,,,, ja er litt fristende når jeg ser så mange andre gjør det. Men etter jobb er jeg helt ferdig, har ikke overskudd til en time kjøring til byen ul og en time hjem igjen og om fosteret er sykt tror jeg ikke jeg kan ta abort likevel, så da får jeg vel bare vente til juni

Hvorfor kan du ikke ta abort om fosteret er sykt?
Sniker fra september..
Du kan ta "abort" eller avbryte svangerskapet ( syns det er bedre ord på det) frem til uke 22. Men etter uke 12 må du i en nemd på sykehuset for å få det innvilget. Noen misdannelser er automatisk godkjent men nemden vil vite at du er sikker på valget ditt.
Ofte blir det ikke oppdaget før OUL om noe er galt med fosteret.

Det der vet jeg dessverre alt for godt om. Men det er en annen her inne jeg spør fordi hun sier hun ikke kan ta abort om fosteret er sykt. :)

Det der vet jeg dessverre alt for godt om. Men det er en annen her inne jeg spør fordi hun sier hun ikke kan ta abort om fosteret er sykt. :)
Å beklager, las ikke så nøye alle innleggene!

Vi hadde nok heller ikke vært på tidlig om det ikke var fordi vi har mistet såpass mange ganger nå

Har kun vært på tidlig ul pga oppfølging etter flere sa, og skal på en til av samme grunn (henvisning fra lege), ellers venter vi til OUL. Altså venter så lenge ikke legen ønsker å sjekke :)

Back
Topp