Tapisering?

Vårlillespire.

Blir kjent med forumet
Er det noen her som har tapisert selv? Vi har alt vi trenger av utstyr + tapet, men vi er litt redde for å prøve. Er det noen gode råd og slikt? Skjønner ikke hvorfor det er så skummelt?  er bare redd det ikke skal bli fint. Er jo til lillegutt sitt rom <3

Hvis du har en tapet som du slipper å fukte så er det sånn passe enkelt.
"Easy up" står det på de fleste man slipper å fukte.

Pass på at første strimle blir rett, ellers så er det ganske lett.

Ta av lister først, da blir det penest resultat.

Hvis det er mønstertapet, så er det viktig at du er nøye. Men det er ikke vanskelig å tapetsere..

Ikke for å være frekk, men du får kanskje flere treff og svar dersom du skriver "tapetsering" i overskriften istedet for "tapisering".

Jeg har aldri tapetsert selv så har dessverre ingen tips eller råd.

Jeg har alltid fått min far til å tapetsere for meg\oss, men det viktigste er vel å få ut all lufta og om det er mønstrete så få rapportene til å stemme overens.

Lykke til[:D]

Dere må først og fremst gjøre SKIKKELIG grunnarbeid. Veggene må være helt glatte og bør være grunnet.

Dere trenger:

-Tapet
-Tapetlim
-Tapetsletter
-Tapetkniv
-Saks
-Sånn vaterdings med tråd som setter en blå strek på veggen
-Blyant/penn (veldig greit å måle ut rommet, og begynne der der er naturlig)
-Malingsrull
-Pensel
-Sånn malingsboks til å tømme lim i og rulle rullen opp i

Man må jukse på et rom, det går aldri opp. Start/slutt derfor over en dør eller vindu e.l.

Pass på mønsteret om dere tar en mønstret tapet. Det må da passe overens i skjøtene.

Omskjøt i hvert hjørne for å unngå at tapetet kommer ut i fra hjørnet ved tid.

Bare spør om det er noe mer du lurer på [:)]

For har alt vi trenger og slikt.. å trur vi skal klare det er bare så redd den skal bli skjev.. =/ Men er bare på en vegg så er ikke så stort område da.. :)

Back
Topp