Tapastips?:)

cs7

Forumet er livet
I morgen får jeg besøk av 5 venninner m følge. Vi skal sitte på verandaen og nyte litt vin i sommerværet for de som ønsker det. Skal lage litt tapas tenkte jeg. Hun ene er vegetarianer og ei er gravid (pluss meg?!? :p hååååpe! Hehe). Vi blir altså 12 stk.

Noen gode tips til ulike småretter? Helst enkle å lage, siden jeg ikke har hele dagen på meg, og gjerne også ok budsjettmessig :p

Om du får tak i fersk røkt laks så kan du lage lakseruller, bare pass på at laksen er fersk. De har slikt i fiskebutikker og ferskvaredisker. Da bruker du lefser, smører på nøytral smøreost, litt pinjekjerner og hakket vårløk. Og så klart laksen ;) ellers så er det godt med kjøttboller, foccacia, ostterninger med frukt/grønt, aioli, oppskårt frukt, kyllingklubber/vinger.

Og ja, du kan spise røkt laks. Den er ufarlig så lenge den er fersk :)

Tenker lakseruller, ruller med spekeskinke, eggerøre, litt ost og kjeks, melon, jordbær, foccacia, hvitløksscampi, reker, loff, krabbeklør, tomat/feta/løksala, pastasalat, grønn salat, potetsalat, guacemole og druer. Men siden vi er såpass mange (og halvparten er griske menn, høhø), tar jeg gjerne i mot flere tips. Og om det ikke lages i morgen, er det jo alltid kjekt med tips til neste gang!! :)

Du kan å lage tapas kjøttboller,en cæsarsalat,kalt potetsalat,kallt kylling spyd,rull asparges i spekeskine å sprø over med pinnekjerne å maldonsalt..eller lag sånne småe fine bruschetta med tomat å basilikum :>

Sent from my B1-A71 using BV Forum mobile app

hvilke type vegetarianer er hun? :-) har en bekjent av meg som er råveganer. :-) hun spiser bare frukt og grønnsaker.

Foccacia, greske kjøttboller, Tzatsiki, aioli, saltpoteter, dadler surra i bacon,

hvilke type vegetarianer er hun? :-) har en bekjent av meg som er råveganer. :-) hun spiser bare frukt og grønnsaker.

Uff, jeg aner faktisk ikke :p har ikke så mye peiling på sånt... Vet hun spiser fisk og egg.. Sånn jeg har forstått det er det ingen underliggende grunner annet enn at hun ikke liker kjøtt..:)

Uff, jeg aner faktisk ikke :p har ikke så mye peiling på sånt... Vet hun spiser fisk og egg.. Sånn jeg har forstått det er det ingen underliggende grunner annet enn at hun ikke liker kjøtt..:)
Hva med laksevrap med avokadokrem?

Mamma til verdens beste gutt som snakker om baby hver dag

Mmm, mye godt her. Jeg synes det er fint å lage til en tynn pizza og snitte opp i mange små kjekslignende biter. Godt med frukt og dressinger til :).

Back
Topp