Tapas

babyT

Forumet er livet
Hei [:)]

Jeg er stort sett inne på assistert befruktning og prøvd lenge forumet, men nå trenger jeg litt hjelp fra dere her inne.

Har invitert til jentekveld på fredag og vi skal ha tapas. Hver av oss skal finne frem til to-tre oppskrifter så lager vi det sammen. Har aldri lagd tapas før, så aner ikke hva jeg skal lage. Har søkt litt på nett og det er jo mange oppskrifter, men dessverre mange med sjømat. Jeg kan ikke spise sjømat, derfor lurer jeg på om det er noen av dere som har oppskrift på gode tapasoppskrifter uten sjømat?

Bor også på et sted hvor man ikke får tak i spesielle matvarer, så oppskriften må inneholde "vanlige" matvarer som man kan finne på en helt vanlig rema butikk.

Håper noen kan hjelpe [:)]

[:D][:D]Når jeg laget tapas så lager jeg masse rart, ikke helt tapas da men, alt i grønnsaker du bruker i taco, opphøgde potteter, Greske kjøttboller,Kyllingvinger,Tzatsiki, Foccacia-brød, Aioli, Spekeskinke, makaroni, poteter, potetmos, pølser, taco kjøttboller, laks, brød, gresk salat. Det er egentlig bare og la fantasien leve sitt eget liv![:D]

Lykke til![:)]

å ta rømme , røket laks og dill på tortillalefser er veldig godt. skjeres opp i små skiver!

eller naturell smøreost, spekeskinke ,ruccolasalat og balsamicoeddik på tortillalefser er veldig godt. skjeres også opp i skiver!

Veldig godt me salte poteter du koker opp gode smp poteter men har i havsalt masse heller vannet av og lar det tørke litt så  spiser men det med aioli Veldig godt

Ta potetlompe å smør på rømme.ta spekeskinke ,pepper og purre på.
Rull potetlompa i sammen og skjær i biter.
Raskt og enkelt. lykke til

kjøp ferdig løkringer,og stek de i ovnen.Mmmmmmmmmmmm det digger jeg

dadler med bacon rundt - stekes litt på stekepanna
asparges med skinke rundt - damp asparges og surr skinke rundt, dryss parmasan over.
marinerte oliven

Rema 1000 har fått masse tapasting i ferskvarehylla (ihvertfall her vi bor)

Back
Topp