Glad70
Forumet er livet
ORIGINAL: pupple
ORIGINAL: Greit!
ORIGINAL: Glad70
Gratulerer så masse som TANTE GREIT![:D][:D][:D]
Godt alt gikk bra med dem. Vet du hvorfor det ble narkose, siden hun tydeligvis allerede hadde epidural?
Ser du er pålogget nå, er det noe nytt fra sykhuset?[8|]
Takker så mye [:D]
Jeg vet ikke hvorfor hun fikk full narkose, men det skal jeg finne ut av [;)] Brodern er på vei hjem fra sykehuset nå, og han stikker ratt innom her. Ellers så skal jeg få rede på det i løpet av morradagen av mammaen selv.
Men det jeg vet er at hun ikke tålte morfinsprøyta - fikk utslett. Så slik som jeg har skjønt det så var "blandingen" i epiduralen litt anderledes, siden hun ikke tålte morfinen. Kanskje ligger svaret der?! [8|]
kommer og an på åssen de setter epiduralen om man er helt lamma, eller kan opp og gå. kan man opp å gå er den vel ikke god nok for ks[:-]
ville tippe selv at ikke det er bare å "bytte rundt" heller så seint i fødselen.
og det blir vel alltid et "haste-ks" når mor har rier og mye åpning[:-][:-]
nå spekulerer jeg litt her[:D] noen som vet??? blir spennende å høre GREIT (skulle tro vi kjente dama her.. for jeg er kjempespent på å høre[:D][:D])
Jeg har lest at dersom mor har en fungerende epidural under fødselen (og da er man jo vanligvis ikke lammet), så "skrur" de bare opp denne. Hvis ikke benyttes spinalbedøvelse, eller om det ikke blir tid til å sette denne så benyttes narkose.
De bruker vanligvis ikke narkose hvis de ikke må, for da må barnet ut i løpet av to minutter for å bli minst mulig påvirket av narkosen. Også blir man vel i dårlig form av narkosen også. I tillegg til at man går glipp av "det store" da selvsagt.