TANTE greit! (oppdatert)

ORIGINAL: pupple

ORIGINAL: Greit!

ORIGINAL: Glad70

Gratulerer så masse som TANTE GREIT![:D][:D][:D]

Godt alt gikk bra med dem. Vet du hvorfor det ble narkose, siden hun tydeligvis allerede hadde epidural?

Ser du er pålogget nå, er det noe nytt fra sykhuset?[8|]

Takker så mye [:D]
Jeg vet ikke hvorfor hun fikk full narkose, men det skal jeg finne ut av [;)] Brodern er på vei hjem fra sykehuset nå, og han stikker ratt innom her. Ellers så skal jeg få rede på det i løpet av morradagen av mammaen selv.
Men det jeg vet er at hun ikke tålte morfinsprøyta - fikk utslett. Så slik som jeg har skjønt det så var "blandingen" i epiduralen litt anderledes, siden hun ikke tålte morfinen. Kanskje ligger svaret der?! [8|]

kommer og an på åssen de setter epiduralen om man er helt lamma, eller kan opp og gå. kan man opp å gå er den vel ikke god nok for ks[:-]
ville tippe selv at ikke det er bare å "bytte rundt" heller så seint i fødselen.
og det blir vel alltid et "haste-ks" når mor har rier og mye åpning[:-][:-]

nå spekulerer jeg litt her[:D] noen som vet??? blir spennende å høre GREIT (skulle tro vi kjente dama her.. for jeg er kjempespent på å høre[:D][:D])

Jeg har lest at dersom mor har en fungerende epidural under fødselen (og da er man jo vanligvis ikke lammet), så "skrur" de bare opp denne. Hvis ikke benyttes spinalbedøvelse, eller om det ikke blir tid til å sette denne så benyttes narkose.

De bruker vanligvis ikke narkose hvis de ikke må, for da må barnet ut i løpet av to minutter for å bli minst mulig påvirket av narkosen. Også blir man vel i dårlig form av narkosen også. I tillegg til at man går glipp av "det store" da selvsagt.

Gratulere så masse !! Det er stas å bli tante !!

Gratulerer som tante Greit![:D]

Ja, man skulle tro at man kjennte den nybakte moren, for jeg er også spent på å høre hvordan det går. Stakkars, hun har ikke hatt noen god fødsel. Håper bare barseltida blir fin, og at hun slipper vonde tanker om fødselen[:)]

Gratulerer tante! Det er veeeldig koselig å være tante! [:)]

Når det gjelder full narkose og epidural; Jonathan ble tatt med hastekeisersnitt etter mange lange timer - og jeg hadde epidural de par siste timene. Jeg fikk likevel full narkose. Husker ikke helt, men tror overlegen sa at de gjorde det når det ble hastesnitt.

Her kommer forklaringen [:)]

Det var først meningen at mammaen skulle være ved bevissthet under KS.
Grunnen til at hun fikk full narkose under keisersnittet var, fordi hun kunne kjenne forskjellen på klyping og stikking. De måtte jo "teste" bedøvelsen først [X(] Så først satt brodern klar (i full "underform") ved mammaen, deretter ble han sendt ut [8D]

Og ja, Matilde er ei gossin og tøff dame - synes tante [;)][:)][:D]

Takker og bukker for alle gratulasjoner [:)]

OK. Da vet vi hvorfor!

Går det bra med dem da?

Og ble du ikke babysyyyyyyyk av å se babyen???[8|][8|][8|][:)][:)][:)]

ORIGINAL: Glad70

OK. Da vet vi hvorfor!

Går det bra med dem da?

Og ble du ikke babysyyyyyyyk av å se babyen???[8|][8|][8|][:)][:)][:)]

Jada, det går bra med dem [:)]
Babysyk? Jeg? Tja......
Føler, for tida, at jeg har mer enn nok med snuppa - som er høyt og lavt på samme tid [&:] 
Venter nok litt til, ja [;)]

grattis som tante [:D]

ORIGINAL: bls

Takk [:)]
Og du, hvordan gikk fødselen din?

fort, den hær gangen å [X(]

var på helsesenteret kl 20, 2 cm åpning å litt modent, jm mente det kunne ta tid, men ville ikke sende mæi jæmm siden fårje fødsel gikk så fort...
21.10: ingen forandring, 2 cm åpning å litt mere modent eneste...
21.30: æ går inne på fødestua å sir til jm at nu har æ ont, 5 cm åpning...
rett før kl 22: 9 cm åpning
3 pressrie å kl 22.03 kom ho [:D] 

Da er jenta født - kl.13.08.
Vitale mål: 3910gram og 52cm!
Navnet er ikke bekreftet enda, for mammaen sover fortsatt (full narkose). Det ble ei keiserinne [;)] Etter over 32 timer med rier [&:] Men alt står visst bra til med alle tre. Jeg har fått bilde og videosnutt per mms. Så gossin atte [:)] I følge min mor så ligner hun på Pauline - helt genialt (synes nå jeg) [:D]

Hilsen TANTE greit!
Åå, så hun måtte ta ks til slutt altså!![&:] Bra at alle har det bra nå da!!![:)][:)] Og gratulerer som tante!![;)]

Mathilde er et nydelig navn![:D]

ORIGINAL: Ihne

fort, den hær gangen å [X(]

var på helsesenteret kl 20, 2 cm åpning å litt modent, jm mente det kunne ta tid, men ville ikke sende mæi jæmm siden fårje fødsel gikk så fort...
21.10: ingen forandring, 2 cm åpning å litt mere modent eneste...
21.30: æ går inne på fødestua å sir til jm at nu har æ ont, 5 cm åpning...
rett før kl 22: 9 cm åpning
3 pressrie å kl 22.03 kom ho [:D] 

Hjelpes[:o]

Men samtidig deilig å bli fort ferdig da[:D]
Så bra da!![:)] Vi er heldige vi som har raske og enkle fødsler...[8|][&:][:D]

Her kommer forklaringen [:)]

Det var først meningen at mammaen skulle være ved bevissthet under KS.
Grunnen til at hun fikk full narkose under keisersnittet var, fordi hun kunne kjenne forskjellen på klyping og stikking. De måtte jo "teste" bedøvelsen først [X(] Så først satt brodern klar (i full "underform") ved mammaen, deretter ble han sendt ut [8D]

Og ja, Matilde er ei gossin og tøff dame - synes tante [;)][:)][:D]

fint navn[:)]
ja da fikk vi svar!!! men kjipt at ikke broderen din fikk bli med da!!

(takk for svar fra deg og Glad70, da lærte jeg no nytt i dag og)

Ja, Matilde er et kjempefint navn [:)]
Pauline har også vært med og besøkt kusinen sin idag [;)] Hun ga henne en forsiktig kos - gossint!

Back
Topp