Tannverk=hodepine?

Zid

Gift med forumet
Nå er jeg på dag 3 av vondt i hodet.. sitter liksom på venstre side ved tinngområdet. Første dagen gjorde det veldig vondt bare jeg bøyde hodet fremover. Litt mer press der da [&:]

Så slo det meg at kanskje det er visdomstanna mi som gir meg hodevondt? Jeg har fått opp 3 av 4 visdomstenner og hatt de noen år. Ikke vært no problem.. kjendt litt press innimellom, men har da gått over igjen.

Gjør jo ikke vindt rundt visdomstanna her da, men kjenner kanskje noe over innider.. og så den hodevondten da[:'(]

Pleier ikke ta smertestillende for noe slikt, men tok meg èn paracet i sta, for skal jobbe 5 dager i strekk nå.. Yey.. håper sååå det går over fort!!!!

Men spørsmålet er vel: dere som har/har hatt visdomstenner.. fått vondt i hodet pga en tann???

vet ikke, men det kan jo hende at den tanna som er på vei opp presser på noen nerver, og at du derfor
får hodepine?
det er jo veldig vanlig å ha mye hodepine under svangerskapet og, har ihvertfall det selv...

ORIGINAL: langlifrøken

vet ikke, men det kan jo hende at den tanna som er på vei opp presser på noen nerver, og at du derfor
får hodepine?
det er jo veldig vanlig å ha mye hodepine under svangerskapet og, har ihvertfall det selv...

Men tanna er har kommet helt frem.. det har den vært lenge.. så derfor jeg lurer på om hodepinen kan skyldes den siden jeg ikke har merket noe før.. vil den fortsette å presse når den er helt fremme??

Dumme visdomstenner uansett. Bare brasketenner.. hehe

Jeg trodde akkurat det samme som deg i helga for hadde noe sinnsykt vondt i den ene siden av hodet, og nedover i kjeven. Var helt forferdelig. Men så kom jeg vel egentlig frem til at det sikkert var spenningshodepine for hadde det ikke så veldig bra akkurat da. Og når jeg slappet av og passet på å ikke spenne kjevemusklene så gikk det over etterhvert. Men jeg kjenner athodepina ligger på lur så må hele tida tenke over å ikke "spenne" meg, eller tenke for mye. Men tenker jo automatisk mye når jeg hele tiden tenkerpå at jeg ikke skal tenke[8D] 

Men det er godt mulig det er visdomstanna de som gir deg hodepine ja. Og da er det bare tannlegen som kan hjelpe[&:]

Håper det snart går over[:)]

Kjenner ikke noe når jeg legger meg ned eller om natta.. er liksom bare ellers [&:]

Ja blir vel tannlegebesøk hvis det ikke gir seg i løpet av uka.. men går vel bra å trekke tenner selv om en er 20 uker gravid??? Aldri trekt tann før.. kan ikke si jeg gleder meg.. [&:]

Jeg pleier å få vondt i hodet og halve ansiktet der jeg har vondt i tennene, sliter med
visdomstenner av og til jeg og [&:] Så kan godt være derfor ja...

Det kan ikke være at du spenner deg pga ryggen, da?
Mine visdomstenner har plaga meg veldig, men da kjenner jeg at det er tanna.
Håper du finner ut av det, i hvert fall [:)]

Om man kan trekke tenner i graviditeten aner jeg ikke, men for noen år siden fikk jeg betennelse i ei visdomstann, og det kjentes først i hodet og kjeven, før jeg kjente det rundt tanna.. Om du tror det er visdomstanna, så kan en tannlege raskt gi deg et svar på om det er den, og om den kan trekkes.. Lykke til med hodepinen iallefall..[:)]

Visdomstenner er ikke noe gøy,jeg har trukket 3 selv,å den 4.er ute,men ingen problemer foreløpig,så tannlegen ville la den stå i. Den 3.eg trakk hadde jeg fått betennelse rundt,pga den hade presst seg inn i tankjøttet delvis (noe jeg ikke så selv,sikkert for det var hovent rundt så eg trodde eg så hele tanna), å det førte til at eg også fikk ørebetennelse på den siden.Da var eg ikke gravid,så en runde med penicillin å så trekking hjalp på.
Men jeg anbefaler deg å snakke med tannlegen,det er bedre å gjøre det før det evt blir verre,da kan det være vanskeligere å sove.

Kan og være spenning i nakken som de andre sider,det merker eg fort selv hvis eg trykker i nakken på noen punkter,å kjenner at blodet kommer strømmende etterpå,da har det vært ganske spent.

Værtfall visdomstenner, for kjenner begge (oppe og nede på venstre side) presse litt på selv om begge er oppe.. og litt mer "vondt" over den i overkjeven.

Hodeverket har ikke gått bort.. måtte ta 2 paracet på jobbn, men det ga seg ikke.. vondt på andre siden av hodet også nå da.. så blanding av visdomstenner, forkjølelse og hodepine.. woho..

Men ringer tannlegen i morgen jeg. Ikke vente til det kanskje blir VÆRRE.. en gang må de vel ut uansett. Så får vi høre hva han sier/ser :)

Back
Topp