Tannverk - gravid - hjelp!!

Elibra

Flørter med forumet
Jeg har hatt vondt i hodet og kjeven siden onsdag, men først i dag på handletur fikk jeg skikkelig tannverk på høyre side i munnen.
Kom hjem og målte 38 i feber, og tok en paracet.

Hva gjør jeg nå?
Ringer tannlegen og hører om jeg kan komme inn i morra?

Hva har det vært hos dere andre som har hatt tannverk? Hva gjør tannlegen (ønsker detaljer)...
Er gravid, men det tar vel tannlegen hensyn til...

Erfaringer?

Jeg avr til tannlegen for jeg mista en bit av en tann.. det eneste de ikke kan gjøre er vel å ta bilder.. Om om de MÅ ta bilder, så har de noen forklær de kan legge over magen.. Men tror de unngår det så langt de kan..
Men bedøvelse og alt sånn er ikke farlig.. Så utenom rtg.bildene er alt som vanlig hos tannlegen.. [:)]

Jeg tok bilder med blyforkle på, jeg. Dosen hos tannlegen er så konsentrert og liten at jeg var ikke i tvil om å gjøre det. Men det er jo noe man må vurdere selv. Alt annet som bedøvelse, etc er ikke farlig.

ORIGINAL: Elibra

Jeg har hatt vondt i hodet og kjeven siden onsdag, men først i dag på handletur fikk jeg skikkelig tannverk på høyre side i munnen.

Hva gjør jeg nå?

Hva har det vært hos dere andre som har hatt tannverk? Hva gjør tannlegen (ønsker detaljer)...

Erfaringer?

Du kan jo ringe tannlegen imorgen, evt vente til mandag, spørs hvor ille det er..
Var hos tannlegen når jeg var gravid sist, fikk ikke sove pga tannverk.. De tok sånn bilde av tennene (røngten?) åsså så de hva som måtte gjøres.. For min del var det en tann som var full av betennelse så måtte fjerne den! Har max tannlegeskrekk men var så glad når jeg var kvitt smertene å fikk sove!![&o]

Edit: fikk åsså sånn blyforkle på

ORIGINAL: ellaumbrella

Hva gjør jeg nå?

Erfaringer?

Du kan jo ringe tannlegen imorgen, evt vente til mandag, spørs hvor ille det er..
Var hos tannlegen når jeg var gravid sist, fikk ikke sove pga tannverk.. De tok sånn bilde av tennene (røngten?) åsså så de hva som måtte gjøres.. For min del var det en tann som var full av betennelse så måtte fjerne den! Har max tannlegeskrekk men var så glad når jeg var kvitt smertene å fikk sove!![&o]

UFF! Seriøst - måtte du fjerne den? Trekke hele tanna?
Hadde håpet at de bare kunne bore jeg...
Flere?

jeg rotfylte en tann sist jeg var gravid![:)] tok bilder, bedøvelse etc. (fikk blyforkle på) jeghadde også hatt kjempe tannverk leenge... og tilslutt måtte jeg psyke meg opp å ta kontakt med tannlegen (tannlegeskrekk)

Tannleger prøver å unngå røntgen under graviditet, men må man så må man. Det er bare å bruke blykappe. :-)  Dessuten får man utrolig mye større dose stråling ved en vanlig flytur enn røntgen hos tannlege.

ORIGINAL: ellaumbrella

Hva gjør jeg nå?

Erfaringer?

UFF! Seriøst - måtte du fjerne den? Trekke hele tanna?
Hadde håpet at de bare kunne bore jeg...
Flere?

jeg trakk ikke tanna mi, hun borra hul i den og fjerna al verken inni den med sånna qtipsakti greier og fylte igjen. fiksa tanna når babyen var ute null problem

Jeg syns ikke du skal legge erfaringer hos tannlegen fra andre til grunn. Hvert tilfelle er individuelt, og kan godt hende du bare trenger litt boring. Hverken rotfylling eller trekking.. Dra til tannlegen og få det fiksa. [:)]

Takk for svar alle. Merkelig nok verker det ikke nå, men verka i hele natt = dårlig nattesøvn. Hvis det ikke begynner å verke igjen i dag, ringer jeg tannlegen i morra. er jo tross alt søndag i dag.

Back
Topp