tannregulering.....

Ellie86

Elsker forumet
Jeg sliter med at jeg ikke er fornøyd med tenna mine. så nå har jeg vært hos reguleringstannlegen for at de skulle sjekke hva de kunne gjøre og hvor mye det ville koste meg.
noen som har satt på regulering mens dere har vært gravide? eller burde jeg vente til ungen har kommet??
og hvordan er det med bedøvelse?? jeg må mest sannsynligvis trekke en tann og jeg har i utgangspunktet tannlegeskrekk så jeg har ikke sjans til å gjøre noe sånt uten bedøvelse! :S men er det farlig?

føler meg litt dum som skal sette på regulering som 23 åring, men jeg er så misfornøyd :( og takket være min far så har jeg ikke hatt det før.

narkose får jeg jo ikke hehe. men jeg tenkte på sånn vanlig bedøvelse.
jeg vil ha regulering fordi jeg har slitt med dårlig selvtillit mye på grunn av tenna mine. så jeg klarer 6-12 mnd med togskinner hehe. tannlegen trodde ikke jeg trengte å ha dem så lenge, men han skulle se på det og sende meg ett brev.det er værst i underkjeven, men skal jeg først ta så tar jeg både oppe og nede!

nei jeg spurte ikke hehe. jeg er så nervøs når jeg er der så jeg glemmer alt jeg skal spørre om :) men ja aabakken virker veldig hyggelig :) rolig og behagelig liksom :D
så blir spennende å se når brevet kommer hvor lenge og hvor mye det vil koste. :S

Eneste du bør tenke på med tannregulering er å pusse ekstra godt fordi det blir vanskeligere å komme til med tannbørste. Og når man er gravid så blir tennene ekstra utsatt på grunn av det også... så jeg ville ha ventet til etterpå jeg da. [;)] Det kan fort bli hull i tennene når du får så mye ekstra på dem.

Jeg hadde regulering i 6 år tilsammen jeg... [&:] Heh... men det var ikke bare sånn streng på tennene da... men sånn plate og greier i munnen som tvang kjeven min forover og greier... jeg hadde et enormt overbitt og det var veldig mye å fikse på inni der. [8D]

regulering limes på tennene ikke skrues fast..
trenger ikke bedøvelse for å få regulering i munnen..
hilsen meg som har hatt regulering på tidligere

ORIGINAL: turteldue

regulering limes på tennene ikke skrues fast..
trenger ikke bedøvelse for å få regulering i munnen..
hilsen meg som har hatt regulering på tidligere

jeg vet at de limes da............. men jeg må TREKKE en takk mest sannsynlig..........

ORIGINAL: Julia89

Vanlig bedøvelse, altså Lokalbedøvelse er helt ufarlig[:)]

takk :D var det jeg håpet :)

Back
Topp