Tannregulering i enalder av 23!

Bruker96fo

Andre møte med forumet
Hei!

Jeg hadde tannregulering npår jeg gikk i 8./9. klasse. Jeg hadde tenner som var rett og slett kastet inni kjeften.
Men uansett. Jeg var flink å bruke den plastikktingen i begynnelsen. Men så traff jeg BF, og ble bare sløvere og sløvere med å bruke den pågrunn av forelskelseb. Og det ANGRER jeg på idag.
Ene fortannen stikker litt ut og ligger delvis oppå den ved siden av. Pågrunn av dette smiler jeg aldri med tenner og det går utover selvtilliten.

Frister lite med å få regulering i en alder av 23, men mener jeg har hørt om regulering på baksiden av tennene - stemmer det?

Og noen som har erfaring med å ha tannregulering av en slik alder (eller eldre selvsagt)? :)

Sjefen min har tannregulering no og hun er 40.

Sent from my GT-P5110 using BV Forum mobile app

Har sett voksne med regulering ja,men ingen erfaring med det selv. Jeg vet det finnes slik "bak på tenna" regulering men om du kan ha det eller ei kommer an på skjevstillingen; De som sitter foran er sterkere mener jeg. Det er lurt å snakke med en tannlege om det tenker jeg, da kan de vurdere hvilken type som er best for deg.

Fikk du ikke en streng limt på baksiden av tennene når du var ferdig med reguleringen?
Jeg var ferdig med regulering da jeg var 11, og jeg fikk da samtidig på en streng bak, og nå er jeg 30 og den er fortsatt på ;)
Snakk med tannlegen din, håper de kan hjelpe deg :)

Jeg ville tatt en prat med tannlegen.. For hvis dette er noe som plager deg, så kan jo han/hun fortelle deg hva du eventuelt kan gjøre med det :)

Jeg er 25 og burde hatt regulering på nytt, da tannlegen ødela bittet mitt mer når jeg hadde regulering på ungdomsskolen/videregående.. Men jeg nekter og la noen putte regulering i munnen min igjen :P

Hei.

Nå har de begynt med usynlig regulering. Man ser den bare så vidt. Invisalign heter den. Regulering bak tennene er også blitt mer populært. MEN: Begge variantene er betydelig dyrere enn den originale varianten.

Jeg har reggis nå, og skal få fjernet den nederste skinna på fredag (hurra). Og etter mange skrekkhistorier skal jeg virkelig gjøre mitt ytterste for å fortsette med sånn "sak" etterpå!

Har også en tann på avveie og skulle absolutt hatt regulering igjen.
Har egentlig vurdert og få operert den på plass men det koster møøe penger. Snakk med en ortoped, det er bare de som har peiling på hvilken muligheter du har. Er kanskje bedre å ha regulering som 23 enn enda eldre? :)

Fikk du ikke en streng limt på baksiden av tennene når du var ferdig med reguleringen?
Jeg var ferdig med regulering da jeg var 11, og jeg fikk da samtidig på en streng bak, og nå er jeg 30 og den er fortsatt på ;)
Snakk med tannlegen din, håper de kan hjelpe deg :)

Signerer denne.
Har fortsatt strengen bak tennene i en alder av 28.

Spør tannlegen din.
Hvordan regulering må du ha? (Forran/bak?)
Hvor lenge må den brukes? (1 år eller 3 år?)
Kan du få natt-regulering?

Personlig ville jeg, siden dette går ut over selvtilliten din, tatt regulering. Hvis det er f.eks bare 1 år da, med synlig regulering, så er det kun 1 brøkdel av livet ditt, og etter det kan du være så glad i smilet ditt som du bare vil ;)

Back
Topp