Tannpussen har blitt problematisk

LilleGull1517

Forumet er livet
Junibarna 2015
Sommerfuglene 2017
Er det bare min mini som pluselig ikke liker å pusse tennene? Jeg prøver å gjøre det til en hyggelig stund, synger og lar han få holde tannbørsten selv først. Før gikk det strålende, men nå vrir han hodet bort og sutrer :( Jeg gjør det på stellebordet rett før jeg legger ham og rett etter frokostgrøten. Noen tips? Må jeg bare godta at sånn er det?
 
Synes å huske tannpuss alltid er problematisk når de er små og ikke forstår hvorfor..

Her har vi enda ikke begynt :p
 
Pusser foreløpig kun på kveldene. Tar det mens hun sitter i badekaret, da er hun så opptatt med å plaske og styre på, så hun legger ikke så mye merke til tannpussen ;)
 
Pusser foreløpig kun på kveldene. Tar det mens hun sitter i badekaret, da er hun så opptatt med å plaske og styre på, så hun legger ikke så mye merke til tannpussen ;)
Det trikset bruker vi av og til med hun på 3,5 også enda:p funker supert!
 
Her er det fortsatt stas, lar henne holde og tygge på den når jeg er ferdig ellers blir hun veldig sinna :p
 
Har pusset morgen og kveld siden første tann kom når han var 5,5 mnd (med tannkrem). Han har to tenner oppe og to nede.

I starten syns han det var stas og fikk holde på litt selv også. Plutselig var det helt umulig å få tannbørsten inn. Det som funker nå om dagen er at jeg pusser, mens pappan tuller og tøyser. Han ler og koser seg, og lar meg pusse ordentlig. Lar han også se på når jeg pusser om morgenen.
 
Pusser foreløpig kun på kveldene. Tar det mens hun sitter i badekaret, da er hun så opptatt med å plaske og styre på, så hun legger ikke så mye merke til tannpussen ;)
Bra tips, det skal jeg prøve :)
 
Back
Topp