tannpuss

marius09

Forelsket i forumet
får dere pussa tennene på barna deres ordentlig??? jeg føler jeg ikke får kommet til ordentlig,,,han blir kjempe sur og vil nesten bare åpne munn om han får holde børsten selv,,,prøvde med at han fikk holde en børste selv,men da skulle jo han ha den i munnen sef,,,[8D] redd for dårlige tenner ,,,, what 2 do????

ja, jeg vil liksom ikke true inn jeg heller,,, da kan man jo få et problem i mange år fremover,,,, men kanskje ikke det er så ille farlig over en start periode??? håper ikke det,,[:)]

sander syns det er kjekt,eg pusse litt,så pusse han litt,å så tar eg ein siste puss etterpå :) men sander har hatt tannbørste å leke med fra han va liten,bare for å venne seg til det.. kan jo ver det og hjalp på

ORIGINAL: GutteBabyMars09

ORIGINAL: silje vanilje

sander syns det er kjekt,eg pusse litt,så pusse han litt,å så tar eg ein siste puss etterpå :) men sander har hatt tannbørste å leke med fra han va liten,bare for å venne seg til det.. kan jo ver det og hjalp på

Har gjort det samme med Noah, men er nå i det siste han ikke liker det lenger...

han glise å ler når eg komme med tannbørsten :) men alle er jo forskjellige då

jeg har latt han bli vant til tannbørsten fra han var liten jeg også,men nå  har han fått ganske klare meninger om ting og dette med tannbørsten er en av dem,hehe

Kanskje det er det at det er nye tenner på vei, og at det da gjør vondt i munnen. Her er han også litt vrang ved tannpussen fortiden, men han har to tenner som holder på å komme frem.

Foreløpig går det kjempebra, og han har bare 3 tenner enda da. Jeg pusser ikke veldig lenge eller nøye, gjør det mest for å få inn en god rutine og prøver å gjøre en morsom og positiv opplevelse ut av det.

Jeg begynte å pusse tenner da hun var 5mnd jeg, har ikke hatt problemer.

Back
Topp