Tannpuss

Julilykke-17

Forumet er livet
Julibaluba 2017
Februarbarna 2020
Marsboere 2020
Her kom den første tanna igjennom i går.. Skal vi allerede nå pusse med tannkrem? Det blir jo i all hovedsak gommen vi pusser på siden det kun er noen pigger som stikker opp.
 
Her kom den første tanna igjennom i går.. Skal vi allerede nå pusse med tannkrem? Det blir jo i all hovedsak gommen vi pusser på siden det kun er noen pigger som stikker opp.
Hs sa til meg i dag at når tannen er kommet helt ut kan vi starte med tannpuss [emoji6] kun kommet noen pigger her også
 
Her sa helsesøster at vi skulle pusse så fort tannen går gjennom. Så vi har pussa ca 1,5 mnd allerede, og de to tennene er jo ikke kommet helt opp enda, men ca halvveis.
 
Like greit, for fy fader hvor sårt det er i nipplene! Hun biter ikke, men taggene treffer på et eller annet vis og det er så vondt!!

Her ble jeg bitt i dag tidlig! Det er ikke noe deilig med tenner! [emoji22]
 
Her kom den første tanna igjennom i går.. Skal vi allerede nå pusse med tannkrem? Det blir jo i all hovedsak gommen vi pusser på siden det kun er noen pigger som stikker opp.
Fikk beskjed om å pusse når det stakk opp litt tann, så vi pusser morgen og kveld :happy: Venner henne til å pusse overalt, både tenner og gommer, hun liker det:p
 
Auuuu! Jeg skvatt sånn sist hun beit at hun ble skremt og begynte å gråte, så jeg håper hun husker det og lar være å bite...

Vi har vært gjennom biteperiode før. Hun fikk ikke noe mer etter hun beit for å si det sånn.
 
Vi har vært gjennom biteperiode før. Hun fikk ikke noe mer etter hun beit for å si det sånn.
Det samme gjorde jeg de første gangene hun beit, men virka ikke som hun brydde seg om at maten ble inndratt. Når jeg hoppa til og hylte høyt så funka det bedre. Hun hadde nesten sovna stakkars, så hun ble skikkelig skremt. Fikk vondt av henne, men det var effektivt selv om det ikke var planen å reagere så voldsomt..
 
Vi begynte så fort tannen kom igjennom. Lar henne pusse selv først og pusser så over med tannkrem.

Bare her det ikke er antydning til tenner?[emoji23]
Vi satt og snakket ved middagsbordet om at hun tydeligvis ikke skulle få noen tenner før hun ble ett. Dagen etter kom tanna
 
Det samme gjorde jeg de første gangene hun beit, men virka ikke som hun brydde seg om at maten ble inndratt. Når jeg hoppa til og hylte høyt så funka det bedre. Hun hadde nesten sovna stakkars, så hun ble skikkelig skremt. Fikk vondt av henne, men det var effektivt selv om det ikke var planen å reagere så voldsomt..

Sist sa jeg bestemt «ikke bite» og pakka inn godsakene. Det funka da, og håper det skal funke om hun biter igjen.
 
Da jeg fortalte HS at det hadde brutt frem en tann, ga hun klarsignal på pussing og ga oss en liten tannkrem[emoji4] Så i en måneds tid nå har vi pussa morgen og kveld! Jeg tenkte det kom til å være stress, men det er egentlig litt gøy for hun koser seg sånn!
 
Vi har pusset siden den første tanna tittet fram etter instruks fra helsesøster. Han har sånn babybørste som man kan tygge på, og den + at vi synger "puss puss så får du en suss" gjør at han synes tannpuss er kjempegøy :p

Her var det også litt biting i starten, er så vondt! Men jeg skvatt så veldig de første gangen at lillegutt så helt sjokkert ut, og da lærte han ganske fort at biting ikke er lov. Heldigvis, siden han i løpet av de siste to mnd har fått 8 tenner, og de siste 4 får han nå så og si samtidig. Mistenker at det er noe av grunnen til at det har vært ganske dårlig søvn i det siste :meh:
 
A
Vi begynte så fort tannen kom igjennom. Lar henne pusse selv først og pusser så over med tannkrem.


Vi satt og snakket ved middagsbordet om at hun tydeligvis ikke skulle få noen tenner før hun ble ett. Dagen etter kom tanna
Akkurat det samme skjedde her! :hilarious: var på 8 mnd kontroll på torsdag og sa til hs at hun sikkert ikke får tenner, og på mandag var den igjennom
 
Back
Topp