Tannpuss :)

Villa90

Betatt av forumet
Julibarna2014
Her fikk jenta plutselig 3 tenner. Hvordan gjør dere det med tannpuss? :) Har kjøpt tannbørste og tannkrem men ikje prøvd enda.
 
Her har mini fått tygge på en babytannbørste siden han kunne holde en, mens jeg har pusset tennene om morgenen. Har pleid å stå over han mens jeg har pusset, så har vi hatt det koselig rundt den rutinen. Nå har han fått to tenner, og vi har begynt med tannkrem. Jeg skal pusse først, så får han holde selv i noen minutter etterpå. Han gaper når jeg kommer med tannbørsten, men er veldig utålmodig da, vil helst ha den selv. ;)
Pusser hver morgen og kveld.

Det er bare å begynne, jo før jo bedre. :)
 
Ja, er nok bare å begynne Håper hun ikke blir for oppkavet av d på kveld da. Vanligvis lagt henne rett etter flasken.
 
Her kan han ligge lenge å tygge på tannbørsten, så vi har fått til en rolig stund utav det i hvert fall. :) Vi pleier å lese to bøker etter tannpussen, før vi sier god natt til pappa, hundene og fiskene. :D
 
Her kan han ligge lenge å tygge på tannbørsten, så vi har fått til en rolig stund utav det i hvert fall. :) Vi pleier å lese to bøker etter tannpussen, før vi sier god natt til pappa, hundene og fiskene. :D

Hehe, så koselig må få inn bøker i rutinen jeg å tror jeg.

To dumme spørsmål: pusser dere liggende på stellebordet? Og man trenger vell ikke skylle ut tannkremen?
 
Hehe, så koselig må få inn bøker i rutinen jeg å tror jeg.

To dumme spørsmål: pusser dere liggende på stellebordet? Og man trenger vell ikke skylle ut tannkremen?
Vi har knøvlet tøybøker siden han var 3 mnd, nå følger han med og "prater" mens jeg leser.:)

Varierer litt her, pusser enten liggende på stellematten eller mens jeg har han på hoften og han kan se seg i speilet.
Får ikke skylt ut tannkremen. Bruk bare en liten mengde, så går det bra. :)
 
Vi har knøvlet tøybøker siden han var 3 mnd, nå følger han med og "prater" mens jeg leser.:)

Varierer litt her, pusser enten liggende på stellematten eller mens jeg har han på hoften og han kan se seg i speilet.
Får ikke skylt ut tannkremen. Bruk bare en liten mengde, så går det bra. :)

Takk :) skal bli artig å prøve. Hun har ligget å lekt med tannbørsten på stua i noen dager nå.
 
jeg har også lurt på det samme, frøkna har fått opp 2 bitte små nede, men de har akkurat presset seg gjennom tannkjøttet, begynner man å pusse når tennene foreløpig er så små eller venter man til de er kommet opp litt?
Og kan hun få flaske melk etter tannpuss?
 
Her e hon 8 mnd å ikkje fått tenkerne enda. Men de blir væl tandpuss så fort de kommer ut
 
jeg har også lurt på det samme, frøkna har fått opp 2 bitte små nede, men de har akkurat presset seg gjennom tannkjøttet, begynner man å pusse når tennene foreløpig er så små eller venter man til de er kommet opp litt?
Og kan hun få flaske melk etter tannpuss?
Bedre å begynne tidlig, så de et vant med rutinen. :) Mm/mme er veldig søtt, så det kan komme karies på dem straks de har brutt fram.

Jeg pusser etter kveldsgrøten, men ammer på sengekanten før han legges ned. Kan ikke pusse etter hvert eneste måltid uansett.
 
  • Liker
Reactions: Inb
Jeg fikk beskjed om at man skal ha like lite tannkrem på kosten som neglen på lillefingeren til de små :)
 
Hvis dere bruker jordan tannbørste har de en liten blå flekk på midten. Denne er viser hvor mye tannkrem man skal bruke :) med andre ord veldig lite, men det er fordi de ikke kan spytte det ut. Alle barnetsnnbørstene har en sånn indikator :)
 
Pusset fra første tann. Kun kveld. Burde tatt morgen også tenker jeg, men det er altså gått i glemmeboken frem til nå. Isj og usj. 3 tenner nede. Oppe er 2 godt på vei. Tar kun et stryk m tannkrem. :)
 
Her nekter hun meg å ta inn tannbørsten. Blir bare sur. Noen tips? :)
 
Her nekter hun meg å ta inn tannbørsten. Blir bare sur. Noen tips? :)
Belønningen er her at han får leke med den etter puss. Det blir bare 5-6 drag over tennene før han mister tålmodigheten, men det er jo og en tilvenningssak. Han har blitt sur flere ganger, men da har jeg faktisk bare holdt ham fast. Det er noen få sekunder med puss det er snakk om, det får han tåle.

Gjør det gøy og koselig i hvert fall. La henne leke med tannbørsten i noen dager først kanskje?
 
Back
Topp