Tannpuss

BMC

Februar 14's Miss Skravle
Tilgangsansvarlig
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
♡Junigull 2016♡
Hvordan går det med tannpussen på de små? Pusser dere morgen og kveld? Med eller uten tannkrem? Liker de små det?

Her er ikke en tannstub å pusse men hun får bite på den når jeg kommer på det:-) brukte litt tannktem på med storesøster.På str med en liten spiker som hs sa:-)

• Liker
Reactions: BMC
Her pusser vi hver kveld med pittelitt tannkrem, også uten tannkrem etter grøten om morningen. Mini liker det som regel, men er ikke like fan rett før tannfrembrudd. Er nok ømt i tannkjøttet og litt vondt.

Her pusser vi på kvelden.. De to tennene hun har:p

Sent from my iPhone using BV Forum

• Liker
Ikke fått tenner her enda. Men rett rundt hjørnet nå! Feber, sikler, løse (mer enn normalt) bleier og utilpass

• Liker
Her pusser vi hver kveld med pittelitt tannkrem, også uten tannkrem etter grøten om morningen.

Sanne gjør vi :) mini gaper stortsett villig opp, synger pussesang også..

• Liker
Han elska tannkosten ❤️ Berre han ser den så gapar han høgt :P Men har ikkje begynt men tannkrem enno, mest pga eg er lat og gløymer å kjøpe det :P

• Liker
Ikke fått tenner her enda. Men rett rundt hjørnet nå! Feber, sikler, løse (mer enn normalt) bleier og utilpass
Liker at du svarer altså, ikke at mini plages :p håper det går over snart :)

Liker at du svarer altså, ikke at mini plages :p håper det går over snart :)
Skjønte det ;) håper jeg også! Men ser ingenting i gommen enda....

• Liker
Har ikke fått tenner enda, men har pusset på kvelden med tannkrem på de to eldste ;)

• Liker
Kveld etter pupp rett før senga. En bitteliten dert tannkrem. På morgenen "pusser" hun noen ganger selv. Det anbefales fluor i munnen 2 ganger i døgnet. Jeg er litt skeptisk til fluor på de aller minste

Kveld etter pupp rett før senga. En bitteliten dert tannkrem. På morgenen "pusser" hun noen ganger selv. Det anbefales fluor i munnen 2 ganger i døgnet. Jeg er litt skeptisk til fluor på de aller minste

Hvorfor er du skeptisk til fluor? Kan det være skadelig tro?

Hvorfor er du skeptisk til fluor? Kan det være skadelig tro?
Fluor er giftig. Brukt blandt annet som rottegift ;) det er farlig i store mengder. Som så mye annet så er det ufarlig i små doser. Men derfor tar jeg så lite som mulig og tenker at det holder med en gang i døgnet nå i begynnelsen. Skal være så lite som barnets lillefingernegl. Bare såvidt du ser det

Fluor er giftig. Brukt blandt annet som rottegift ;) det er farlig i store mengder. Som så mye annet så er det ufarlig i små doser. Men derfor tar jeg så lite som mulig og tenker at det holder med en gang i døgnet nå i begynnelsen. Skal være så lite som barnets lillefingernegl. Bare såvidt du ser det

Er det sant?:o hjelpes! Ja da skal jeg også være forsiktig i bruken når vi starter med pussing...O.o

Er det sant?:o hjelpes! Ja da skal jeg også være forsiktig i bruken når vi starter med pussing...O.o
Vi spytter jo ut tannkremen når vi pusser mens disse minste gjerne svelger unna en del ;) derfor jeg også bare bruker tannkrem på kvelden enn så lenge.

Vi spytter jo ut tannkremen når vi pusser mens disse minste gjerne svelger unna en del ;) derfor jeg også bare bruker tannkrem på kvelden enn så lenge.
Ja men har bare ikke tenkt på at det var giftig:o trodde de hadde noe annet i tannkremen til de små siden den egentlig kan "spises"..

Her pusser vi tennene hennes før hun legger seg :-) Har ikke tenkt på å pusse to ganger om dagen, men burde kanskje gjort det...

Back
Topp